TV från Digihome = hur bra/dåligt är TV-märket?

Permalänk
Avstängd

TV från Digihome = hur bra/dåligt är TV-märket?

Tjabba! Kanske slår till för en TV som bildskärm för streaming av TV-serier och film (ingen vanlig TV, har slängt TV-kabeln) nu under BF-helgen.

Hittat ett märke som heter Digihome: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v803&t=18514

Verkar så sjukt billigt, oroar mig om att det är som SIBAs Andersson? Låg kvalité? Medelkvalité som kan utmana medelklassens TV-apparater från etablerade märken?

Någon som vet något om TV-apparater för Digihome? Hur mkt förlorar man på färg, kontrast och latens när man väljer sådant billigare märke än modeller i medelklassen från etablerade märken? Ljudet är skitsamma för mig för det går från mitt externa ljudkortet från dator ut till fina högtalare.

Får se om man hinner fatta något informationsrikt beslut innan alla erbjudanden försvinner!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Man undrar också hur bra kvalite det är på dess komponeter i dessa, hur länge det håller eller om det ger sig efter ett par år bara.

Sjukt billigt vette tusan om jag vill hålla med om (eller missa jag nåt här), ska man ändå lägga en sån summa på en tv kan man lika gärna köra på ett välkänt märke.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc