XFX avtäcker AMD Radeon RX Vega Double Edition

Permalänk
Avstängd

Var är medlemmen Ozzed att försvara detta???

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Håller med, backplaten är betydligt snyggare än det mesta där ute.

I övrigt kan man ju undra vad folk tänker med, är det utseendet som är det viktiga nu? Jag trodde det var prestandan jag. Kamma er.

Det är svårt att diskutera prestandan på ett kort som inte blivit testat än. Hur hade du velat att kommentarerna såg ut?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är svårt att diskutera prestandan på ett kort som inte blivit testat än. Hur hade du velat att kommentarerna såg ut?

Spelar väl ingen roll? Den estetiska biten av en produkt man aldrig ser är ju lika med noll egentligen, det hoppas jag verkligen att du begriper.

Hade väl varit mer rimligt om man såg fördelarna och kanske diskuterade hur episk kylningen kan tänkas bli? Egentligen vad som helst mer än att tycka att öööh.. den är fuuuul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Spelar väl ingen roll? Den estetiska biten av en produkt man aldrig ser är ju lika med noll egentligen, det hoppas jag verkligen att du begriper.

Hade väl varit mer rimligt om man såg fördelarna och kanske diskuterade hur episk kylningen kan tänkas bli? Egentligen vad som helst mer än att tycka att öööh.. den är fuuuul.

Det finns många som har fönster på sin låda och gillar att titta in och se hur fint allt är. Då är utseendet rätt viktigt. Jag tror att kylningen kommer bli 15.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Det finns många som har fönster på sin låda och gillar att titta in och se hur fint allt är. Då är utseendet rätt viktigt. Jag tror att kylningen kommer bli 15.

Kanske om man är p14.

Det komiska är ju att backplaten faktiskt ser bra ut och den är ju isf det enda man ser. Inverted ATX är ju inte direkt standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Vad är det som är "Double"? Strömförbrukningen?

Fläktarna kanske - jämfört med referensdesign.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Discokungen
Skrivet av kabex:

Nog för att designen är diskutabel, men vem som helst (utom konstruktörerna på XFX då) fattar ju att det är helt idiotiskt att sätta strömkontakterna på MITTEN av kortet. Det blir ju omöjligt att ens ha i närheten av vettig kabeldragning.

Det är för att kretskortet slutar där. Lite omständligt att ha en förlängare till slutet på kylaren för det.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Nog för att designen är diskutabel, men vem som helst (utom konstruktörerna på XFX då) fattar ju att det är helt idiotiskt att sätta strömkontakterna på MITTEN av kortet. Det blir ju omöjligt att ens ha i närheten av vettig kabeldragning.

Skickades från m.sweclockers.com

Så var hade du satt den? Mot moderkort? baksidan? Kylningen tar ju upp all plats i "framkant" av grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Många som kommenterar utseendet, smaken är som baken, men det är så långt ifrån det värsta jag sett så jag undrar om man har brist om annat att kommentera?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Ursäkta?

Mitt chassi har då hål längst med hela nedersidan av moderkortsplattan, det är således fullt möjligt att dra kablarna igenom de mittre hålen och koppla dessa till grafikkortet istället för att dra kablarna igenom de högra hålen som man brukar göra när kontakterna sitter till höger på grafikkortet. Vad blir skillnaden menar du?

Då går det ju upp diagonalt från underkanten och har man några andra instickskort så ska man ju dra runt dem. Jag vill ha mitt luftflöde så optimalt som möjligt, och jag vill att det ska vara så lite kablar synliga i chassit som möjligt.

Skrivet av Flamso:

Det är för att kretskortet slutar där. Lite omständligt att ha en förlängare till slutet på kylaren för det.

Se nedan.

Skrivet av Skrotnisse92:

Så var hade du satt den? Mot moderkort? baksidan? Kylningen tar ju upp all plats i "framkant" av grafikkortet.

Jag hade designat kortet annorlunda från grunden.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Bara jag som på fullt allvar tycker kortet är fräsigt?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Det är för att kretskortet slutar där. Lite omständligt att ha en förlängare till slutet på kylaren för det.

Good find Det tänkte jag inte ens på.

Det faktum att man får känslan av att strömkontakterna sitter på mitten vittnar ju om att det sannerligen är episk kylning vi talar om med tanke på att kortet är dubbelt så stort som PCB'n.