Samsung 8 + Dragonfly Black +? =?

Permalänk
Medlem

Samsung 8 + Dragonfly Black +? =?

Jag vill återigen nu när barnen blivit större lyssna på musik i så bra kvalitet som möjligt från telefonen. Lyssnar mest på Spotify med högsta kvalité. Jag förstår att det inte är det optimala, men jag hittar inga bättre alternativ. Tidal kanske?

Mest lyssnar jag på rock, men det slinker ner en del jazz och klassisk musik också.

"Ljudkortet" som sitter i Samsung 8 är inte så bra så jag har fått för mig att förbättra det med en Dragonfly Black. Är det en bra idé?

I hörlursväg trivs jag bäst med over-ear. Eftersom jag tänkte mig ett Dragonfly Black så är det trådade lurar jag tänker mig. De får gärna vara brusreducerande. Prisklass runt 1 500 kr. Gärna inte allt för klumpiga och tunga att bära. Någon som har förslag på lurar?

Permalänk
Medlem

Bör väl vara bättre/mer prisvärt att skaffa ordentliga lurar som är trådlösa istället för en Dragonfly + ett par lurar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Bör väl vara bättre/mer prisvärt att skaffa ordentliga lurar som är trådlösa istället för en Dragonfly + ett par lurar.

Trådlösa till telefon så får du ändå pissigt ljud, han vill ju ha Dragonfly med en OTG adapter för att få ut högupplöst ljud, dock krävs det ju att han spelar upp högupplöst ljud då också, tillexempel Tidal Hifi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k

Permalänk
Skrivet av museo12:

Jag vill återigen nu när barnen blivit större lyssna på musik i så bra kvalitet som möjligt från telefonen. Lyssnar mest på Spotify med högsta kvalité. Jag förstår att det inte är det optimala, men jag hittar inga bättre alternativ. Tidal kanske?

Mest lyssnar jag på rock, men det slinker ner en del jazz och klassisk musik också.

"Ljudkortet" som sitter i Samsung 8 är inte så bra så jag har fått för mig att förbättra det med en Dragonfly Black. Är det en bra idé?

I hörlursväg trivs jag bäst med over-ear. Eftersom jag tänkte mig ett Dragonfly Black så är det trådade lurar jag tänker mig. De får gärna vara brusreducerande. Prisklass runt 1 500 kr. Gärna inte allt för klumpiga och tunga att bära. Någon som har förslag på lurar?

Om du vill ha tips på ett par riktigt ordentliga hörlurar som du vill köra med Dragonfly Black så ska du kolla bowers & wilkins p7. Har båda själv och det är otroligt fint! Dock är dom dyrare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Det var trådade lurar jag var ute efter. Det blev till slut så att jag köpte ett Dragonfly black och Audio Technica ATH-50x. Inte de bästa, men säkert bra instegslurar. Jag har inte fått dem än.

Skickades från m.sweclockers.com