XFX avtäcker AMD Radeon RX Vega Double Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Var är medlemmen Ozzed att försvara detta???

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus VII Hero. Processor Intel I7 4790K. Med kylare Noctua NH-D15.Grafikkort Asus Strix 970.SLI.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance pro 2133 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
Asus frontbase.Asus sli brygga med belysning.2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av bulybasha:

Håller med, backplaten är betydligt snyggare än det mesta där ute.

I övrigt kan man ju undra vad folk tänker med, är det utseendet som är det viktiga nu? Jag trodde det var prestandan jag. Kamma er.

Det är svårt att diskutera prestandan på ett kort som inte blivit testat än. Hur hade du velat att kommentarerna såg ut?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är svårt att diskutera prestandan på ett kort som inte blivit testat än. Hur hade du velat att kommentarerna såg ut?

Spelar väl ingen roll? Den estetiska biten av en produkt man aldrig ser är ju lika med noll egentligen, det hoppas jag verkligen att du begriper.

Hade väl varit mer rimligt om man såg fördelarna och kanske diskuterade hur episk kylningen kan tänkas bli? Egentligen vad som helst mer än att tycka att öööh.. den är fuuuul.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av bulybasha:

Spelar väl ingen roll? Den estetiska biten av en produkt man aldrig ser är ju lika med noll egentligen, det hoppas jag verkligen att du begriper.

Hade väl varit mer rimligt om man såg fördelarna och kanske diskuterade hur episk kylningen kan tänkas bli? Egentligen vad som helst mer än att tycka att öööh.. den är fuuuul.

Det finns många som har fönster på sin låda och gillar att titta in och se hur fint allt är. Då är utseendet rätt viktigt. Jag tror att kylningen kommer bli 15.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av ClintBeastwood:

Det finns många som har fönster på sin låda och gillar att titta in och se hur fint allt är. Då är utseendet rätt viktigt. Jag tror att kylningen kommer bli 15.

Kanske om man är p14.

Det komiska är ju att backplaten faktiskt ser bra ut och den är ju isf det enda man ser. Inverted ATX är ju inte direkt standard.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ÅKERSBERGA
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Lessismore:

Vad är det som är "Double"? Strömförbrukningen?

Fläktarna kanske - jämfört med referensdesign.

"Why I like Microsoft? Microsoft just steals my money, Google steals my identity!"
Fractal Define R4 / Asus Crosshair V / AMD 8320 / 16 GB BallistiX / Crucial RealSSD C300 128 GB /2 * R9 390 Nitro 8GB @1920x1200 / Corsair H110 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Kave / Mus: Ace Edge 3200 / HTC Vive

Trädvy Permalänk
Testpilot
RGB-fantast
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av kabex:

Nog för att designen är diskutabel, men vem som helst (utom konstruktörerna på XFX då) fattar ju att det är helt idiotiskt att sätta strömkontakterna på MITTEN av kortet. Det blir ju omöjligt att ens ha i närheten av vettig kabeldragning.

Det är för att kretskortet slutar där. Lite omständligt att ha en förlängare till slutet på kylaren för det.

Intel 7820X - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus RVI Apex - Intel 900p - CaseLabs S8 - Asus Swift - EVGA 750 G2 - Aquaero 6 - Vattenkyld
GeForce 256 -> Gainward Ti 4600-> ATI X850XT -> 2x7900GT -> 7900 GTO -> HIS 4850 -> 2xGainward 570 -> 3xR9-290 -> EVGA 770 SC -> 2xKFA2 980 HoF -> EVGA 1080 FE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av kabex:

Nog för att designen är diskutabel, men vem som helst (utom konstruktörerna på XFX då) fattar ju att det är helt idiotiskt att sätta strömkontakterna på MITTEN av kortet. Det blir ju omöjligt att ens ha i närheten av vettig kabeldragning.

Skickades från m.sweclockers.com

Så var hade du satt den? Mot moderkort? baksidan? Kylningen tar ju upp all plats i "framkant" av grafikkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jun 2009

Många som kommenterar utseendet, smaken är som baken, men det är så långt ifrån det värsta jag sett så jag undrar om man har brist om annat att kommentera?

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av bulybasha:

Ursäkta?

Mitt chassi har då hål längst med hela nedersidan av moderkortsplattan, det är således fullt möjligt att dra kablarna igenom de mittre hålen och koppla dessa till grafikkortet istället för att dra kablarna igenom de högra hålen som man brukar göra när kontakterna sitter till höger på grafikkortet. Vad blir skillnaden menar du?

Då går det ju upp diagonalt från underkanten och har man några andra instickskort så ska man ju dra runt dem. Jag vill ha mitt luftflöde så optimalt som möjligt, och jag vill att det ska vara så lite kablar synliga i chassit som möjligt.

Skrivet av Flamso:

Det är för att kretskortet slutar där. Lite omständligt att ha en förlängare till slutet på kylaren för det.

Se nedan.

Skrivet av Skrotnisse92:

Så var hade du satt den? Mot moderkort? baksidan? Kylningen tar ju upp all plats i "framkant" av grafikkortet.

Jag hade designat kortet annorlunda från grunden.

i5 6600K + Corsair H90 | Asus Maximus IX Hero | 32GB Vengeance LPX@2400MHz | ASUS 1080Ti OC | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks Eclipse P400S | Corsair AX850W | Asus VG278H+BenQ GL2460HM | Corsair K95 RGB | Logitech G900 | Sennheiser RS 175 + Razer Seirēn Pro

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004

Bara jag som på fullt allvar tycker kortet är fräsigt?

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av Flamso:

Good find Det tänkte jag inte ens på.

Det faktum att man får känslan av att strömkontakterna sitter på mitten vittnar ju om att det sannerligen är episk kylning vi talar om med tanke på att kortet är dubbelt så stort som PCB'n.