Fler som beställde från Komplett på Black Friday?

Permalänk
Inaktiv

Fler som beställde från Komplett på Black Friday?

Beställde en LG 49" 43UJ630V från Komplett på Black Friday. Ringde till kundtjänst innan köp och frågade om lagersaldo samt info om tv:n.
Den fanns i lager och skulle enligt dem vara klar för uthämtning på deras hämtställe i Göteborg på tisdag eller onsdag nästa vecka.

Chattade nu med kundtjänst och får beskedet att tv:n inte alls finns i lager och kommer att skickas i början på December istället.
Detta beror tydligen enligt honom på ett fel i lagersaldot på grund av hög belastning under Black Friday.

Besviken som man är nu, eftersom jag inte kommer att ha min tv förrän tidigast i mitten av december, funderar jag på att avboka min order hos Komplett och få pengarna tillbaka. Dock kommer jag inte att hitta ett bättre erbjudande, eftersom denna kostade 4.444 kr och det var en LG 49"
Känner även att Komplett skyller ifrån sig på det "höga trycket under Black Friday". Man visste att dagen skulle komma, och borde sett till att uppgradera systemen så det klarar det höga trycket. Man hinner förbereda sig 1 år innan denna dagen kommer.

Kan de helt enkelt säga en sak i telefon, och när skadan är skedd bara skylla på felaktigt lagersaldo?

Eran erfarenhet av Komplett?

Är det fler av er som nu råkat ut för samma dilemma som jag hos Komplett? (borde ju vara någon mer härifrån som beställt?)

Skall jag avboka eller vänta snällt på min order?

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med Komplett beställde en musmatta på BF

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Vill du inte ha TVn så får du väl avboka. Sen är det ju December redan på fredag, så det var väl inte så jäkla farligt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nioreh83:

Vill du inte ha TVn så får du väl avboka. Sen är det ju December redan på fredag, så det var väl inte så jäkla farligt.

Läste du mitt inlägg?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Aldrig haft problem med Komplett beställde en musmatta på BF

Grattis.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av mikael_a1:

Beställde en LG 49" 43UJ630V från Komplett på Black Friday. Ringde till kundtjänst innan köp och frågade om lagersaldo samt info om tv:n.
Den fanns i lager och skulle enligt dem vara klar för uthämtning på deras hämtställe i Göteborg på tisdag eller onsdag nästa vecka.

Chattade nu med kundtjänst och får beskedet att tv:n inte alls finns i lager och kommer att skickas i början på December istället.
Detta beror tydligen enligt honom på ett fel i lagersaldot på grund av hög belastning under Black Friday.

Besviken som man är nu, eftersom jag inte kommer att ha min tv förrän tidigast i mitten av december, funderar jag på att avboka min order hos Komplett och få pengarna tillbaka. Dock kommer jag inte att hitta ett bättre erbjudande, eftersom denna kostade 4.444 kr och det var en LG 49"
Känner även att Komplett skyller ifrån sig på det "höga trycket under Black Friday". Man visste att dagen skulle komma, och borde sett till att uppgradera systemen så det klarar det höga trycket. Man hinner förbereda sig 1 år innan denna dagen kommer.

Kan de helt enkelt säga en sak i telefon, och när skadan är skedd bara skylla på felaktigt lagersaldo?

Eran erfarenhet av Komplett?

Är det fler av er som nu råkat ut för samma dilemma som jag hos Komplett? (borde ju vara någon mer härifrån som beställt?)

Skall jag avboka eller vänta snällt på min order?

Det är lite som på ett lotteri om du beställer via BF. Man får räkna med att varor inte skickas ut, försenas eller har raderats p g a fel etc.
Just Komplett har ju även ett lager i Norge vissa varor jag beställer går via deras robotlager. Sen går det att hämta varor i GBG med så de har ett lager med för att slippa de 49:- i fraktavgift t e x.

Just att varor skickas från Norge kan ta två dagar istället för en från komplett med. Sen att prata i telefon eller chatt med dem är också ett lotteri. Du kan få olika svar av olika personer. Lite som postnords kundcenter de har noll koll där oftast vet du själv mer än de eftersom du har sökt efter adekvat hjälp via forum nät etc.

Kontentan jag antar att du redan har en TV?
Om priset är så bra som du tycker hade jag försökt vänta på den och stått ut med den gamla TV:n nu äger jag ingen TV iofs.

Permalänk
Medlem

Nej jag tycker inte komplett gör något fel. Så länge de levererar inom rimlig tid så äre OK anser jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PlogarN97:

Nej jag tycker inte komplett gör något fel. Så länge de levererar inom rimlig tid så äre OK anser jag

Skickades från m.sweclockers.com

Om du hade läst mitt inlägg så fick jag beskedet att varan fanns i lager och skulle vara klar för avhämtning tisdag-onsdag

Borde inte en stor nätbutik som Komplett ha bättre koll på saldo och ha bättre lagersystem?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte problemet, hälften av alla sidor fungerar ju inte runt 00:00 slaget ens pga för högt tryck, du får ju din tv även om det är lite senare än vad du beräknat med. Gå ut o handla lite julklappar och annat kul så länge!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PlogarN97:

Nej jag tycker inte komplett gör något fel. Så länge de levererar inom rimlig tid så äre OK anser jag

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, är det rimligt att det står "+20 st i lager" och när man chattar med dem så finns inte varan i lager pg a saldofel i systemet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CusmaR:

Jag förstår inte problemet, hälften av alla sidor fungerar ju inte runt 00:00 slaget ens pga för högt tryck, du får ju din tv även om det är lite senare än vad du beräknat med. Gå ut o handla lite julklappar och annat kul så länge!

På Amazon i USA fungerar det. Några fler miljoner kunder där än hos lilla Komplett.
Om de klarar det, så borde ju Komplett klara det.

Inköpet var för övrigt en julklapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Ok, är det rimligt att det står "+20 st i lager" och när man chattar med dem så finns inte varan i lager pg a saldofel i systemet?

Kan ju vara så att väldigt många köpte TVn och då kan det ta slut riktigt fort, samt att dom kanske hade en liten fördröjning i systemet som orsakade detta, tror inte heller dom kommer uppgradera sina system för en otrolig summa pengar för att det är Black Friday en helg om året, utan man får nog leva med att det kan bli fel då, jag förstår hur du känner men det är sånt som händer.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BM-Mods:

Kan ju vara så att väldigt många köpte TVn och då kan det ta slut riktigt fort, samt att dom kanske hade en liten fördröjning i systemet som orsakade detta, tror inte heller dom kommer uppgradera sina system för en otrolig summa pengar för att det är Black Friday en helg om året, utan man får nog leva med att det kan bli fel då, jag förstår hur du känner men det är sånt som händer.

Ok, sluthandlat på Komplett. Blir Amazon framöver istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Om du hade läst mitt inlägg så fick jag beskedet att varan fanns i lager och skulle vara klar för avhämtning tisdag-onsdag

Borde inte en stor nätbutik som Komplett ha bättre koll på saldo och ha bättre lagersystem?

Jao, inga fel med det.

Det hade varit en annan femma om de hade cancelerat din order efter orderbekräftelse.

Men nu är det alltså helt OK i min bok och tillgänglig lagrum.

Men ah Avbeställ om du inte är nöjd!

Permalänk

Slappna av.

Permalänk

Om det var julklapp och den levereras i god tid före julafton så är allt lugnt kan jag tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Ok, sluthandlat på Komplett. Blir Amazon framöver istället.

Du menar alltså att amazon aldrig råkar ut för problem/buggar/misstag? Har mycket svårt att tro att så skulle vara fallet. Går nog att hitta kunder som inte fått sina varor i tid bara man letar, oavsett vilket ställe man köper från. Frågan är egentligen hur det hanterar fallen när det väl inträffar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frispel:

Du menar alltså att amazon aldrig råkar ut för problem/buggar/misstag? Har mycket svårt att tro att så skulle vara fallet. Går nog att hitta kunder som inte fått sina varor i tid bara man letar, oavsett vilket ställe man köper från. Frågan är egentligen hur det hanterar fallen när det väl inträffar.

Precis min mening. Därför jag kommer sluta handla hos Komplett och handla hos Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Ok, sluthandlat på Komplett. Blir Amazon framöver istället.

Glöm det:
https://sellercentral.amazon.com/forums/message.jspa?messageI...
https://sellercentral.amazon.com/forums/message.jspa?messageI...

Seriöst, ALLA företag råkar ut detta titt som tätt, är tyvärr så världen ser ut. Ingen är 100%, och vid stora reor får man tyvärr ha detta i åtanke.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Ok, sluthandlat på Komplett. Blir Amazon framöver istället.

Tills om ett halvår när du gör en ny tråd och smutskastar Amazon.. Du kommer ju få en stroke människa! Ta det lugnt.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

"LG 49" 43UJ630V"
Du säger 49" men produktnamnet antyder att det är en 43"
Sen även i länken du namngivit 49" så är det länkat till just den 43-tummaren, 43UJ630V

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

På Amazon i USA fungerar det. Några fler miljoner kunder där än hos lilla Komplett.
Om de klarar det, så borde ju Komplett klara det.

Inköpet var för övrigt en julklapp.

Med din resonemang, kan butiker som hade stor överbelastning problem under BF också veta att kunderna borde fatta att överbelastning kan ske under sån dag som BF. Men tydligen så gör du inte det.
Elgiganten hade stora överbelastning problem, även dom uppgraderade deras servers innan BF, priser växlade fram och tillbaks. Kunder fick vänta i över 1-3 timmar för komma fram till kassan, varor tog slut precis vid betalning för saldot stämde inte efter timmars långa fight mot överbelastningen.
Än så länge har ingen startat en tråd och klagat på Elgiganten om det. Överbelastning kan ingen företag förutse, man uppgraderar inte serverar i onödan utan veta vilken tryck det kommer bli. Istället lägga det extra kostnaden på uppgradera servrar, är det bättre erbjuda kunderna produkter till lägre pris och det var det dom gjorde.

Att använda en otrevlig ton mot folk som svarar, hjälper inte dig att få TVn snabbare.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Precis min mening. Därför jag kommer sluta handla hos Komplett och handla hos Amazon.

Ok, så exakt hur hade du tänkt dig att komplett skulle hanterat detta annorlunda? De råkade ut för ett fel men det gör vad de kan för att du ska få din tv så snabbt som möjligt? Hur tror du att amazon skulle ha löst ett liknande problem? Finns tv inte i butiken så finns den inte.

Om du får önska själv, hur skulle du som kund vilja att en butik som råkar ut för detta ska hantera det?

Permalänk
Inaktiv

Är en 43" du köpt och inte 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Om du hade läst mitt inlägg så fick jag beskedet att varan fanns i lager och skulle vara klar för avhämtning tisdag-onsdag

Borde inte en stor nätbutik som Komplett ha bättre koll på saldo och ha bättre lagersystem?

Skrivet av mikael_a1:

Ok, är det rimligt att det står "+20 st i lager" och när man chattar med dem så finns inte varan i lager pg a saldofel i systemet?

Det är också den här typen av svar som för att man som läsare har svårt att känna medlidande för dig, mothugg mot dom som försöker hjälpa dig tjänar du inget på.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Kan de helt enkelt säga en sak i telefon, och när skadan är skedd bara skylla på felaktigt lagersaldo?

Eran erfarenhet av Komplett?

Är det fler av er som nu råkat ut för samma dilemma som jag hos Komplett? (borde ju vara någon mer härifrån som beställt?)

Skall jag avboka eller vänta snällt på min order?

Ja det är klart dom kan säga en sak och sen skylla på att systemet inte hänger med. Det är skyhög belastning under Black Friday.

Komplett är det enda företaget jag handlar ifrån. Helt överlägset bäst när det gäller service. Då sköts kommunikationen på en vuxen nivå dvs inga jättebebisutbrott och gnäll på forum, utan kontaktar Komplett via telefon/mail och sedan så har det alltid löst sig.

Nä har aldrig råkat ut för att lagersaldona inte stämmer på Komplett. Nu står det tom att det finns 4st i Lager av TVn som du länkat. Den kanske dyker upp nästa vecka iallafall?

Bättre du väntar, hur bråttom kan man ha med en TV? Det handlar om 2 veckors väntetid på en produkt där du fått ett sinnessjukt bra pris.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Inaktiv

Hajar inte, du har köpt en julklapp till ett bra pris och får den innan jul...?

Visst, de gjorde fel, men vad är problemet?

Permalänk
Medlem

Det känns mer som om du har skapat ett problem av ingenting, du får vänta lite extra på din vara. Det händer ALLA någon gång i livet. Ingen och ingenting är någonsin perfekt. Handlar du alla dina varor på Amazon ska du nog räkna med att någonting felar där också till slut.

För att återgå till frågan....
Får du en TV fortfarare och för ett lika bra pris om du avbokar och väljer en annan?
Förmodligen inte. Frågan är därför enligt mig en "no brainer". Skärp dig.

Permalänk
Avstängd

Du behöver ju inte avbeställa TVn förrän du hittat en som är ett bättre köp - det är ju cybermåndag imorgon t ex.¨

Förövrigt så är ju TVn du länkat till i lager och redo att skickas ut. Den har ju förvisso heller aldrig kostat 4444kr under BF enligt prisjakt.

Permalänk
Medlem

Det har förr om åren diskuterats i jättemånga trådar... Man kan knappas räkna med snabb leverans efter BF. Får några år sedan fick bl.a. CDON jättemycket skit för det här och nu tror jag folk har börjat förstå, vilken otrolig logistik BF innebär. Varannan svenska har handlat på BF, vilket innebär 5 miljoner beställningar... https://www.di.se/nyheter/nytt-forsaljningsrekord-under-black...