Tips på HDMI capture extern enhet

Permalänk
Medlem

Tips på HDMI capture extern enhet

Någon som kan tipsa om ett bra USB extern HDMI capture enhet för 30fps och kostar max runt en 1000 lapp??

Den ska ta emot HDMI och fördelen är att den har en HDMI ut men annars får man köra med HDMI splitter.

Permalänk
Skrivet av TheCazz:

Någon som kan tipsa om ett bra USB extern HDMI capture enhet för 30fps och kostar max runt en 1000 lapp??

Den ska ta emot HDMI och fördelen är att den har en HDMI ut men annars får man köra med HDMI splitter.

har för mig du måste ha en splitter ändå då nästan inga capture kort är HDCP licensierade vilket gör att du måste ha en skärm inkopplad parralellt med kortet som skickar sin hdcp licens.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ahh sedär därför man behöver splitter

Hmm måste då ha en dator i närheten av TV, lite bökigt, tänkte USB då jag kan köra med en bärbara dator

Permalänk
Medlem

Elgato brukar vara poppis bland konsollspelsstreamers

edit: kolla lite reviews på elgato hd60 (som är usb-ansluten)

Permalänk
Medlem

mmm hört positiva och negativa av elgata HD60 fast tror det var den äldre och inte HD60S som är det nya.
Hittade även denna
https://www.proshop.se/Input-Adapter/AverMedia-Live-Gamer-Por...

och Linus verkar gilla den, både lite versionen (den på länken) och icke light versionen
https://www.youtube.com/watch?v=LK-Jqt407lA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

har för mig du måste ha en splitter ändå då nästan inga capture kort är HDCP licensierade vilket gör att du måste ha en skärm inkopplad parralellt med kortet som skickar sin hdcp licens.

På PS4 och Xbox One (?) kan man stänga av HDCP för spel.
Sedan strippar inte alla splitters HDCP-signalen, så ingen garanti att det skulle fungera om HDCP var påslaget.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

På PS4 och Xbox One (?) kan man stänga av HDCP för spel.
Sedan strippar inte alla splitters HDCP-signalen, så ingen garanti att det skulle fungera om HDCP var påslaget.

tror inte detta det möjligt på pc tyvärr dock som verkade vara vad som pratades om här.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tanken är att ha det till mina HD kameror men kan man ha den till att spela in TV kanaler man har är det ett stort plus det med