Permalänk

Inköp av ny Gamingskärm

Hej,

Som rubriken lyder, är jag ute efter en ny spelskärm till datorn.
Jag sitter för nuvarande på en 24" Benq 120 Hz. 1080p

Men min tanke är att skaffa mig en 1440p istället.
Har kikat på asus 27" rog Swift.
https://www.inet.se/produkt/2205472/asus-27-rog-swift-pg279q-...

Och äter Acer predator 27"
https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-...

Problemet är att jag inte är så kompetent på dessa typer av produkter,
Så vänder mig hit.

Vad rekommenderas, eller finns det någon annan skärm jag även skall kika på?
Eller ryktas det om en ny produkt inom kort?

Jag spelar för mestadels, wow,CS,Bf mm

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort att driva det hela med ?

Permalänk

@Cadtekniker: det hade jag helt glömt tillägga, sitter för nuvarande ett GTX 1070 gigabyte 8GB

Permalänk
Medlem

Vad spelas det för något? Personligen föredrar jag bättre bild och högre upplösning framför höga hz och g-sync, men är det sådant du vill ha så är ju skärmarna du listar utmärkta.

Permalänk
Medlem

@Kjellahlsell:
Ett 1070 driver 1440p med nöd och näppe. Dom flesta speltitlarna ligger mellan 40-60FPS
Köpa en 1440p skärm för att köra 1080p känns ovärt ?
Köpa en ny skärm men bli tvungen att skruva ner på kvalitetsinställningar känns inte så kul ?

Jag hade siktat på en 27" 1080p skärm med g-sync om jag vore du.
Bara min trista åsikt inget du behöver ta åt dig

Permalänk
Medlem

@Kjellahlsell: Jag sitter på en 1440p 144hz skärm och med ett 1080ti, får inte ut 144 fps om jag kör ultra i stort sett något spel.
Vill man ha stabilt 144Hz så är det medium eller lägre som gäller nästan uteslutande.

Med ett 1070 hade jag också rekommenderat en 1080p skärm.
Om du känner att du klarar dig på 60 Hz och kommer köpa ny gpu senare, så kan du ju köra på någon av dessa.
Du har ju även alternativet att dra ner inställningarna o köra på 1080p ändå, även fast de max klarar 1440p. Tills vidare.
Men om tanken är att få ut max av skärmarna redan nu, så skulle jag avråda från båda.

I övrigt så har jag hört lika bra om båda, av de lilla jag läste när jag köpte min 1440p, IPS panelerna med 165 Hz verkar tyvärr ofta lida av grov cloduing. Detta är som med alla andra paneler ett lotteri, men tyvärr verkar det vara väldigt hög risk med att få en dålig panel.
Av den anledningen så valde jag en VA panel istället. fyi.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.