Bästa spel för vinter/jul känsla?

Permalänk
Medlem

Bästa spel för vinter/jul känsla?

Precis som Harry Potter ger mig en trevlig jul och vinter feeling så önskar jag förslag på spel som gör detsamma.
Tänker direkt på Skyrim men klarar inte att lira det. Toooo much stuff to do.
Alla genre är välkomna.
Puss

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Permalänk
Medlem

COD 4 MW 1. Spelades mkt under jullovet alla banor moddade med julfeeling, som att tomten genomförde airstrikes osv.

Inget direkt tips, men det är det spelet som kommer till tankarna när jag tänker tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antagligen:

COD 4 MW 1. Spelades mkt under jullovet alla banor moddade med julfeeling, som att tomten genomförde airstrikes osv.

Inget direkt tips, men det är det spelet som kommer till tankarna när jag tänker tillbaka.

Du tänker på Winter Crash!

Finns det fortfarande servrar är ju MW1 att rekommendera. Definitivt det bästa call of duty spel som gjorts.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Max Payne (1). Rätt gammalt spel så kanske krävs viss nostalgi för att uppskatta det
Spelade det iaf varje jul förut. Blir nog denna jul också. 2:an är bättre men ingen snö i den.

Är också intresserad av andra Julspel så ska bli kul att se vad folk skriver.

Permalänk

Ska bli intressant att se vilka spel-tips som dyker upp i denna tråd.

Kanske inte så förknippat med vinter/jul, men under förra jul-ledigheten spelade jag genom "Ori and the Blind Forest". Ett mysigt spel i vintermörkret med underbart soundtrack.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Max Payne (1). Rätt gammalt spel så kanske krävs viss nostalgi för att uppskatta det
Spelade det iaf varje jul förut. Blir nog denna jul också. 2:an är bättre men ingen snö i den.

Är också intresserad av andra Julspel så ska bli kul att se vad folk skriver.

HYPE. Max Payne 1 är så jäkla bra spel för julen

Skrivet av Guybrush82:

Ska bli intressant att se vilka spel-tips som dyker upp i denna tråd.

Kanske inte så förknippat med vinter/jul, men under förra jul-ledigheten spelade jag genom "Ori and the Blind Forest". Ett mysigt spel i vintermörkret med underbart soundtrack.

Det är riktigt bra tips.

Jag tipsar om Mafia 2.

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Du tänker på Winter Crash!
https://vignette2.wikia.nocookie.net/callofduty/images/b/ba/Leaning_Christmas_Tree_Winter_Crash_CoD4.png/revision/latest?cb=20130219205840
Finns det fortfarande servrar är ju MW1 att rekommendera. Definitivt det bästa call of duty spel som gjorts.

Exakt! mmm, det va tider de..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiwiman:

HYPE. Max Payne 1 är så jäkla bra spel för julen

Det är riktigt bra tips.

Jag tipsar om Mafia 2.

Ja juste Mafia 2 är galet bra. Det är synd att inte hela spelet utspelar sig under vintern. Grym julstämning där när han ska hem till familjen i början. Kom aldrig nån mod för det tror jag. Ändå värt att lira igenom hela, toppenlir helt klart.

Permalänk
Medlem

Lite Xmas Lemmings är alltid trevligt!

Permalänk
Medlem

Bidrar med en till julig DOS-klassiker

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Tipsar om Never Alone, http://store.steampowered.com/app/295790/Never_Alone_Kisima_I... , eller varför inte lite nuclear winter med Metro 2033

Permalänk
Medlem

Långt ifrån julkänsla men vinterkänsla är ett faktum i ”The Long Dark” 🙂

Permalänk
Medlem

Inte direkt vinter feeling men eftersom det blir mörkt så tidigt så är det här den perfekta årstiden att spela skräckspel.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har så mycket med julen att göra men XCOM - Enemy Uknown är ju alltid mysigt att nöta sig igenom.

Permalänk
Hedersmedlem

Trine 1/2 plus varm choklad är ju oslagbart en kall och jävlig vinterkväll

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Euro truck simulator 2 med snömodd och snöfysik, det med en kopp kaffe eller varm choklad är riktigt mysigt.

Saint row 3, spelade det under julen för ett par år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Batman Arkham City och Origins.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Forza horizon 3 med Blizzard Mountain expansionen är att rekommendera! Finns inget bättre än att driftar runt i djupsnön och höra motorljudet studsa mellan bergen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Costume Quest med Grubbins on Ice DLC (ingår om du köper genom steam)
Saints Row IV med How the Saints Save Christmas DLC.
De är ok OM du inte fått nog från grundspelet i fråga.

Sen finns olika sorts julfirande i de flesta mmos (och troligtvis många andra sorters online spel.)

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Du tänker på Winter Crash!
https://vignette2.wikia.nocookie.net/callofduty/images/b/ba/Leaning_Christmas_Tree_Winter_Crash_CoD4.png/revision/latest?cb=20130219205840
Finns det fortfarande servrar är ju MW1 att rekommendera. Definitivt det bästa call of duty spel som gjorts.

cod2 håller inte med dig. cod4 var trevligt dock, men 2an är överlägset bäst

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Kiwiman: Inte direkt jul och definitivt inte "xmas spirit", men Fahrenheit/indigo prophesys lirar jag alltid kring jul. Gissar på att det är den kalla inramningen som gör det

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Diddy Kong Racing är ohotad etta hos mig.

Permalänk

WoW brukar ju ha en mysig atmosfär i städerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Killing floor med ett gäng polare några kalla bärs ger hög mysfaktor.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Arkham City!

Permalänk
Medlem

Forza Horizon 3 med Blizzard Mountain dlc

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem