NetApp Fas3270 + DS4243

Permalänk
Medlem

NetApp Fas3270 + DS4243

Hej!

Behöver lite hjälp med att få ihop dessa prylar! :<

Jag sitter med 2st Fas3270 och en DS4243. Har kopplat dom enligt bild.

Nu till min fråga, jag har en HP 2810-24g switch som jag vill få ihop allt med. Hur gör jag?
Kan jag koppla dom med SFP+ kablar rakt in i switchen? I så fall, vi vilka portar?

/Humi

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att det är FC-portar så då behöver du en FC-switch.

HP 2810-24g har inte SFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Jag skulle tro att det är FC-portar så då behöver du en FC-switch.

HP 2810-24g har inte SFP+

Menade visst SFP och inte SFP+.

Det går alltså inte att koppla SFP från Netappen till SFP portarna i Switchen?

Permalänk
Medlem

Som sagt, Jag misstänker att det är FC (Fibre Channel) och nej då går det inte.
Men kolla manualen vad den säger för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Som sagt, Jag misstänker att det är FC (Fibre Channel) och nej då går det inte.
Men kolla manualen vad den säger för att vara på den säkra sidan.

Enligt https://www.hpe.com/h20195/v2/GetDocument.aspx?docname=c04140... så finns det 4st SFP portar.
"Dual-personality functionality: four 10/100/1000 ports or SFP slots for optional fiber connectivity such as Gigabit-SX, -LX, and
-LH, or 100-FX"

Eller är jag helt ute och cyklar? Är helt ny inom SFP och hur dom portarna fungerar.

Permalänk
Medlem

Då går det bra. Är vanligt nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Då går det bra. Är vanligt nätverk.

Då återstår frågan, hur kopplar jag dom?

Permalänk
Medlem

Med en fiberkabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Med en fiberkabel?

Så långt är jag med, men efter som att jag har 2st Controllers hur kopplar jag dom då?
Någon speciell in eller ut port?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humi:

Så långt är jag med, men efter som att jag har 2st Controllers hur kopplar jag dom då?
Någon speciell in eller ut port?

Jag tror inte de interfacen på NetApp stöder vanlig Ethernet för att köra NFS/CIFS/iSCSI över utan bara stöder FC/FCoE vilket kräver FC-switch eller switch med FCoE vilket din switch inte stöder(du behöver stöd för DCBX vilket bara några få datacenter-switchar stöder). Så antingen skaffa en FC-switch (borde gå att hitta någon Brocade på Ebay) eller kör koppar till din HP-switch.
Om du har licens i din Netapp för någon av NFS/CIFS/iSCSI så skulle jag nog rekommendera att du börjar med att testa att koppla en RJ45 till varje kontroller från switchen, konfa switchportarna med LACP, alternativt om du skippar HA och bara kör switchportarna i accessmode och sätter olika adresser på varje kontroller.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humi:

Så långt är jag med, men efter som att jag har 2st Controllers hur kopplar jag dom då?
Någon speciell in eller ut port?

Nu ser jag att du kollat på manualen för switchen, Jag trodde att du kollade på NetApp manualen.
Det är den du måste gå igenom för att se om det är vanliga SFP-portar eller om det är FC.