Permalänk

75" skärm för TV o film

Hej !

På väg att investera i större TV. Sitter idag med en 60" Samsung HD men vill ha större. Upptäcker att jag antagligen inte behöver TV-mottagare, smart-tv eller nåt annat av alla dom säljargument som finns. Jag kommer antagligen att konsumera allt innehåll via Apple TV eller Chromecast.

Så egentligen vill jag bara köpa en sjukt stor skärm med lite ingångar (2 räcker tror jag). Är inte intresserad av super duper kontroller, extra allt menyer eller feta högtalare i tv:n. Vill bara ha en skärm...

Har kollat runt lite och hittar denna här: http://swedx.se/index.php?cPath=133_12800023

Är det nån som köpt nånting liknande eller gått i samma tankar ? Vet ju lite vad man får när man köper Samsung eller LG....även om jag inte använder några av funktionerna så är det ju bra grejjer

Permalänk

Nu ska jag inte lägga mig i, men tycker du ska köpa en 65 tum oled, dom går för ungefär samma pris.
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/OLED65B7V/lg-6...

Men jag hade aldrig köpt ett no name till det där priset. Oled har helt sinnesjuk bild, har du inte sett så åk och kolla i butik. När man släcker ner allt och sitter i totalt mörker är det som om bilden kommer ut ur vägen.

Finns flera trådar om swedx, sök och läs, verkar vara helt ok.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Nu ska jag inte lägga mig i, men tycker du ska köpa en 65 tum oled, dom går för ungefär samma pris.
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/OLED65B7V/lg-6...

Men jag hade aldrig köpt ett no name till det där priset. Oled har helt sinnesjuk bild, har du inte sett så åk och kolla i butik. När man släcker ner allt och sitter i totalt mörker är det som om bilden kommer ut ur vägen.

Finns flera trådar om swedx, sök och läs, verkar vara helt ok.

Behöver dock mörkare rum än kritvit butikslokal dock Oled framhävs inte lika bra i såna förhållanden.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Behöver dock mörkare rum än kritvit butikslokal dock Oled framhävs inte lika bra i såna förhållanden.

Gå och kolla på en oled i butik så får du se.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Gå och kolla på en oled i butik så får du se.

Gjort det men ingen bra ställe att jämföra mot IPS, när det är så upplyst (blir inte i närheten av så realistiskt som mitt vardagsrum). Sen källmaterialet som används är ju inte den bästa alltid.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Nu är jag jobbig men prova 30 dagars öppet köp och testa en oled, dom funkar i alla ljus, men bäst när det är mörkt så klart. Du kommer inte vilja byta, det kan jag lova.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none