Asus dual 1060 oc, helt dött

Permalänk

Asus dual 1060 oc, helt dött

Tja, köpte ett nytt 1060 under black Friday.
Idag efter att jag spelat lite så ändrade skärmen färg och jag startade om datorn och fick ingen bild, testade att köra med mitt gamla kort och då funka det. Kortet är kört i runt 10 timmar. Har inte överklockat kortet har bara använt mig av asus gpu tweak. Någon som vet om kortet är helt kört??

Permalänk

Vad hade du för kort innan? Kan vara gamla drivisar eller liknande som spökar.

Permalänk
Skrivet av Melodylekfull:

Vad hade du för kort innan? Kan vara gamla drivisar eller liknande som spökar.

Hade ett 750ti strix 4gb tog bort alla gamla drivers

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad gör man i Asus GPU tweak? Om du klockat kortet och dragit på sjuk spänning så kanske det har dött. Låter tveksamt annars.

Jag skulle skicka ett välförfattat mail till företaget du köpte kortet hos och fråga dem vad de säger. Kanske är en RMA.

Ta det lugnt och stressa inte upp dig. Lycka till!

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Hedersmedlem

@Hornebrant *Bump raderat i enlighet med §4 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Skrivet av Hornebrant:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av HenKenny:

Vad gör man i Asus GPU tweak? Om du klockat kortet och dragit på sjuk spänning så kanske det har dött. Låter tveksamt annars.

Jag skulle skicka ett välförfattat mail till företaget du köpte kortet hos och fråga dem vad de säger. Kanske är en RMA.

Ta det lugnt och stressa inte upp dig. Lycka till!

i gpu tweak så kan man ändra väldigt mycket med grafikkortet men det finns även 3 olika mode man kan sätta sitt kort i som gaming/oc mode, jag körde mycket på oc mode och det ändrar inte spänningen utan bara clock hastigheten. Jag fick tag i säljaren av kortet och det ska skickas in så snart som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Hornebrant:

Hoppas att det löser sig smidigt för dig!

Om du använder Asus GPU tweak och tar OC profil så har du överklockat kortet, bara så att du är medveten om det. Så länge inte spänningen höjs så ska det somsagt inte vara ngn fara, se upp för automatisk spänningsreglering dock.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]