Var finns alla Power Armors?

Permalänk
Medlem

Var finns alla Power Armors?

När jag kikar lite här i forumets trådar så verkar det som om de flesta har ett antal PA:s.
Jag som nu är lvl 27 o kör på "hard level" har två, och den bättre av dem är då T-60.

Var hittar ni alla dessa PA:s?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem

https://www.vg247.com/2015/11/23/someone-made-a-map-with-the-...

Nu var det ett tag sen jag lirade men finns ju lite överallt och flera kommer man åt väldigt tidigt med lock pick/hack.

För övrigt så påverkar inte svårighetsgraden annat än fiendens level och HP jämfört med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

https://www.vg247.com/2015/11/23/someone-made-a-map-with-the-...

Nu var det ett tag sen jag lirade men finns ju lite överallt och flera kommer man åt väldigt tidigt med lock pick/hack.

För övrigt så påverkar inte svårighetsgraden annat än fiendens level och HP jämfört med dig.

- Tackar för tipset.

Vad gäller svårighetsgraden så påverkar det hur många "legendary items" man råkar på, står det i inställningarna.

Hur är det egentligen med levellingsystemet i F4 - levlar motståndet alltid med mig?
Om det är så, blir det lite märkligt om jag levlar upp och förbättrar vapen och skydd när motståndarna då samtidigt levlar upp och blir mer motståndskraftiga mot dem....eller?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem

Det jag märkte var att i slutet av spelet så blev inte moståndarna svårare, utan tålde bara mer skott om man hade högre svårighetsgrad och då menar jag dumpa 5 magasin på varje motståndare vilket är lagom roligt.

Värt att nämna att Survival fanns t.ex. inte när jag spelade, de kan ha ändrat systemet sen dess.

Legandary droppar ju ganska ofta ändå, sen hittar man en bra och kör med den resten av spelet

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på levlandet i F4 och om motståndet levlar med mig, eller om jag får något slags övertag genom att levla i vapen eller skydd?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av perfetto:

Någon som har koll på levlandet i F4 och om motståndet levlar med mig, eller om jag får något slags övertag genom att levla i vapen eller skydd?

Dom levlar med dig till en viss gräns, vanliga banditer och mole rats toppar vid en viss level och värre typer som DeathClaws och Rad scorpions skalar med dig högre upp i levlarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Dom levlar med dig till en viss gräns, vanliga banditer och mole rats toppar vid en viss level och värre typer som DeathClaws och Rad scorpions skalar med dig högre upp i levlarna.

- Okey tack.
Och ju längre fram i spelet man kommer, och ju längre söderut man rör sig - desto tuffare motstånd och "värre typer", så....vad har man för vinning av att levla alls då?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Lego Master

@perfetto:
När du levlar får du ju points att sätta i perk tree, så du får ett övertag även över fiender som följer med dig i level, eller utveckla dina settlements, eller bära mer skit, eller bygga coolare vapenmods, eller...
You see my point. Att levla handlar inte bara om att banka skiten ur Behemoths och Deathclaws.

För att svara på originalfrågan:
Jag är level 34 (tror jag) och jag har fler PA-frames än jag vet vad jag ska göra med. Jag tror det står 8 eller 10 helt oanvända frames spridda i Sanctuary just nu, plus två fullkittade power armors som jag bara inte använder längre för jag har hittat bättre kompletta. Har ett safe fullsketet med random PA-delar, från T-45 till T-60.

Hittade min första (partial) X-01 PA strax utanför Fort Strong igår kväll med. Slängde på lite T-60 IV-delar på den med, så den står sig fint ett tag, tills jag hittar resterande X-01-delar

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@perfetto:
När du levlar får du ju points att sätta i perk tree, så du får ett övertag även över fiender som följer med dig i level, eller utveckla dina settlements, eller bära mer skit, eller bygga coolare vapenmods, eller...
You see my point. Att levla handlar inte bara om att banka skiten ur Behemoths och Deathclaws.

För att svara på originalfrågan:
Jag är level 34 (tror jag) och jag har fler PA-frames än jag vet vad jag ska göra med. Jag tror det står 8 eller 10 helt oanvända frames spridda i Sanctuary just nu, plus två fullkittade power armors som jag bara inte använder längre för jag har hittat bättre kompletta. Har ett safe fullsketet med random PA-delar, från T-45 till T-60.

Hittade min första (partial) X-01 PA strax utanför Fort Strong igår kväll med. Slängde på lite T-60 IV-delar på den med, så den står sig fint ett tag, tills jag hittar resterande X-01-delar

- Ah perks ja...det är väl fördelen då förstås.

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem

35 Court är ett givet ställe att hämta en PA.
Tänk på att vara minst level 28 för att få en X-01 dock, helst 36 för att få en MK. III.

http://fallout.wikia.com/wiki/35_Court

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

35 Court är ett givet ställe att hämta en PA.
Tänk på att vara minst level 28 för att få en X-01 dock, helst 36 för att få en MK. III.

http://fallout.wikia.com/wiki/35_Court

- Tack och bug : )

Visa signatur

Laptop