Vad gör den lilla kontakten på detta tangentbord?

Permalänk
Medlem

Vad gör den lilla kontakten på detta tangentbord?

Hej. Jag behöver lite hjälp.
Vad exakt gör den lilla kontakten på detta tangentbord?
Kan man låta bli att koppla in den? Vad har den för funktion?
Tangentbordet som jag köpte hade en sådan kontakt och den som jag var original hade inte den lilla kontakten.
någon som vet?

http://www.keysourcechina.com/Lenovo-M50-Flex-2-15-Nordic-Key...

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Hej. Jag behöver lite hjälp.
Vad exakt gör den lilla kontakten på detta tangentbord?
Kan man låta bli att koppla in den? Vad har den för funktion?
Tangentbordet som jag köpte hade en sådan kontakt och den som jag var original hade inte den lilla kontakten.
någon som vet?

http://www.keysourcechina.com/Lenovo-M50-Flex-2-15-Nordic-Key...

Du menar den lilla flatkabeln ?
Gissar på belysning.

Permalänk
Medlem

Som Svensktiger säger, det är för backlighten.

Permalänk
Medlem

belysning för vad? Kan jag strunta i att koppla in då tangentborden är identiska förutom just den kontakten.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

det finns ju ingenstans att koppla in den på

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Japp, du kan skippa den

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §5*

Citat:

§5 Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tack ni hade rätt. Det var tydligen ett tangentbord med baklit. Moderkortet saknar power kontakt så den funktionen uteblir. Håller ju inte på med bärbara i vanliga fall så då blir man ju osäker. Tack för hjälpen. Fortsatt trevlig fredagskväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.