Permalänk
Medlem

Ryzen + Asus kampanj

Hej! Beställde Ryzen 1800X och Asus Rog Strix B350-F på Blackfriday från Komplett. Skickar komplett ut koden till min mail för att kunna ta del av kampanjen? eller hur går man tillväga?

MVH Jonas

Permalänk
Medlem

Kolla i din orderhistorik om du kanske fått något där. Annars lär de maila koden till dig. Om inte skulle jag höra av mig till deras support.

Förresten värt att påpeka att du bör vara väldigt försiktig med att returnera antingen processorn eller moderkortet om du löst in koderna du får. I avtalstexten står nämligen att de då kommer att invalidera alla spel-koderna och utöver det ta ut en hanteringsavgift på €75. Med andra ord riskerar det att bli en kostsam historia om man av någon anledning behöver returnera en av prylarna.

Citat:

If the participant returns his promotional product, the Gamesplanet voucher code will be cancelled.
Already paid-out claims have to be refunded to ASUS, plus an additional €75.00 handling fee.

Anledningen till att jag påpekar detta är för att jag själv förmodligen går miste om denna promotion i och med att jag köpte ett ASUS ROG Strix X370-F Gaming och en 1700X men sedan velade lite och beställde även en 1800X. Den sistnämnda fanns det bara ett exemplar kvar av i Bergshamra-butiken, ett ställe där inte moderkortet fanns. Jag hade därför inte möjlighet att registrera denna kampanj på moderkort + 1800X som jag egentligen skulle vilja och returnerar jag min 1700X kan jag inte använda koden jag får eller riskera att betala ca 750 kr för ingenting.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hör med komplett om du är osäker. Släng iväg ett mail eller något.

Visa signatur

Hej, :)

Permalänk
Medlem

Jag slog till på ett ROG X370-F och en 1800X från Webhallen. Kom absolut ingenting, trots att det registrerades en extra order med bara "ASUS 10 Games" som innehåll. Men chat-supporten fixade en kod på några röda... Så det verkar lite sisådär med rutinerna. Sen tar det några dagar för ASUS att manuellt gå igenom din kvittokopia innan du får de "Riktiga" koderna också.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Blir skicka iväg ett mail till Komplett.