Helt vilse med FPS problem (Win 1709, AMD)

Permalänk
Medlem

Helt vilse med FPS problem (Win 1709, AMD)

Halloj! Jag har problem med min dator! Hjälp!

Sen (tror jag i alla fall) Fall Creators Update 1709 har jag haft seriösa FPS problem. Från att toppa CSGO med upp till 300 fps ligger jag nu på cirka 45-60. Jag har kollat runt de senaste två dagarna efter lösningar och googlat och gjort saker men inget funkar.

Har någon annan stött på samma problem? Har någon nån smart lösning? Minsta lilla grej kan det ju vara, minsta lilla idé kanske löser det - även hur simpelt det än må va, kan ha missat något.

Har AMD Ryzen 5 1500x och ett NVIDIA GeForce 1060 GTX 6GB.

Tror inte att det är grafikkortet, möjligtvis processorn i samband med uppdateringen.

Permalänk
Medlem

@Lemch: Tjänare, du har säkert redan sett det, men finns en tråd på reddit om det här

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/77o9a1/if_you_are_having_performance_issues_stuttering/

Permalänk
Medlem

@Overwatch: Den har jag lyckats missa på något vänster! Reddit är ju go to place nummer 1 annars...

Testar lite saker där, dock så har jag redan provat det mesta. Finns ett bättre sätt att ta bort game panel där som jag inte sett tidigare. Gör ett försök.

Tack!

Permalänk
Medlem

Hjälper inte dig men kan bara inflika att senaste uppdateringen till Win10 har gjort cs:go till en horribel upplevelse för mig och några till jag känner, låg fps och massa micro-stutters. Kul att behöva göra massa eget jobb för att få det fungerande igen.. Suck.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Cs:go är en horribel upplevelse...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Kul att behöva göra massa eget jobb för att få det fungerande igen.. Suck.

Har du lyckats få fram någon lösning? Enda jag har lyckats med är att få till en stabil fps på cirka 80-100 - så det är spelbart... Men det är knappt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemch:

Har du lyckats få fram någon lösning? Enda jag har lyckats med är att få till en stabil fps på cirka 80-100 - så det är spelbart... Men det är knappt.

Japp, bootade Linux installerade Cs och nu är det 250+ stabila fps... Hjälper inte ditt problem men, så löste jag mitt Cs problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Yes, men dem har jag installerat. Tyvärr så att säga - för då är man inte närmare en lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Japp, bootade Linux installerade Cs och nu är det 250+ stabila fps... Hjälper inte ditt problem men, så löste jag mitt Cs problem

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, tyvärr hjälper det inte mig, men nice att det funkar för dig! : )