Permalänk
Medlem

Tv-kanaler streamade

Finns det någon streamtjänst som ger t.ex samma utbud som comhems guld paket som jag har idag?

Nyfiken på detta då det spontant känns som att det borde ju kunna ge bättre bild och ljud att streama än genom vanliga sändningar.

Hur funkar världen 2017?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Rekordmedlem

Satellit ger generellt bäst bildkvalitet och streaming sämst.
Telia ger dig samma kanaler strömmat som "vanligt" via Play+

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du får nog testa dig fram. Själv kör vi Cmore och växlar mellan Netflix, viaplay, HBO som extra.
Kostar oftast inget att testa en månad, och de flesta har ingen uppsägningstid.
Största skillnaden för oss var nog att vänja sig vid att allt fanns tillgängligt direkt, istället för att sitta och vänta och hålla reda på tider.
Välkommen till TV2017!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

@kundun hur tycker du Cmore funkar? Har själv varit med om lagg när man köper en stormatch.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Satellit ger generellt bäst bildkvalitet och streaming sämst.
Telia ger dig samma kanaler strömmat som "vanligt" via Play+

Skrivet av kundun:

Du får nog testa dig fram. Själv kör vi Cmore och växlar mellan Netflix, viaplay, HBO som extra.
Kostar oftast inget att testa en månad, och de flesta har ingen uppsägningstid.
Största skillnaden för oss var nog att vänja sig vid att allt fanns tillgängligt direkt, istället för att sitta och vänta och hålla reda på tider.
Välkommen till TV2017!

Tack för svaren, får kolla närmre på detta. Går ju mest i Netflix men vill ha vanliga kanaler kvar ändå

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

@N_Micke:

svt och tv4 går ju streama med deras appar (mycket av 4ans finns på cmore med)
Dplay finns mycket av de som går på 5an och 9an.

Finns la även viafree med 3,7,10 programen ( en del) andra finns på viaplay)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

@N_Micke:

svt och tv4 går ju streama med deras appar (mycket av 4ans finns på cmore med)
Dplay finns mycket av de som går på 5an och 9an.

Finns la även viafree med 3,7,10 programen ( en del) andra finns på viaplay)

Hade varit guld med något som samlade alla i en app. Ser att comhem verkar ha någon play grej, får kolla där lite närmre..

Edit :comhem play appen fanns tydligen inte till Android tv,

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

@kundun hur tycker du Cmore funkar? Har själv varit med om lagg när man köper en stormatch.

Mest frun som kollar på cmore, men vad jag sett så har det funkat fint. Kollar iofs inte på sport, men kan tänka mig det är högre tryck på det än nån random kanal/film

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

cmore är bra, stabil app tycker jag