Permalänk

Små lagg trots bra dator.

Tjena, jag har haft lite problem med cs på senaste tiden då det kommit fram små lagg (fryser till nån sekund sen blir det bra) men jävligt störande ändå. Har bra dator delar (orkar inte skriva upp men vet att dem ska palla många krävande spel) det ända jag kan tänka mig är ramminnena? Har 8GB RAM, kan det ha med det och göra?

Permalänk

"orkar inte skriva upp men vet att dem ska palla många krävande spel"

Det där är ungefär lika många knapptryck som att skriv datorns alla komponenter....

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

@whatthefrick: jag hade samma problem med cs när jag hade steam på en mekanisk hårddisk.

Permalänk
Medlem

@whatthefrick: Hört att det hänt folk när dom kör 1 sticka ram, men då du inte orkar skriva vad du har...

Permalänk
Medlem
Skrivet av whatthefrick:

Tjena, jag har haft lite problem med cs på senaste tiden då det kommit fram små lagg (fryser till nån sekund sen blir det bra) men jävligt störande ändå. Har bra dator delar (orkar inte skriva upp men vet att dem ska palla många krävande spel) det ända jag kan tänka mig är ramminnena? Har 8GB RAM, kan det ha med det och göra?

Jag hade liknande problem. Men de försvan när jag slog på, ja, PÅ, HPET i UEFI och Windows. Även senaste chipset driver och grafikdrivrutin måste man ha, och så är det bra om man sätter spelet man spelar till high priority eller realtime priority, så får inget annat komma och ta kraft utan spelet får all den kraft som behövs, och lagg försvinner.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whatthefrick:

Tjena, jag har haft lite problem med cs på senaste tiden då det kommit fram små lagg (fryser till nån sekund sen blir det bra) men jävligt störande ändå. Har bra dator delar (orkar inte skriva upp men vet att dem ska palla många krävande spel) det ända jag kan tänka mig är ramminnena? Har 8GB RAM, kan det ha med det och göra?

Om du orkar skriva i vad du har, så kanske vi kan orka hjälpa dig?
Lite svårt att gissa sig till dina problem om de skulle va komponenten som är felet, som vi inte ens vet att den existerar.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Hej Bullen,

Jag har en bil, och den går lite dåligt. Jag tänker inte berätta vad det är för bil, men den låter lustigt på torsdagar.

Ursäkta bil-liknelsen.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Här skulle jag ha skrivit lösningen på ditt laggproblem, men jag orkar inte. Men jag vet att det hade löst problemet.

Permalänk
Medlem

@whatthefrick: Min polare har samma problem med ett gtx 1060, intel core i5 4460 och8 gb ram och jag tror det har med att han bara kör trial på windows 10 så om ditt inte är aktiverat kan du prova de