Vad har SweClockers för hörlurar?

Permalänk
Medlem

Använder väldigt sällan hörlurar då jag får huvudvärk av att ha något som spänner över öronen. Har ett par Sennheiser HD202 liggandes ifall jag av någon orsak verkligen måste använda hörlurar.

Till mobilen använder jag Soundmagic E30 in-ears som jag har haft i flera år nu och de är fortfarande lika bra som dagen jag köpte dem. Fantastiskt ljud för en billig peng!

Permalänk

Beyerdynamic DT880 Pro 250 Ohm.
Mycket välljudande och sköna att ha på sig, att de ser ut som din mormors gamla kåpor från 80-talet gör ju inget när de låter som de gör.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Har ett par Qpad QH-90

Bra lurar för prislappen. Är även väldigt bekväma att ha på sig längre stunder, vilket är en bonus. Fungerar utmärkt med glasögon. Var värt priset då jag köpte dem. Kostar runt 600KR idag.

Permalänk
Medlem

Här nyligen skaffa jag mig ett par Beyerdynamic DT 990 250 Ohm, med ljudkortet ASUS Essence STX II. Riktigt nöjd med båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Mina gamla pålitliga Philips HP890 inköpta 2004. Vid det här laget har de blivit reparerade på ett otal sätt.

Lätt bland de skönaste lurarna jag ägt. Sedan priset de kostade gjorde det svårt att köpa något annat iafall 2 rödingar upp.

Vid datorn idag. Qpad 1339

Permalänk
Avstängd

AKG K273 Studio Pro

Har haft ett gäng innan jag hittade rätt till bra och neutral ljud. När inspelningarna är bra så kan man inte ibland höra vart ljudet kommer ifrån, vilket ger en fantastisk känsla av renhet. Precis som Ino Audio högtalare så är lurarnas neutrala ljud mycket passande till typ allt.

AKG 701 (extremt ljus ljud, nästan ingen bas)
Beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ohm (loudness ljud som låter imporenerande i några minuter och sedan så märker man att röster låter färgade)
Audio Technica 700 ngt (halvöppna, låter OK om man sänker basen men inte alls samma seperation i ljuden som i AKGna)
Har även haft Grado 70 eller 80, minns inte namnet med de var inte särkilt hållbara. Men minns att det var hyfsad ljud för en form av live känsla som passar rockig musik utmärkt.

In-ear ljud för portabel användning brukar dock bli Audio Technica. Tycker placeringen av ljud är oftast i topp. Sennheisers populära CX 300-II Precision har platt ljud och kabelns material gör att så fort det nuddar t.ex. jackan så vidarebefordras rörelsen genom kabel till örat och det luter urk.

Driver AKG:na med en Audioquest DragonFly Red USB DAC för typ 2000kr. Rekommenderas också, går även att använda till stereot.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Har ett Par PS500e från Grado labs med G-cush. Drivs med en NAD 1050 dac.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Ultrasone DJ1 Pro

Bästa lurarna jag ägt.

Utesluter ljudet nästan som hörselkåpor, samt har ett extremt brett stereoljud.
De har ljudet kommande snett framifrån så man får samma ljudkänsla/styrka fast vid lägre ljudtryck. (elementen spelar inte rakt in i hörselgången).

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=198349

Permalänk

För spel:

Beyerdynamic MMX 300

För musik:

Shure SRH 1540 (köpta beg)
Sennheiser HD 700
Sennheiser HD 800 (köpta beg)

Beyer-headsetet ansluter jag till den integrerade ljudkretsen på moderkortet i speldatorn.

Musiklurarna ansluter jag till en förstärkare av modell Beyerdynamic A20 och en DAC av modell Silverstone Tek EB01S-E kopplad via USB till min Mac Mini.

Är helnöjd med dessa grejor!

Visa signatur

Main: i9-9900, 32 Gb, RTX 3080 12 Gb, Win 11 + Mac Mini 2014
Övriga: i7-8700, 16 Gb, GTX Titan X (M) | i7-4770T, 32 Gb, GTX Titan | i7-870, 16 Gb, GTX 550 Ti | Core 2 Duo E7400, 2 Gb, Radeon HD6670 | PowerMac G4 Dual, 2 Gb, Radeon 9600 Pro PC/Mac Ed

Permalänk
Medlem

Audio-Technica MH50x

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Använder främst ett par HD650 genom en Magni/Modi till datorn, gamla trotjänaren ATH-M50x har jag till elgitarren för att inte störa halva kvarteret.
Sedan när man är på språng så används Sony MDR-100ABN för NC och BT, funkar helt okej! Använder dock JayBird Freedom F5 i 8/10 fall. Lightweight, bra ljud och "svettålig" allt som behövs när man ska gymma och dralla runt lite på stan.

Permalänk
Medlem

Kör någe in-ear lurar som följde med mobilen, ska väl köpa nya in-ear med längre sladd senare. Gillar inte sådana där med kåpor man sätter över huvet, fuckar upp frisyren:D

Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte hur länge jag har haft mina HD595, tror jag köpte dem i en fysisk butik, men jag hittade i mailen att jag pratade med Sennheiser i början av 2007 om att köpa nya kuddar, så jag antar att dem är runt 12-14år. Det säger väl allt? Grymt bra ljud och bekväma att bära under långa spelkvällar.

Polarna har köpt nya skräplurar vartannat år, medans jag har kvar mina underbara kvalitetslurar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk

Sitter på ett sketet g933, enbart för det inte finns några lurar som uppfyller alla mina krav.
- Sitta skönt
- Trådlösa
- Bra ljudkvalitet
- Mikrofon
Har gått igenom flertal hörlurar och headsets genom åren, alla har sina för och nackdelar.
Jag vill ha ett headset som är trådlöst, sitta lika skönt som QC35, trådlös modmic och HD650s ljud - ge mig detta och jag kan betala många pengar..

Permalänk
Medlem

Dac/aunex1s för musik och singel player fidelios X2 till multiplayer ett par hyperx cloud som hängt med i 3 år. Riktigt nöjd med X2orna funderar på att skaffa en modmic så jag alltid kan använda dem. Sedan kliar det i finger topparna på ett par DT1990 synd att de är så dyra bara. Skulle köpt ett par dt880 eller dt990 från cdon på blackfriday om jag inte hade missat det :/

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Skrivet av Vlademil:

Jag har hängt mina lurar i 2st av IKEAs billigaste toarullehållare som jag monterat på undersidan av en vägghylla. Ser rätt fint ut och tar inte upp plats, kan även hänga sladdarna lätt. Hittade tipset här på SWEC om jag inte minns fel.

http://www.ikea.com/se/sv/images/products/brogrund-toalettrullehallare__0523534_PE643828_S4.JPG

Angående mina lurar så använder jag just nu ett par AKG K550 mkII som jag lyckades få för 999 kr. Skulle vara väldigt intresserad av vad någon annan som äger dessa tycker, men helt klart bästa ljudet jag ägt för det priset. Blir ganska varma och ljudet lite för stängt, och stör mig på att jag hör min egen puls i huvudet av någon anledning.

Jag har ett par AKG K550 mkII som jag köpte till samma pris som du från Reference Audio. Jag tycker att de är bra när jag använder dem via min Marantz HD-dac 1. Däremot direkt genom TVn
eller liknande tycker jag att de låter ganska trist och platt. Oklart om jag lurar mig själv men jag tycker mig höra ganska stor skillnad när de drivs med ordentlig hörlursförstärkare. Pulsen hör jag inte men täta är de.

Jag har grubblat på att drämma till med en
Modmic till dessa för spelande, men tvekar en del. Delvis då jag även har ett par Sennheiser Momentum wireless som jag kom på att testa via USB till datorn. Micken ger utslag i kontrollpanelen, med lite märklig fördröjning, men jag har inte testat i något spel än (har planer på att kasta mig ut online i några av mina spel men ännu inte gjort det). Någon som har provat och kan berätta hur de funkar till spel? Till musiklyssnande är jag nöjd, både via BT och trådat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Medlem

Haft Philips Fidelio X2 i två år nu med externt ljudkort i form av Sound Blaster E5. Så sjukt nöjd och älskar SBX i single player spel och till film. Känner inget behov av att byta överhuvudtaget men tänker inte heller leta efter något bättre. Jag är mer än nöjd och det räcker gött.

On the go har jag nå svarta Jays on-ear-prylar. Funkar men framförallt håller dom tack vare att kabeln kopplas in i lurarna med 3,5 mm-kontakt. Kliver ständigt på kablar så det är ett måste på alla mina hörlurar. Antagligen räddat mina X2or ett dussintal gånger också.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Sennheiser PXC 550 samt Fidelio X1 beroende på vad man håller på med

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Kör Blue Yeti's Streamer Bundle...

Kanonbra ljud med den inbyggda förstärkaren, men oftast behöver jag inte använda den för ljudet är bra ändå.
Och designen är fräck också, även om det bara är ett plus i kanten.

Körde gaming headset förut, men tycker det blev bättre med dedikerad mic och dedikerade hörlurar istället.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD650
AKG Q701
Dunu Titan 1 (IEM)
1more Triple Driver Lightning (IEM)

Har en Lehmann Black Cube, mest till HD650, matar den med en Breeze Audio SU1.
En Kina rörstärkare med ryska rör från 60talet med inbyggd 1-bit DAC för gammelmusiken
Topping NX4 till Titans, men det blev för klumpigt så då blev det 1more, Titan + NX4 låter bättre dock.

Nästa jag är nyfiken på är ett par slutna med träkåpor, eller inte?
Ja just det, PC363D till teamspeak...

Visa signatur

nörd

Permalänk

Vilka jäkla lurar folk har! Själv sitter man med ett corsair void trådlöst som laddar ur sig efter en My chemical romance låt.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Corsair Void RGB Wireless

Permalänk

Astro A50, tidig version. Tänkte ha dem till spel, men har dom nu till att lyssna trådlöst på TV. Sååå nöjd med dom..Eeh..Förutom det där pipet i 120 decibel 1 cm från trumhinnan som ska indikera att batteriet är på väg ta slut.

Permalänk

Ath 50
Akg k701

men Fidelio X2 gillar jag mest.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köörmit:

Jag har ett par AKG K550 mkII som jag köpte till samma pris som du från Reference Audio. Jag tycker att de är bra när jag använder dem via min Marantz HD-dac 1. Däremot direkt genom TVn
eller liknande tycker jag att de låter ganska trist och platt. Oklart om jag lurar mig själv men jag tycker mig höra ganska stor skillnad när de drivs med ordentlig hörlursförstärkare. Pulsen hör jag inte men täta är de.

Jag har grubblat på att drämma till med en
Modmic till dessa för spelande, men tvekar en del. Delvis då jag även har ett par Sennheiser Momentum wireless som jag kom på att testa via USB till datorn. Micken ger utslag i kontrollpanelen, med lite märklig fördröjning, men jag har inte testat i något spel än (har planer på att kasta mig ut online i några av mina spel men ännu inte gjort det). Någon som har provat och kan berätta hur de funkar till spel? Till musiklyssnande är jag nöjd, både via BT och trådat.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör K550 mk I med Modmic 4.0 och är supernöjd, kör dock även med en HRT MicroStreamer Amp/DAC, jag tycker ljudet tillsammans med MicroStreamern blir väldigt väldigt bra! Då jämför jag med HD-650 kopplade till en O2+ODAC samt mina Momentum Wireless. Momentum upplever jag ha mer bas i det övre basregistret, men djupbasen i K550 är svårslagen. Ljudet känns naturligt och jag upplever det väldigt enkelt att positionsbestämma ljudkällor i spel. Komfortmässigt är K550 svårslagna i min värld.

Ljudkvaliteten från ModMicen är också bra, har fått positiva kommentarer flera gånger i Discord. Men, Modmic måste ha en mikrofonförstärkare för att funka, vilket man kanske inte tänker på vid köp. Jag köpte en Syba USB Audio Adapter på eBay, denna finns med två olika chip varav jag fick det sämre som gör att jag måste förstärka ljudet ganska mycket i Windows och kan ändå inte få upp volymen så mycket som jag skulle vilja. Skulle jag göra om köpet blev det nog Antlions egen förstärkare istället.

K550 och ModMic får högsta betyg av mig, parade med bra kringutrustning. ^_^

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Kör Akg k701 som drivs av en Heed Canamp.
Lurarna köpta på thomann.de för en 8-10 år sedan och canamp på ljudmakarn.se några år senare.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

598SE

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

Kör med Beyerdynamic amiron home

Permalänk
Medlem

Logitech G430

Köpte ett par till grabben förra julen, och blev så pass imponerad att jag köpte ett par till mig själv i år. Bästa gaming-lurarna jag hittat till det priset. (under 400 spänn)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD555 inköpta 2006 om jag inte mins fel.

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w