Destiny 2: Curse of Osiris lanseras

Permalänk
Melding Plague

Destiny 2: Curse of Osiris lanseras

Tre månader efter lanseringen får Destiny 2 under dagen expansionen Curse of Osiris, som bland annat lägger till en kortare kampanj och en ny raid. Samtidigt genomförs förändring efter feedback från spelare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hyyyyyype! Choo choo!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Många bra förändringar! Ska bli skoj!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

blir kul

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Betala för content på ett två månader gammalt spel WOOP WOOP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hompasaur:

Betala för content på ett två månader gammalt spel WOOP WOOP

3*

Permalänk
Medlem

Jävligt nöjd med att jag inte köpte expansion pass, nu har äntligen media också insett att de gav sina recensioner lite för snabbt och ändrar sina uppfattningar om hur mycket ( lite ) innehåll det faktiskt fanns.

Låser de Trials, vanliga PvP och Nightfall för vanilla som de brukar göra med expansioner så blir det att lägga spelet på hyllan tills de släpper nästa års stora expansion som lär bli en repetition av Taken king, dvs fullpris och obligatoriskt även för dem med expansion pass om man ska fortsätta spela.

Patchen fattar jag, men spelet är inte redo för expansion än, det måste fixas först...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Många bra förändringar! Ska bli skoj!

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer det verkligen bli det?
Tröttnade totalt efter Nightstrikes, tyckte det var inte alls kul..

Inte spelat på månader...

Gärna länka infon om alla förändring eller tuben, orkar inte googla...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Knappt över en månad sen det släpptes till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hompasaur:

Betala för content på ett två månader gammalt spel WOOP WOOP

Vänta tills spelet varit ute ett halvår innan du köper DLCn då? WOOP WOOP

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GuuFi:

Knappt över en månad sen det släpptes till PC.

sant men det är ju inte så att hela företaget jobbade på pc port i typ 2 månander efter konsoll release. Dom fick ju jobba på expanion packs

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vänta tills spelet varit ute ett halvår innan du köper DLCn då? WOOP WOOP

Bli under ett halvår helt osynk med resten av population i detta MMO-spel där interaktion mellan spelarna är en grundpelare! WOOP WOOP

Permalänk
Medlem

Tröttnade snabbt, speciellt när Bungie övergett destiny 2 och har endast fåtal devs kvar.
Dom började med utveckligen av destiny 3 redan när D2 släpptes till konsoll och har sagt att dom beräknar att D2 håller till 2019 och att D3 borde vara klart och ute vid 2020.
Känns för mig så där, när man släpper ett spel och bara skiter i det sedan och flyttar nästan all personal till nytt projekt direkt, innan man fixar till spelet och rättar till alla problemen.

Sedan ska vi inte tala om skandalen med expen, där dom halverade expen du fick, för att lvla engrams slöare.
Sedan gjorde dom en EA och sa "vi fixar det, förlåt att ni såg det" och istället gjorde så du behöver dubbla expen nu för att ta 1 lvl för att få en engram, nästan så dom tvingar in folk till microtransaction vilket jag aldrig skulle göra för ett sådant här spel

Permalänk
Medlem

@Tricitum: Har jag missat något eller är bright engrams/levla mest bara kosmetiska grejer? Isåfall tvingas ju ingen in i mikrotransaktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Tröttnade snabbt, speciellt när Bungie övergett destiny 2 och har endast fåtal devs kvar.
Dom började med utveckligen av destiny 3 redan när D2 släpptes till konsoll och har sagt att dom beräknar att D2 håller till 2019 och att D3 borde vara klart och ute vid 2020.
Känns för mig så där, när man släpper ett spel och bara skiter i det sedan och flyttar nästan all personal till nytt projekt direkt, innan man fixar till spelet och rättar till alla problemen.

Sedan ska vi inte tala om skandalen med expen, där dom halverade expen du fick, för att lvla engrams slöare.
Sedan gjorde dom en EA och sa "vi fixar det, förlåt att ni såg det" och istället gjorde så du behöver dubbla expen nu för att ta 1 lvl för att få en engram, nästan så dom tvingar in folk till microtransaction vilket jag aldrig skulle göra för ett sådant här spel

Kan kännas så, ironin i det hela är väl att teamet som driftar D2 nu redan har gjort mer än vad grundteamet gjorde på 3 år.

Fast jag tror inte de som redan stuckit kommer tillbaka, inte majorteten av dem i alla fall, förutom de som köpt Deluxe-editions.

Skrivet av Squallie:

@Tricitum: Har jag missat något eller är bright engrams/levla mest bara kosmetiska grejer? Isåfall tvingas ju ingen in i mikrotransaktioner.

Finns en del gear också, några av dem är unika med annorlunda stats jämfört med vanligt gear så man kan få upp stats som normalt inte går, menar då Mobility/Resilience/Recovery, och sen kommer alla ghosts från Eververse som har direkt påverkan på loot drops/XP från olika aktiviteter.

Men det mesta har man redan fått efter ett par månader så finns inget skäl att ens köpa silver om man ska vara helt ärligt, de misslyckades med att leverera på den fronten också.

Permalänk
Medlem

Hur blir det med kommunikationen i PC versionen? Jag hittade inget om detta i patch notes. Jag gillar spelet men det är som att spela ett single player spel. Ingen bra fungerande LFG. Ingen clan chat. De pekar på discord kanaler eller facebook!?!?!

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Och en månad efter PC-lansering, snacka om att försöka mjölka pengar. Usch, glad att man inte köpte det här spelet, enda sättet att visa sitt missnöje mot deras affärsidé.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Bli under ett halvår helt osynk med resten av population i detta MMO-spel där interaktion mellan spelarna är en grundpelare! WOOP WOOP

Vad bra! Då behöver han ju inte köpa det och då sparar han ju pengar på att dom släpper det så snart efter release. WOOP

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad bra! Då behöver han ju inte köpa det och då sparar han ju pengar på att dom släpper det så snart efter release. WOOP

Skickades från m.sweclockers.com

Jag slipper också. Hade tänkt försöka knipa en key för 200 spänn på marknaden. Men nu.. Nej tack.

WOOP

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

@Dr.Spike: Har jag missat något eller är bright engrams/levla mest bara kosmetiska grejer? Isåfall tvingas ju ingen in i mikrotransaktioner.

Bright ger en enbart skepp, färger och danser i D2
Man har väldigt liten nytta utav att köpa. Det var annorlunda i D1. Det viktigaste är att utföra veckans utmaningar.

DLC köpte man på en gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer det inga nya områden med public events?
Finns det information hur många strikes man lagt till?
Tycker informationen är dålig.

Kommer inte köpa om jag inte hittar tydligare information.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Det va väl ingen ny raid? va väl bara någe ny gamemode i gamla raiden?

Permalänk

Kul, ser fram emot det. Köpte det just. Jag gillar att det kommer expansioner så kort efter release. Tycker ofta det är för långa mellanrum mellan expansionerna i spelen jag gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Kommer det verkligen bli det?
Tröttnade totalt efter Nightstrikes, tyckte det var inte alls kul..

Inte spelat på månader...

Gärna länka infon om alla förändring eller tuben, orkar inte googla...

Är ju en länk i artikeln

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad bra! Då behöver han ju inte köpa det och då sparar han ju pengar på att dom släpper det så snart efter release. WOOP

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken idé, alla studios borde helt enkelt släppa total skräp så konsumenterna inte ens vill se på produkten för då sparar dom pengar! WOOP WOOP

Permalänk
Medlem

WOOP <----?!?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hompasaur:

Betala för content på ett två månader gammalt spel WOOP WOOP

Skrivet av anon267242:

Endast 6 veckor gammalt faktiskt, samma expansion släpps till PC idag. Det är skamligt gjort av Activision.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

@Dr.Spike: Har jag missat något eller är bright engrams/levla mest bara kosmetiska grejer? Isåfall tvingas ju ingen in i mikrotransaktioner.

Det är bara kosmetiska saker, men varför göra innehåll så svårt att få tag på? Jag har ju betalat fullpris för eländet. Ifall vi ska börja prata om vilket innehåll i ett spel som är viktigt så blir ju svaret: INGET, det är bara ett spel, pixlar, ettor och nollor.

Att kunna få kosmetiska belöningar är ju iallafall en liten drivkraft att spela ett spel som trots att det är väldigt roande och vackert ändå börjar kännas oerhört innehållsfattigt och repetitivt. Nu stinker det ju av ett girigt försök att krama ut så mycket pengar som möjligt på sketna mikrotransaktioner som ingen ville h till att börja med.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon12433:

Endast 6 veckor gammalt faktiskt, samma expansion släpps till PC idag. Det är skamligt gjort av Activision.

Jag tycker inte att du kan räkna så. Klart att dom ska släppa nytt content samma dag som konsoll. Att PC porten inte var redo samma dag som konsoll är synd men bättre än ha en Battlefiled 4 launch

Permalänk
Medlem

Bungie försöker vara en kopia av EA, verkar det som.
https://www.resetera.com/threads/bungie-is-looking-for-design...