Permalänk
Medlem

Grumlig/suddig bild på LG B7V

Hej!

Har stött på ett litet problem när jag kollar på olika streamingtjänster på min LG B7V. När jag kollar på t.ex. Netflix eller Viaplay så är bilden alltid grumlig i början, blir klar efter någon minut och går sedan tillbaka till att vara grumlig igen.

Vad kan detta bero på? Har inte haft samma problem innan. Tacksam om någon kan hjälpa mig.

Permalänk
Medlem

Spontant så låter det som lite för låg hastighet på din anslutning till router/internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramdm5:

Spontant så låter det som lite för låg hastighet på din anslutning till router/internet

Tänkte också på det. Kan det bero på att TVn är ansluten med Wi-fi och inte kabel? Dock har det funkat bra med wi-fi innan. Har 100/10 fiber.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med största sannolikhet går streamen ner till lägre bitrate/upplösning i brist på bandbredd/hastighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har också märkt av detta när jag exempelvis tittat på Family Guy via Netflix. Däremot märker jag bara av det de första 10 sekunderna, så är inte som för dig att det går tillbaka. Har alltid trott att det berott på internet och att det måste "buffra".

EDIT: Har också 100/10 via comhem, däremot är tvn ansluten med kabel. Kan också hålla med om att jag märkte inte av det lika tydligt på förra tvn (Samsung). Jag tror dock ändå att det är uppkopplingen som är boven i dramat.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.