ASUS ROG SWIFT PG278Q - Är den fortfarande värd?

Permalänk

ASUS ROG SWIFT PG278Q - Är den fortfarande värd?

Jag köpte en ny build på blackfriday och behöver självklart en passande skärm. Men då MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING 11G brände ordentligt i plånboken letar jag nu efter en snabb monitor för en billig peng.

Min fråga är nu:
Är ROG SWIFT PG278Q fortfarande aktuell på premiumsidan av skärmar? (Skulle köpa en beggad isåfall 4400)

Permalänk
Medlem

@Banankrigaren: en ok skärm men är de 27(8) och inte 9 så tycker jag 4400 låter dyrt. Sålde min egen för ca 1 år sedan för 3800. Kanske var underpriset då but still..

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk

@ddog: Okej! Det var lite det jag också gissade på. Den börjar ju bli gammal men verkar fortfarande ha lite krut i sig..

Permalänk
Medlem

Nästa år kommer en Asus rog swift PG27UQ som är 4k ips på 144hz så då kanske den du pratar om prissänks eller slutas göras.vcet ej om det är överpris för vad du tittade på tänkte dock att släppet av deras nya skärm kunde ha en bidragande faktor till varför personer säljer sin gamla.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

@Ziggy_: Det hade jag ingen aning om. Perfekt att veta!