EVGA lanserar Geforce GTX 1070 Ti FTW Ultra Silent

Permalänk
Melding Plague

EVGA lanserar Geforce GTX 1070 Ti FTW Ultra Silent

Partnertillverkaren EVGA presenterar nu sitt senaste tillskott i Geforce GTX 1070 Ti-familjen, vilken bestyckas med en större kylfläns som tar upp totalt tre expansionsplatser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ljudnazisten i mig njuter.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Även att de framkommer på bilden är jag lite förvånad att det inte framgår i texten att kortet tar upp tre slots. (även att kylaren egentligen är 2.5)

Hursomhelst alltid kul att se nytt från tillverkarna även om det inte är något jag själv tänker punga ut för.

Visa signatur

750W PSU | 3600X | 16GB RAM | GTX 1080Ti | 240GB SSD | 1TB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ¨3nnil:

Även att de framkommer på bilden är jag lite förvånad att det inte framgår i texten att kortet tar upp tre slots. (även att kylaren egentligen är 2.5)

Hursomhelst alltid kul att se nytt från tillverkarna även om det inte är något jag själv tänker punga ut för.

Missade den detaljen, men la till det i nyheten nu. Tack för att du uppmärksammade det!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

@¨3nnil: det jag undra mer är vad det är för mått på fläktarna. med tanken på hur stor kortet är finns ju ingen anledning att inte använda sig av 120 mm fläktar.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Det blir svårt att motivera ett köp av detta, när man kan få ett GTX 1080 för samma pris.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

När dom väl använder 3 platser varför gör dom inte att kyllren tar upp mer än 2,5 typ som Asus 680 top?
Förstår om de gör det så översta kortet får mer luft i SLI.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Hur mycket låter ett ultra silent kort om det sitter i ett ljudisolerat chassi under minimum load vs maximum load?

Mindre.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Digital fyndjägare

@sAAb: LOL

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •