Permalänk
Medlem

@MinscS2: Lika för mig. Börjar bli reeeedigt less på att grafikkortet blir uppskjutet hela tiden... Blev ändrat ännu en gång idag. 14 dec, men blir väl uppskjutet flera gånger till innan man får nå prylar.

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Japp, exakt samma.

Ska prata med deras kundservice imorgon. Är inte ens CPU:n jag är mest irriterad över (så länge jag får det innan jul är det fine) utan att RAM:et inte kommer in förräns i januari. Vad är poängen med att dom ens har "preliminära datum" när dom bevisligen inte betyder ett skit?

En sak är säker iallafall, är sista gången jag beställer något från Komplett som inte finns i lager...
Suck, vad hände Komplett? Ni va så bra en gång i tiden.

Japp, 2x8 3600 MHz-varianten.
Och nä, kunde inte bry mig om den dumma rabatten om den kommer med brasklappen att behöva vänta i 2 månader.
Är väldigt sugen på att avbeställa skiten, men nu har man väntat i nästan en månad redan...

Vi har beställt exakt samma komponenter dock beställde jag 2x8gb (fast jag köpte 2 av denna så totalt 32gb) och en 8700k.
Problemet är att vi vill inte riktigt avbeställa för man gjort en sweet deal med 20% rabatt och det vill man inte heller bara kasta i sjön.

Riktigt svinaktigt plus deras support säger "de kommer nog snart" det har jag lyssnat på de senaste 4 veckorna och lika besviken blir jag varje gång jag loggar på kontosidan för att se att man skjutit upp datumen gång på gång. Nej löser inte komplett detta snyggt så var det sista gången jag handlar där och kommer aldrig rekommendera dem för någon.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Riktigt svinaktigt plus deras support säger "de kommer nog snart" det har jag lyssnat på de senaste 4 veckorna och lika besviken blir jag varje gång jag loggar på kontosidan för att se att man skjutit upp datumen gång på gång. Nej löser inte komplett detta snyggt så var det sista gången jag handlar där och kommer aldrig rekommendera dem för någon.

Har supporten sagt vad som händer med rabatten om man avbeställer delar av sin beställning? Annullerar dom hela beställningen isåfall?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Har supporten sagt vad som händer med rabatten om man avbeställer delar av sin beställning? Annullerar dom hela beställningen isåfall?

Undrar jag med. Valde att få allt skickat tillsammans, Funderar om man kan bara kan avbeställa processorn o få resten av grejjerna.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Har supporten sagt vad som händer med rabatten om man avbeställer delar av sin beställning? Annullerar dom hela beställningen isåfall?

Skrivet av Xedious:

Undrar jag med. Valde att få allt skickat tillsammans, Funderar om man kan bara kan avbeställa processorn o få resten av grejjerna.

Det dem sa att annullerar du ordern när du fått rabatten så räknas rabatten om så du får fortsatt en liten procentsats på det du köpt. Så man blir inte helt snuvad på konfekten, men ganska så snuvad ändå. Jag menar 300kr rabatt istället för 2000kr är en ändå en ganska saftig summa rent procentuellt att spara in.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Avbeställde på Komplett och körde på Elgiganten istället. Är meningen att det ska vara en julklapp så man får hålla tummarna.

Permalänk

Inet har 19st 8700k i lager

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64

Permalänk
Inaktiv

Elgiganten har 25+ 8700K i lager, 3790kr inkl frakt.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk

Läget just nu

Tjena Gänget. I skrivande stund har

NetonNet i lager för 3990:-
8700k

Elgiganten har bara mellan 5 - 10 st kvar för 3790:-
8700k

Inet har 10 st kvar för 3990:-
8700k

Med tanke på hur snabbt de sålt under dagen så lär elgiganten och Inet ta slut idag, NetonNets lagersaldo har jag ingen koll på, men de lär gå snabbt de med. Så passa på NU om du vill säkra innan jul.

Permalänk

@Funkmeister-F:

Inet slut i lager...

Permalänk

@Funkmeister-F:
Elgiganten slut i lager...
Får se hur länge NetonNet har i lager då. Som jag skrev innan, det går snabbt.

Permalänk
Medlem

Jag/ni som beställde innan blackfriday/på Blackfdriday ska ha cpuerna påväg hem nu. Min 8600K vart precis registrerad hos posten. Btw, kommer säkert finnas en 8600K/8350K som fyndvara på netonnet Örebro nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jag/ni som beställde innan blackfriday/på Blackfdriday ska ha cpuerna påväg hem nu. Min 8600K vart precis registrerad hos posten. Btw, kommer säkert finnas en 8600K/8350K som fyndvara på netonnet Örebro nästa vecka

Vad menar du med att det kommer finnas som fyndvara? Jag är nämligen intresserad av en 8600k, trött att vänta på min 8700k från komplett nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrorZone:

Vad menar du med att det kommer finnas som fyndvara? Jag är nämligen intresserad av en 8600k, trött att vänta på min 8700k från komplett nu

Jag kommer lämna tillbaks nån av dom två cpuerna till netonnet och då kommer dom gå in som fyndvara då blir nog priset nån hundring billigare. .:) Btw, netonnet har 8700k inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jag kommer lämna tillbaks nån av dom två cpuerna till netonnet och då kommer dom gå in som fyndvara då blir nog priset nån hundring billigare. .:) Btw, netonnet har 8700k inne.

Ja okej, hojta gärna till om du lämnar tillbaka din 8600K Gör den? Står bara "Förhandsbokning" för mig nämligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkmeister-F:

Tjena Gänget. I skrivande stund har

NetonNet i lager för 3990:-
8700k

Elgiganten har bara mellan 5 - 10 st kvar för 3790:-
8700k

Inet har 10 st kvar för 3990:-
8700k

Med tanke på hur snabbt de sålt under dagen så lär elgiganten och Inet ta slut idag, NetonNets lagersaldo har jag ingen koll på, men de lär gå snabbt de med. Så passa på NU om du vill säkra innan jul.

Hade beställt 8700K ifrån Komplett, och deras status var ju 17:e Dec.

Lade en beställning hos NetOnNet strax innan 20:00 och fick precis en leveransbekräftelse, så avbokade då hos Komplett.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av BrorZone:

Ja okej, hojta gärna till om du lämnar tillbaka din 8600K Gör den? Står bara "Förhandsbokning" för mig nämligen...

Då tar jag tillbaks det, den fanns inne förut under dagen. Hade mest tur att få min 8600K hemskickad. Men måste ärligt säga att i3 8350K är sån brutal cpu! Asså, jag vill typ jämföra denna cpu som en liten mini cooper med en hayabusa motor i. Spelar division på ULTRA! 75-80 fps stabilt, inget lagg eller liknande.. Helt insane för en cpu för under 2k..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Då tar jag tillbaks det, den fanns inne förut under dagen. Hade mest tur att få min 8600K hemskickad. Men måste ärligt säga att i3 8350K är sån brutal cpu! Asså, jag vill typ jämföra denna cpu som en liten mini cooper med en hayabusa motor i. Spelar division på ULTRA! 75-80 fps stabilt, inget lagg eller liknande.. Helt insane för en cpu för under 2k..

Åhfan! Ska kolla lite på den jag med då 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrorZone:

Åhfan! Ska kolla lite på den jag med då 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Gör det, det är ungefär lite därför jag är fundersam om jag ska köra på i5an eller inte haha.

Permalänk

Inet, elgiganten och netonnets 8700k tog alla slut på en dag. Nu ser jag att webhallen ligger inne med mer än 50 st på sitt lager:
https://new.webhallen.com/se/product/274595-Intel-Core-i7-8700K-12-tradar-3-7GHz-4-7Ghz-Turbo-12MB-Socket-1151
Blir förvånad om dessa varar dagen ut...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Webhallen har 8700k i lager

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Webhallen har 8700k i lager

Blev ett besök på Webhallen igår.

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Komplett har ändrat till 8 st. på väg in 2.jan.2018
På min order står det dock fortfarande 14dec, hoppas det förblir så
Gäller 8700K

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Jag vågade inte chansa på komplett att få min cpu innan jul så köpte en hos elgiganten när de hade i lager som jag hämtade ut igår. Igår fick jag mail från komplett att min cpu och moderkort skickades. Så nu har jag två stycken 8700k istället. Från att aldrig få tag på en till att ha två stycken!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Gjorde beställningen från Komplett den 24/11 och fått datumet justerat ett gäng gånger under vägen. Jag förstår att jag var sent ute, det handlar inte om det för mig. Det jag stör mig så extremt mycket på är att man får olika besked av personalen på komplett gång på gång.

Senast igår fick jag besked att dom skulle få in ett gäng processorer nu på torsdag den 14/12 och att min skulle vara en del av kvoten, sen ser jag idag att dom har ändrat datumet till 2/1 och säger att jag kommer få vänta.

Irriterar mig över linjen och otydligheten som komplett valt att ha i denna fråga, och vet inte om ja kommer beställa från dem igen efter detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chuven:

Gjorde beställningen från Komplett den 24/11 och fått datumet justerat ett gäng gånger under vägen. Jag förstår att jag var sent ute, det handlar inte om det för mig. Det jag stör mig så extremt mycket på är att man får olika besked av personalen på komplett gång på gång.

Senast igår fick jag besked att dom skulle få in ett gäng processorer nu på torsdag den 14/12 och att min skulle vara en del av kvoten, sen ser jag idag att dom har ändrat datumet till 2/1 och säger att jag kommer få vänta.

Irriterar mig över linjen och otydligheten som komplett valt att ha i denna fråga, och vet inte om ja kommer beställa från dem igen efter detta.

Känner precis likadant och gjorde denna tråden om kontinuerligt uppskjutna leveranser.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1501260-far-en-af-ljug...

Tyvärr så verkar dom flesta tycka att det är helt okej av en ÅF att inte vara transparent med att dom inte vet när dom faktiskt får in en vara, och där det inte är något fel med praxisen där man kontinuerligt matar en väntande kund med tekniskt sett falska förhoppningar istället för att bara lägga korten på bordet och säga "vi vet inte".

Hade ju varit betydligt lättare som kund att ta ett beslut i frågan om man vill fortsätta vänta eller om man ska avbeställa isåfall. Hade jag t.ex. vetat att jag skulle vänta till den andra januari (minst) så hade jag aldrig beställt alternativt avbeställt direkt och köpt varorna från en annan ÅF redan i början av november.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Kan inte mer än att hålla med om exakt det du säger.
Hade bara komplett sagt till mig att dom har ingen aning, och beskrivit problemet för mig med hur situationen från leverantör har sett ut och att dom som ÅF inte kan påverka öht, så hade jag tagit ett helt annat beslut.

Nu har jag låtit ordern ligga för att dom har gett mig nytt hopp varje dag, och inte gett mig hela informationen.