Nvidia släpper drivrutin för Titan V och Fallout 4 VR

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Titan V och Fallout 4 VR

Kort efter tillkännagivandet av Nvidia Titan V släpper nu Nvidia en ny drivrutin, vilken introducerar stöd för modellen samt kommande speltiteln Fallout 4 VR.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snabba ryck med Titan V! Det gillas!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

vill haaaaa!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Om denna gpu nu är riktad främst mot AI utvecklare, varför lägger de tid på att fixa vr stöd för ett spel? Låter konstigt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Om denna gpu nu är riktad främst mot AI utvecklare, varför lägger de tid på att fixa vr stöd för ett spel? Låter konstigt tycker jag.

Det är ett officiellt Fallout 4 VR stöd för alla Nvidia grafikkort och inte enbart Titan V.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seraj5:

Om denna gpu nu är riktad främst mot AI utvecklare, varför lägger de tid på att fixa vr stöd för ett spel? Låter konstigt tycker jag.

Om du betalar 31000 kr för ett grafikkort ska man väl ha möjligheten att kunna spela Fallout på det? Gamer generationen börjar ju nå forskar åldern nu

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Om denna gpu nu är riktad främst mot AI utvecklare, varför lägger de tid på att fixa vr stöd för ett spel? Låter konstigt tycker jag.

Det är 2 skilda stöd de lägger till. Det är alltså inte VR stöd för Fallout på Titan V-kortet.

Edit: Det är alltså inte exklusivt VR stöd för Fallout på Titan V-kortet.

Permalänk
Medlem

Det lär ju komma en mera nedskalad version som riktar sig mera mot gamers. För jag kan inte se någon köpa det här kortet enbart för att spela på. Vore ju som att köpa Koenigsegg Agera RS för att enbart pendla till jobbet med varje dag Men jag kan ha fel, någon kommer säker skaffa det och sen spela PUBG eller CS:GO bara

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Det lär ju komma en mera nedskalad version som riktar sig mera mot gamers. För jag kan inte se någon köpa det här kortet enbart för att spela på. Vore ju som att köpa Koenigsegg Agera RS för att enbart pendla till jobbet med varje dag Men jag kan ha fel, någon kommer säker skaffa det och sen spela PUBG eller CS:GO bara

Har man stålarna till en Agera RS som pendlarbil ser jag inte problemet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0l0m0n:

Har man stålarna till en Agera RS som pendlarbil ser jag inte problemet...

Sant iofs, men ville bara försöka med en jämförelse

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det är ett officiellt Fallout 4 VR stöd för alla Nvidia grafikkort och inte enbart Titan V.

Då förstår jag, tack för klarifikation!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Det lär ju komma en mera nedskalad version som riktar sig mera mot gamers. För jag kan inte se någon köpa det här kortet enbart för att spela på. Vore ju som att köpa Koenigsegg Agera RS för att enbart pendla till jobbet med varje dag Men jag kan ha fel, någon kommer säker skaffa det och sen spela PUBG eller CS:GO bara

Har svårt att se dem släppa en nedskalad grafikkort baserat på en 815 mm2 stor krets just för gaming, det mest sannolika är att de gör en separat krets med 5376 CUDA kärnor (antalet kärnor för fulla GV100 kretsen) utan FP64 prestandan och tensorkärnorna likt det de gjorde med 1080 Ti.

Visa signatur

Siter som tar upp Frame Times/99th percentile/1% low fps i sina grafikkortstester: http://www.gamersnexus.net/, http://www.guru3d.com/, http://www.custompcreview.com/, http://arstechnica.co.uk/ http://www.pcper.com/, http://techreport.com/, http://www.tomshardware.com/,
Site som tar upp om spelen som är testade i deras grafikkortsrecensioner är sponsrade eller utvecklade i samarbetade med Nvidia/AMD: http://techgage.com/category/graphics-and-displays/

Permalänk
Medlem

Löjligt att släppa detta kort som ett Titan. Bara att använda namnet Titan som tidigare mer eller mindre använts till spelkorten och som nu dessutom använder samma typ av kylare dvs. något som skall se fräkt ut om man jämför med hur Quadro eller Tesla korten vanligtvis ser ut. Kunde väl för helvete hittat på ett annat namn för en serie kort som främst kommer användas till maskininlärning. Nvidia "ickelogik" som vanligt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Löjligt att släppa detta kort som ett Titan. Bara att använda namnet Titan som tidigare mer eller mindre använts till spelkorten och som nu dessutom använder samma typ av kylare dvs. något som skall se fräkt ut om man jämför med hur Quadro eller Tesla korten vanligtvis ser ut. Kunde väl för helvete hittat på ett annat namn för en serie kort som främst kommer användas till maskininlärning. Nvidia "ickelogik" som vanligt.

Titan är deras starkaste kort till PC. Tidigare Titan (speciellt originalet) kunde också ha hetat annat (som Quadro). Men vet inte varför de skulle byta namn nu när varumärket är välkänt och starkare än någonsin.

Permalänk
Medlem

But can it run CRISPY?

Permalänk
Medlem

@AKA_Rappen: jag sitter på 7700k, maximus ix hero och 1080ti strix för att spela Runescape, problems?

edit: glömde mina rgb trident z 2x16gb i mitt slutna chassi.

Permalänk
Avstängd

Tänk er denna krets i 2200 Mhz med minnet uppskruvat till 2000 Mhz <3 4k 240 Hz?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

@scara:

För att Titan fortfarande riktar sig mot gamers. Kolla prislappen på Quadro eller Tesla korten, de kort som primärt riktar sig mot industrin.
Deep learning är kortet primärt inriktat på och gamers som köper ett sådana betalar givetvis en massa extra för delar i GPU'n dom med största sannolikhet aldrig kommer kunna dra nytta av. Nu tror jag i och att någon som spelar skulle köpa ett sådant kort, såvida man inte är gjord av pengar eller lider av sjukdommen "måste bara ha det bästa"

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Men det här är ju inget spelkort, hävdade halva* forumet!

*Mild överdrift.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av AKA_Rappen:

Det lär ju komma en mera nedskalad version som riktar sig mera mot gamers. För jag kan inte se någon köpa det här kortet enbart för att spela på. Vore ju som att köpa Koenigsegg Agera RS för att enbart pendla till jobbet med varje dag Men jag kan ha fel, någon kommer säker skaffa det och sen spela PUBG eller CS:GO bara

Finns folk till allt, här är någon ifrån Dubai som tydligen har beställt

http://www.overclock.net/t/1627390/official-nvidia-titan-xp-o...

haha och 3 dagar tidigare postade samma person det här: http://www.overclock.net/t/1627390/official-nvidia-titan-xp-o...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att Pascalkretsarna säljer slut snabbt nudå, så vanliga dödliga också kan få tag på Volta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

@scara:

För att Titan fortfarande riktar sig mot gamers.

Det här kortet är inte "riktat" till gamers alls. Tycker du att "Titan"= Gamerkort så får du göra det men det är uppenbart av flera skäl att denna kort inte är en gamerkort, även om Titan X/ X (Pascal) /Xp kan anses vara det.

Permalänk
Digital fyndjägare

Fiifäään vilket grymt och dyrt "spel" kort!

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Avstängd

de som köpte 1080ti är nu omkörda och samlar damm i gruset bakom
dags uppgradera

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

@scara:

Det är ju det som är hela poängen. De andra Titan-korten har mer eller mindre varit riktade mot gamers. Det här kortet är ju definitivt inte det. Det är ju därför jag säger att det är löjligt att slänga på Titan namnet och ge kortet en Geforce kylare, dvs en kylare som som sitter på gamingkorten. Annars hade kylaren sett ut mer som den som sitter på ex. Quadro och Tesla.

Sen brukar Nvidia normalt sätt inte släppa drivers med stöd för spel till proffskorten (vad jag vet).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

@scara:

Det är ju det som är hela poängen. De andra Titan-korten har mer eller mindre varit riktade mot gamers. Det här kortet är ju definitivt inte det. Det är ju därför jag säger att det är löjligt att slänga på Titan namnet och ge kortet en Geforce kylare, dvs en kylare som som sitter på gamingkorten. Annars hade kylaren sett ut mer som den som sitter på ex. Quadro och Tesla.

Sen brukar Nvidia normalt sätt inte släppa drivers med stöd för spel till proffskorten (vad jag vet).

Det första Titan är också riktad till gamers menar du? Sen när har Titan "blivit" gamingkort är min fråga. De ändrar sig vartannat år verkar det som men det har funnits lika många FP64-kort (GTX Titan, Titan Z och nu det här kortet) och rena grafikkort (Titan X/XP/Xp).

Permalänk
Medlem

@scara:

Om jag inte minns helt fel så har precis alla Titankort haft något begränsad FP64 prestanda, vilket proffskorten inte haft.
Titan har alltid varit "top of the line" gaming-kort, det är iallafall den uppfattningen jag fått.. Senaste var det ju Star wars tema men du kanske missat det.
Korten har alltid sett ut på ett visst sätt för att vara attraktiva för gamers, kylaren som sitter på Titan V är framtagen för Geforce serien, som jag nu nämnt ett flertal ggr. Quadro och Tesla ser inte ut på samma sätt.
Med det sagt så har naturligtvis en del företag som använt Titan kort i sina workstations, för att dom varit prisvärda. Men i stort är jag rätt övertygad om att det är gamingriggar korten suttit i.

Till industrin eller företag så har det varit Tesla eller Quadro som gäller. Precis samma GPU'er fast helt upplåsta för FP64 beräkningar.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

@scara:

Om jag inte minns helt fel så har precis alla Titankort haft något begränsad FP64 prestanda, vilket proffskorten inte haft.
Titan har alltid varit "top of the line" gaming-kort, det är iallafall den uppfattningen jag fått.. Senaste var det ju Star wars tema men du kanske missat det.
Korten har alltid sett ut på ett visst sätt för att vara attraktiva för gamers, kylaren som sitter på Titan V är framtagen för Geforce serien, som jag nu nämnt ett flertal ggr. Quadro och Tesla ser inte ut på samma sätt.
Med det sagt så har naturligtvis en del företag som använt Titan kort i sina workstations, för att dom varit prisvärda. Men i stort är jag rätt övertygad om att det är gamingriggar korten suttit i.

Till industrin eller företag så har det varit Tesla eller Quadro som gäller. Precis samma GPU'er fast helt upplåsta för FP64 beräkningar.

Nej, de hade samma FP64 som Quadrokorten. Enligt Anandtech finns en hel del företag som också köper Titan.
https://arrayfire.com/explaining-fp64-performance-on-gpus/
Star-wars kortet är ju exakt samma kort som Titan Xp som ju följer "gaming-kort" temat och inte Titan/Titan Z som jag nämnde.

Permalänk
Medlem

Det mest positiva med detta, tycker jag, är att vi är en dag närmare att se ett 1180 (om de nu kommer heta så?) än vad vi va igår. Coolt att utvecklingen går framåt dock och nvidia sätter ribban högt även om prislappen sattes ett snäpp ännu högre.

Jag låg och hårdbevakade 1080ti på blackfriday men det fanns inte med på någon rea förutom Inets lilla deal som typ tog slut efter fem minuter. Nu känns det som de kanske ändå inte är så långt kvar till nästa generation. Man borde väl få nästa generations 1080 ditto för samma pengar som man var beredd att lägga på ett 1080ti precis kanske.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Coolt med ett AI kort! Men det kostar ju liiite mer än 200USD höjningen mellan Titan Pascal och Titan Maxwell

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies