Minecraft problem igen

Permalänk

Minecraft problem igen

Har nu skaffat en bättre beg dator åt ungarna som dom ska spela Minecraft på. Och tanken är att vi ska spela tillsammans. MEN hur går jag till väga för att lyckas få igång det??
Spelar java Edition på dator.
Om jag startar ett nytt SP spel på min dator trycker sedan på Esc och väljer öppna med LAN
Sätter mig sedan vi ungarnas dator och väljer MP, men då finns det inget där?????

Vi sitter bakom samma router
Måste man köpa Realms för att kunna spela tillsammans eller?

Snälla vill någon tala om hur jag ska göra?? Är inte så jätte haj på rautrar mm

Permalänk
Medlem

Realms eller egen server krävs för att ni ska kunna spela tillsammans
Egen server kan ni/du sätta upp genom hamachi men om du inte är så hemma på routrar och sånt kanske du behöver lite hjälp

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Har nu skaffat en bättre beg dator åt ungarna som dom ska spela Minecraft på. Och tanken är att vi ska spela tillsammans. MEN hur går jag till väga för att lyckas få igång det??
Spelar java Edition på dator.
Om jag startar ett nytt SP spel på min dator trycker sedan på Esc och väljer öppna med LAN
Sätter mig sedan vi ungarnas dator och väljer MP, men då finns det inget där?????

Vi sitter bakom samma router
Måste man köpa Realms för att kunna spela tillsammans eller?

Snälla vill någon tala om hur jag ska göra?? Är inte så jätte haj på rautrar mm

Jag brukar vara tvungen att skriva in IP till den dator som delar spelet, den hittar inte det automatiskt...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Det ska fungera med att bara gå in på en enspelarvärld och sen trycka på öppna för LAN för att de andra ska kunna ansluta. Kört så på flera LAN utan problem.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk

@addy1995:
A men för mig fungerar det inte, har du någon ide varför?