Vi som håller oss till singleplayerspel:

Permalänk
Medlem

Vi som håller oss till singleplayerspel:

Lite av en julklapp från Bethesda (och Ubisoft), men de verkar vilja satsa på oss enslingar.

Och från mig till dig EA, önskar jag ett stort långfinger.

Ps. Wonder Woman ser bra ut även som pensionär (om man får säga sånt).

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Vad är det för något du vill diskutera om man får fråga :p?
Bethestas senaste single player spel var två år sedan och enda sen dess har dem bara mjölkat ur pengar ur deras MMORPG eso med expansioner osv. Nu ska dem släppa en vr variant av ett gammalt spel och det tycker jag inte räknas som ett nytt spel

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

vi får tacka Machinegames för över 100 timmar singleplayer!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Har i år satt sprätt på cirka 7-800 timmar Fallout 4 och Skyrim. Även om jag är en fullfjädrad singleplayer/ensamspelare så är det rätt skönt att ha en sidekick som kan ta fiendens uppmärksamhet samt vakta min rygg.

Men vad var det Bethesda ville ha sagt? Bara lite skryt?
Oavsett, så är hon ju lik Magnolia

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Vad är det för något du vill diskutera om man får fråga :p?
Bethestas senaste single player spel var två år sedan och enda sen dess har dem bara mjölkat ur pengar ur deras MMORPG eso med expansioner osv. Nu ska dem släppa en vr variant av ett gammalt spel och det tycker jag inte räknas som ett nytt spel

Ok, under Zenimax paraply då om vi ska vara petnoga. I år har släppts Prey, The Evil Within 2 och Wolfenstein 2 som singleplayerspel. Dessutom har Ubisoft släppt Assasins Creed Origins med ett gediget singleplayer.

Alla vill inte spela multiplayerspel och det är trevligt att inte alla går mot EA och Activision-hållet

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Ok, under Zenimax paraply då om vi ska vara petnoga. I år har släppts Prey, The Evil Within 2 och Wolfenstein 2 som singleplayerspel. Dessutom har Ubisoft släppt Assasins Creed Origins med ett gediget singleplayer.

Alla vill inte spela multiplayerspel och det är trevligt att inte alla går mot EA och Activision-hållet

Jag tycker båda Single och multiplayer är roliga men oftast tror jag man är ute efter olika saker i dem olika spelen. Exempelvis single player spel brukar vara bättre när det har med spelets handling och göra medans multiplayer spel brukar vara mer av en herre på täppan stil genom att man ska få flest kills, nå högsta ranken eller få bästa gearen och handlingen kommer efteråt. Det är iaf endast min uppfattning och jag kan mycket möjligen ha missad andra synvinklar på båda stilarna.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Jag tycker båda Single och multiplayer är roliga men oftast tror jag man är ute efter olika saker i dem olika spelen. Exempelvis single player spel brukar vara bättre när det har med spelets handling och göra medans multiplayer spel brukar vara mer av en herre på täppan stil genom att man ska få flest kills, nå högsta ranken eller få bästa gearen och handlingen kommer efteråt. Det är iaf endast min uppfattning och jag kan mycket möjligen ha missad andra synvinklar på båda stilarna.

Jag har säkert missat en del genom att inte spela multiplayer ( senast var under quake-tiden till tidigt 2000-tal). Nu vill jag att ett spel ska ha en gedigen handling. Vissa speltillverkare som EA verkar vilja ta avstånd från sådana spel. Nedläggningen av Visceral Games och den illa skötta utvecklingen av deras StarWars-spel som exempel. Dessutom fumlade EA bort ett av sina största varumärken Mass Effect. Anthem verkar vara något av en Andlig Uppföljare till Mass Effect, men fokuserad mer på multiplayer tyvärr.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU