EA: "Inte säkert att mikrotransaktioner återkommer till Battlefront II"

Permalänk
Medlem
Skrivet av nling:

Yup, gamebreaking Som sagt tolkningsfråga.

Jag är kanske lite cs/sport skadad men jag förstår vekligen inte den här typen av multiplayer. Om du ska använda vinsten som bevis att ni är bätte än motståndarna behöver alla gå in med samma förutsättningar. Och om det inte är poängen så förstår jag inte vrf ni spelar.

Känns skönt att man inte är ensam med att tycka det. Tycker verkligen inte om att dom som har spelat och låst upp mer saker ska ha en fördel utan det är "skillsen" som ska avgöra vem som är bäst.

Permalänk
Medlem

EA har förbrukat allt sitt förtroende.
De är bara ute efter att mjölka så mycket pengar de kan från sina kunder.
EA bryr sig inte ett dyft om datorspel.
Så länge EA inte åker på en ordentlig finansiell käftsmäll kommer de att förbli sådana.
De bästa som kan hända är om EA SW BF 2 självdör, det är ingen värdig "uppföljare" till det riktiga SW BF2 då det inte tillfört någonting jämfört med det.
Jag lägger mina pengar på riktiga spel och bojkottar EA i något år eller så.
Kommer göra samma sam med Disney och deras filmer.

Edit
En sak EA kan göra för att visa att de bryr sig är att göra det möjligt att grinda XP. Det har de justängt av...

Permalänk
Medlem

"Vi lyssnar på spelarna" Stänger studio efter studio, spel efter spel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Tänk om EA skulle komma ut med ett rejält långt singleplayerspel med en bra story, tänk, och sedan vaknade jag upp från den drömmen.

EA har bestämt att vi inte vill ha det. Att det gått så bra för spel som t.ex. Witcher 3 är bara fake news.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Med andra ord kan vi vara säkra på att det kommer tillbaka, EA kommer i slutändan göra som dom vill för att tjäna pengar.

Det var längesedan EAs spel handlade om fair play och skill, konceptet om pay to win har funnits i Fifa och NHL spelen sedan 2012 om jag inte minns fel, då man införde HUT och FUT.

Även i NHL och Fifa finns det en ännu obekräftad algoritm som styr hur dina spelare beter sig, så kallad momentum shift för att jämna ut att en bättre spelare kan dominera matcher.
En erfaren spelare känner när detta momentum skiftar och så går det helt plötsligt inte gör något vettigt.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Utvecklingen av spelet måste ju finansieras på något vis. Om de ska hålla löftet om gratis DLC så undrar jag hur de tänkt finansiera dessa utan mtx?

Sen vill jag bara säga till folk som klagar på att EA inte lyssnar på spelare etc. EA/DICE har under de senaste åren tagit flertalet initiativ till att lyssna på spelarna. Förändringarna till BF1 och Premium är tex något som kommit ur detta.
Bor ni i/omkring Stockholm skulle jag även rekommendera att kika på EA Playtesters då ni får möjligheten att ge direkt feedback på en mängd olika spel
EA lyssnar, men självklart kan de bli bättre på detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Sas:

Utvecklingen av spelet måste ju finansieras på något vis. Om de ska hålla löftet om gratis DLC så undrar jag hur de tänkt finansiera dessa utan mtx?

Det har redan finansierats. Svårt att utveckla saker utan finansiering.

Sen om dom går med förlust är en helt annan sak (inte för att jag tror att dom gått med förlust, bara ingen superenorm ROI som dom hoppats på); det beror mer på mottagandet av produkten. Vilket inte har varit särskilt varm efter hela MTX- och progressionskatastrofen.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Det var längesen Electronic Arts gjorde spel för riktiga spelare och inte för sina aktieägare och fokusgrupper. Kanske borde de fråga ConcernedApe hur han lyckades tjäna miljoner på sitt Stardew Valley. Förmodligen skulle de inte förstå vad han sa till dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyprus:

Tänk om EA skulle komma ut med ett rejält långt singleplayerspel med en bra story, tänk, och sedan vaknade jag upp från den drömmen.

Ja kampanjen är under all kritik. Visst, det har sina svåra tillfällen med ett eller två svordomar som följd, men handlingen är både snabb och utan större överraskningar. Klurade ut en stor portion redan efter första uppdraget - hur övriga handlingen skulle utvecklas. Dom skulle ta hjälp av BioWare eller någon annan studio som har utvecklat starwars rollspel för att få till en handling där man faktiskt känner sig engagerad.

Jag spelar bara kampanjen för att få lite credits och kanske något starcard, om det finns i kampanj uppdragen. Annars är det helt intetsägande.

Permalänk
Medlem

översättning:

när vi har sålt nog många kopior så återkommer mikrotransaktioner och pay2win

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Det har redan finansierats. Svårt att utveckla saker utan finansiering.

Sen om dom går med förlust är en helt annan sak (inte för att jag tror att dom gått med förlust, bara ingen superenorm ROI som dom hoppats på); det beror mer på mottagandet av produkten. Vilket inte har varit särskilt varm efter hela MTX- och progressionskatastrofen.

Förlåt, kanske formulerade mig fel där. Grundspelet är ju finansierat och klart, och där handlar det om vinst/förlust. Men för DLCs som de sagt ska vara gratis så lär utvecklingskostnader tillkomma. Jag antar att de planerat att finansiera detta med då bland annat MTX. Om de nu överger dessa så är frågan hur de ska finansiera DLC som släpps gratis.

Permalänk
Medlem

I'm not falling for it EA

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det här uttalandet låter bara så falskt i mina öron.

Känns som de gjort ett misstag och för en gångs skull så har konsumenterna gått på krigsstigen genom att bojkotta spelet.

Jag tror de har hamnat rejält mycket lägre i resultat än deras prognos och får därför smått panik. Värst för dem är nog att de i samma veva fuckat upp sitt brand ordentligt. Även fast det inte var super bra tidigare inom vissa communities så har de nu fått så mycket publicitet att även folk som inte vanligtvis bryr sig om sådant här, nu börjat bry sig.

Jag kommer nog göra som en tidigare talare och bojkotta EA. Inte en loss för mig. Finns så mycket andra fantastiska spel att spela. Så länge majoriteten bojkottar dem så kommer det göra ont för dem och då kanske de tillslut ändrar på sina taktiker. Men det räcker inte med några månader utan år. De bryr sig nog mer om sina aktieägare än alla spelare som köper spelen.

Men börjar folk köpa spelet nu bara för att de "ev." inte kommer återintroducera MTX så har de vunnit.

Disney tror jag bara försöker rädda lite av sitt brand då de blir lite guilty by association. Jag tror inte de bryr sig ett skvatt om barnen. Det ser inte bra ut för deras brand om de tillåter gambling och verkar vara lika giriga som EA, så det är klart de försöker komma ut med lite bra pr för att minimera skadorna på deras brand.

Permalänk
Medlem

problemet är att det är EA vi pratar om . dumpar dom MTX kommer spelet vara dött i deras ögon och inga ytterligare resuresr kommer läggas på det . fast det vet nog redan dom som skaffa "första" om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Lätt att ge EA skit för allt detta men kom ihåg att det är konsumenterna som betalar för alla in-game prylar i andra spel som orsakat att dom ville ha MTX i Battlefront 2. Vi röstar med plånböckerna och hade ingen köpt in-game saker så hade det tagits bort.

Det är nog precis det som hänt i det här fallet. Den dagen de faktiskt går ut och säger att MTX inte kommer att komma tillbaka till Battlefront 2 den dagen lägger jag en beställning. "Kanske inte kommer tillbaka" duger inte.

De tappade ett köp från mig trots att Battlefront 2 var en mycket stor anledning till att jag köpte en Scorpio. Hade verkligen sett fram emot spelet men enough is enough. Av recensionerna på Amazon etc (på Amazon.com är 33% av ratingen 1 stjärna) att döma så är jag inte ensam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunkwill:

Det är nog precis det som hänt i det här fallet. Den dagen de faktiskt går ut och säger att MTX inte kommer att komma tillbaka till Battlefront 2 den dagen lägger jag en beställning. "Kanske inte kommer tillbaka" duger inte.

De tappade ett köp från mig trots att Battlefront 2 var en mycket stor anledning till att jag köpte en Scorpio. Hade verkligen sett fram emot spelet men enough is enough. Av recensionerna på Amazon etc (på Amazon.com är 33% av ratingen 1 stjärna) att döma så är jag inte ensam.

Själv kommer det bli att köpa spelet senare men jag betalar aldrig för in-game med undantag kosmetiska items för länge sedan i Dota2. Dock blir köpet mer för Singleplayer och splitscreen delen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinscS2:

Där står ju inte ens hur mycket korten påverkar, så hur ska folk som inte ens har spelat spelet kunna bilda sig en uppfattning?

"Reduces cooldown on abilities" låter ju jättebra, sen ser du att kortet typ reducerar med 10%. Väldigt gamebreaking.

Nu ska jag inte vara sån, vissa starcards är väldigt bra, men som sagt så behöver man inte spela särskillt längre för att kunna crafta kortet själv.

För att vid uppgradering gå upp till 15%, och max runt 40%

Så när det gäller så är 40% snabbare nerkylning rätt mycket vad gäller fördelar. Har själv ett sådant kort till min Specialist class karaktär, och med NT-242 eller vad det heter så är det en jäkla skillnd då den överhettar på 2-3 skott utan kort eller mod på bössan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

För att vid uppgradering gå upp till 15%, och max runt 40%

Så när det gäller så är 40% snabbare nerkylning rätt mycket vad gäller fördelar. Har själv ett sådant kort till min Specialist class karaktär, och med NT-242 eller vad det heter så är det en jäkla skillnd då den överhettar på 2-3 skott utan kort eller mod på bössan.

Du pratar om nerkylning på vapen, jag pratar om minskad cooldown på abilities.

För nerkylning skulle jag alltid välja marksmankortet, f.a. till specialists (headshot resettar overheat), och det behöver inte ens upgraderas och vem som helst kan crafta det efter typ 20 minuters spelande.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinscS2:

Du pratar om nerkylning på vapen, jag pratar om minskad cooldown på abilities.

För nerkylning skulle jag alltid välja marksmankortet, f.a. till specialists (headshot resettar overheat), och det behöver inte ens upgraderas och vem som helst kan crafta det efter typ 20 minuters spelande.

Ja, men i början så tror jag inte man kan få till one headshot kills. Tror det kommer med första vapenuppgraderingen till IOT, IQO eller vad det nu heter. NT-242 är däremot brutalt redan i stock men kräver 500 kills med specialist klassen. Då har man ändå en period med första bössan där det kortet inte gör någon oerhörd skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Ja, men i början så tror jag inte man kan få till one headshot kills. Tror det kommer med första vapenuppgraderingen till IOT, IQO eller vad det nu heter. NT-242 är däremot brutalt redan i stock men kräver 500 kills med specialist klassen. Då har man ändå en period med första bössan där det kortet inte gör någon oerhörd skillnad.

Varför måste det vara one headshot kills?
Jag kör med Marksmankortet till Officern och Assaulten också, sprutar du skott mott fiendens ansikte kommer garanterat vapnet resettas om dom dör. Principen funkar lika bra med "autosnipert" som Specialisten börjar med.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.