Hur många timmar har du lagt ner på spel?

Permalänk
Medlem

Över 15.000 timmar på MapleStory känns inte omöjligt... andra spel har jag inte direkt någon koll på

Permalänk
Avstängd

Har inte ens räknat, men en jädrans massa timmar...

Aldrig ångrat mig, aldrig saknat det sociala livet utanför som alla predikar så mycket om, så klart testat krogkvällar med polare och så men fann det ohyggligt tråkigt efter ett tag, jag har allt det i jobbet och det andra har ingenting jag behöver, behöver jag jobba med saker hemma så avsätter jag tid till det, nemas problemas.

Edit, Utan att skryta, men Litet kul är faktiskt att jag hunnit med betydligt mer på att fixa huset, jobba i skogen och sådant än de som säger att de inte har tid att spela, trots att jag också jobbar heltid och egentligen känner mig som byns lataste person...

När det gäller muskelstyrka så är nog polaren jag vet sitter över 6 timmar i sträck varje dag framför datorn hela veckorna och väger typ 130 pannor den starkaste person jag känner, han spöar gymkillarna med hästlängder men säger aldrig någonting om det...

Edit,
Exempel på spel jag verkligen nött:

Spacecommander. (Skulle inte förvåna mig om jag fortfarande är typ WM mästare... )

Stunts 1

Morrowind.
Oblivion.
Skyrim.

Heroes 1, 2 och 3.

Warcraft 1,2,3

Age of Empire.

Deltaforce.

Unreal Tournament.

Doom II
Quake

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Det senaste åren har Warhammer: End Times - Vermintide tagit mest tid. 600h låg jag på härom dagen.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 5820K | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz 32GB (4x8GB) | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Sea Hawk 8GB | Moderkort: MSI X99S Gaming 7 | Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR | SSD: 2 st Samsung 850 EVO 250GB 2.5" SSD | HDD: Seagate Barracuda 3TB 7200RPM 3,5" | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W | Kylare: Corsair H115i | Chassi: Corsair Obsidian 750D Svart | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Aldrig ångrat mig, aldrig saknat det sociala livet utanför som alla predikar så mycket om, så klart testat krogkvällar med polare och så men fann det ohyggligt tråkigt efter ett tag,

Nej, jag har heller aldrig ångrat mig. Skulle vara de sista åren i WoW isåfall där man bara satt i Orgrimmar och hängde framför AH. Jag har spenderat hundratusentals timmar på samtliga Civilization-spel men det har varit fantastiskt kul. Väldigt sällan som en krogkväll slår det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spicebeast:

Nej, jag har heller aldrig ångrat mig. Skulle vara de sista åren i WoW isåfall där man bara satt i Orgrimmar och hängde framför AH. Jag har spenderat hundratusentals timmar på samtliga Civilization-spel men det har varit fantastiskt kul. Väldigt sällan som en krogkväll slår det.

Jag lade också av med WoW för några år sedan, för dålig ratio på spenderad tid wersus mål man uppnår i spelet som det ser ut idag tycker jag.
Sedan orkade jag inte med acountet.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Över 3000 timmar i Steam men räknar vi med Origin/Uplay/Battlenet/Epic Games osv så är det säkerligen 9000+

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Jag har spenderat hundratusentals timmar på samtliga Civilization-spel men det har varit fantastiskt kul.

Jag antar att du inte har sovit så mycket de sista 26 åren med tanke på att det bara har passerat lite drygt 220 tusen timmar sedan Civ 1 släpptes

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag antar att du inte har sovit så mycket de sista 26 åren med tanke på att det bara har passerat lite drygt 220 tusen timmar sedan Civ 1 släpptes

Ha ha! När jag satt och spelade de första spelen blev det väldigt lite sömn.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3, 244 timmar
Battlefield 4, 175 timmar
Battlefield 1, 185 timmar
PUBG, 150 timmar
CS:GO 150 timmar

Trodde det var mycket mer..

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk

@Mr.Borka:

World In Conflict är ett spel som jag köpte för massa år sedan men som jag inte lagt ned en minut på. Är det ett bra spel tycker du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

@Mr.Borka:

World In Conflict är ett spel som jag köpte för massa år sedan men som jag inte lagt ned en minut på. Är det ett bra spel tycker du?

Ja, det tycker jag. Synd är ju att flerspelarläget antingen är helt nedsläckt eller genom tredjeparts-tjänster har låg spelaraktivitet. Men kampanjen spelade jag senast genom i september i år och jag tyckte den var bättre nu än när jag spelade spelet första gången i 2007.

Permalänk
Medlem

Kanske har 3-400 h overwatch. Tillräckligt för att sabba högskolestudierna iaf. Nu har jag lagt all form av evighetsspel på hyllan och bestämt mig för att lägga tiden på annat.

Permalänk
Medlem

Cirka 5000 timmar WoW.
Cirka 3000 timmar LoL
Cirka 1000 timmar CS
Lite mer än 3500h timmar på Steam, varav 560 PoE, 600 Civ 5/6.
Skulle tro att det går att lägga till 1500 timmar till på andra spel genom tiderna.

14000 timmar. Borde vara rätt bra på att spela vid det här laget.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk

@Mr.Borka:

Wow! Borde satsa på att klara World in Conflict under jullovet. Hur många timmar uppskattar du att det tar för mig att klara spelet om jag kör singleplayer läget? Är hyfsat vass på strategispel, inte elit direkt men helt ok.

Synd att det inte är så hög aktivitet på multiplayer fronten. Men en eller annan själ borde man ju kunna möta tycker man på nätet. De få som är kvar kanske är rätt "Nördiga" i World in Conflict och således så spöar de mig lättare än man kan säga "lätt"...

Permalänk
Medlem

Steam: Totalt runt 5k timmar, med 1k i Skyrim, 2k CS 1.6, 1k i CS:GO, 1k Dota 2
WoW: Runt 7200 timmar, 300 dagar /played. En hel del timmar är nog AFK
LoL: Nog runt 800 timmar

Sen har jag ingen aning om hur mycket jag lagt i typ WCIII och andra spel som inte kopplats till något.

Känner ibland att jag lagt alldeles för mycket tid på spelande genom min uppväxt, men är inne på en bra utbildning så kan egentligen inte ångra alla dessa roliga timmar.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem

TF2: 545h sen i januari.

Permalänk
Medlem

Har ca 3400h på nuvarande steamkonto men då räknas inte CS 1.5 och 1.6 som man spelat en hel del.
Sen har vi WoW med sammanlagt ca 450 days played (11800h).
Resterande spel har jag ingen aning om men det är en hel del det också, WC3 TFT, Battlefield 3-4, Starcraft 1-2, Overwatch, Hearthstone, HotS, LoL... osv.

Så man kan väl säga att hel del av livet gått åt till spel! No regrets!

Permalänk
Medlem

När jag började spela EVE Online så hade jag X-fire installerad, var arbetslös på den tiden och efter ett halvår hade jag lagt ner runt 2000 timmar på det, visserligen en del AFK tid men efter det avinstallerade jag X-fire...

Har sedan länge slutat spela EVE dock, fick jobb och kunde inte hantera ett till

Annars brukar det väl hamna runt 80-110 på RPGs, Destiny 1 var runt 300 timmar.

Permalänk
Avstängd

Är väl GtaV "online" som toppar på strax över 1200h (850h första året online fanns) 8ch därefter bf4 på ca 800h. Bf1 med ca 150h

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Quake 3 5000h i runda slängar. Det var vad som stod sist jag kunde logga in på xfire.
CS:GO 3500h utrspritt på 2 konton. Säkert 40% idle timmar.
COD Black Ops 900 timmar.
Borderlands 2 300 timmar.
Dark Souls 3 300 timmar.

BF3 1000h.
BF4 100h.
BF1 300h.

Sen ett femtiotal spel med 1-50h.

Hade visst 4,207h spelade på mitt main steam.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Jag tror jag mår bäst av att inte veta det

Eller, kanske är det just tvärt om? Det är ju ändå ett kvitto på hur många timmar jag fått göra det jag tycker är absolut roligast. Aja, väldigt många är det i alla fall

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

250 timmar i cs go och 680 timmar i gta 5.

Permalänk
Medlem

14 tusen ungefär. 10 av dom på cs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Hej när jag loggade in på steam och skulle starta cs så kollade jag hur många timmar jag spelat det och även andra spel, whops vad länge. och då tänkte jag fråga er hur många timmar ni lagt ner? (om vi säger på steam kan man se det, men wow vet jag ej hur ni ska räkna ut).

vad ska man säga, Mina "top" är väll

Cs 1.6: över 2000 h
tf2: ca 20 h

Edit: det sägs att Xfire.com är en bra sida att hålla koll på fur länge man har spelat.

Wow är det bara att rocka en /played själv är det nog över ett år. Men som många andra sagt så mycket afk.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

5000+ timmar på Runescape
2500 timmar på Path of Exile
350 timmar på CS

Och ett antal hundra timmar vardera på GTA 3, VC, SA och IV.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

Cirka 5000 timmar WoW.
Cirka 3000 timmar LoL
Cirka 1000 timmar CS
Lite mer än 3500h timmar på Steam, varav 560 PoE, 600 Civ 5/6.
Skulle tro att det går att lägga till 1500 timmar till på andra spel genom tiderna.

14000 timmar. Borde vara rätt bra på att spela vid det här laget.

Rättelse... aktiverade WoW kontot igen och räknade för skojs skull. 9300 timmar. Helt ok spel.
____
18300

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

För många

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

menar du per specifikt spel? annars blir det rätt så omöjligt för mig att kunna räkna ut tiden jag har lagt ned på alla spel jag har spelat sen pongs tid, allt mellan 10-20 år i speltimmar skulle jag tippa på.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vet Battlefield 2 har jag lagt ner cirka 1500 timmar som högst.

Finns en anledning till det också, bästa BF spelet någonsin.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Alla cs serier: 5k
lol 2k
h1 600
wow 300

sen massor med annat sammanlagt 2k förmodligen