Hålla koll på nya spel och spelsläpp

Permalänk
Medlem

Hålla koll på nya spel och spelsläpp

Hur håller ni koll på vilka nya spel som kommer och när de släpps? Är det någon speciell shemida eller scrollar ni i timmar på Steam för att hitta rätt?

Jag har försökt att följa olika youtubers men det känns mest som att de kommer nya trailers till samma spel. Skulle vilja ha en twitterprofil som listar nya släpp smidigt.

Permalänk
Medlem

Fz.se ???

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Håller med 93Clocker, Fz.se ger en bra överblick om vilka spel som släpps under året om de större titlarna.
Ta en titt på Video Game Releases på twitter och se om de kan vara nåt?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

FZ.se trodde jag mer var recensioner av spel så det kan vara förutfattat från min sida. Något liknande sådant konto är nog ungefär vad jag söker. Får försöka syna ut det som är intressant för mig i flödet bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag brukade alltid läsa Eurogamer förr. Nuförtiden hänger jag inte riktigt med i svängarna.

Permalänk

So ovanstående. Läser fz dagligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Inaktiv

Eurogamer.net och NintendoLife är de enda jag följer. Haft fler men petat av de pga att de bara publicerar samma sak, undermåliga eller att jag inte hinner med så många RSS-flöden. Och då täcker inte dessa sidor upp speciellt bra heller. Släpps så mycket spel att man behöver någon annan lösning för att få en bättre överblick.

Alltid kul när man snubblar på något riktigt häftigt spel som till och med har lanserats. Men att man missat de innan är förstås inte helt bra heller.

Permalänk
Medlem

Håller med om fz.se, deras release lista är en av de bättre jag sett!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag gillar Kotaku även om hemsidan innehåller lite allt möjligt relaterat till Japan och nördkultur. Kan varmt rekommendera deras podcast Splitscreen som (i stort sett) bara handlar om spel och till skillnad från många andra recenscenter är Jason och Kirk rätt vettiga, vanliga gamers. Även bland filmtidningar upplever jag att många är väldigt pretentiösa och gillar en del saker bara för att det är 'inne' eller för att man 'ska' göra det.

Jag prenumererar dessutom på svenska PC Gamer och tycker att det täcker in det mesta.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz