Har någon beställt fråm Xcase

Permalänk
Medlem

Har någon beställt fråm Xcase

Hej Alla

Jag och en kompis funderar att beställa 2 lådor varsin. Sådan som säljs på komplett eller dustinhome är inte riktigt snygga. Dom är säkert bra men då ser ut så där.
Då googlade jag lite, och hittade en webbsida som heter https://www.xcase.co.uk/ .
Det finns ett stort utbud på rack lådor, priserna är nästan samma som här i Sverige. Cirka 2000:- för en låda.

Innan jag bestämmer mig, då vill jag vet är det SÄKERT att beställa därifrån, hur det fungerar, hur mycket kostar frakten o.s.v.
Kan man lita på dom samt er det någon av er som har beställt grejer därifrån?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Xcase är ett seriöst bolag, men fraktkostnaden är det som hindrat mig från att beställa

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Beställt därifrån. Fungerade utmärkt. 4U rack som kom hemkört från UPS eller liknande. Fick beställa och de skickade sedan ett kostnadsförslag på frakten. Inga konstigheter.

Permalänk
Medlem

Dom har tack och lov uppdaterat hemsidan så du kan se frakt kostnaden när du lägger beställning förutsatt att du inte ska beställa stora saker då får man ta det på chatten.

Det är ett familjeföretag/småföretag man kan lite på dom men personligen anser jag att dom är lite slarviga.

Har gjort tre beställningar
1. Beställningen innan ny hemsida gjordes över mail, tog dom fyra försök att skriva kopiera min adress rätt till quotet. En artikel var ej den modellen jag beställt.

2. Beställt 4u hade gick bra, men sas expander var doa, gick på garanti (frakt tillbaka står du själv för) tog 4 månader och två påminnelser innan jag gick en ny expander.

3. Beställning gick bra beställde 5 3u chassin och två sas kablar.

Vill inte låta negativ men det är min historia med bolaget. Allt har ju ordnats till i efterhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gigli:

Beställt därifrån. Fungerade utmärkt. 4U rack som kom hemkört från UPS eller liknande. Fick beställa och de skickade sedan ett kostnadsförslag på frakten. Inga konstigheter.

Samma här. Beställt där ifrån 2gg. Inga problem! Tror min frakt gick på ca 149kr.

Permalänk
Medlem

jag har beställt mitt server chassi därifrån typ 2009. På den tiden var frakten billigare därifrån än från tex dustin. Tror den gick på kanske 200kr.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ifrån både Xcase och Servercase som båda ligger i UK. Seriösa bolag båda två!
Servercase hade då jag beställde bättre priser (med frakten inräknad) via eBay än på hemsidan.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Bra tråd! Tänkte också beställa därifrån inom kort. Skönt att folk har bra omdöme för XCase. Vad skriver ni in i VAT när ni beställer eller skippar ni att fylla i det?

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem

Hej Alla

Jag tänker beställa från dom strax efter nytt år, men jag två andra frågor:
Första är: "Vad är VAT", är det moms?"
Andra är: "Kan man betala via faktura, eller dras den direkt från kortet, går det att använda paypal?"

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej Alla

Jag tänker beställa från dom strax efter nytt år, men jag två andra frågor:
Första är: "Vad är VAT", är det moms?"
Andra är: "Kan man betala via faktura, eller dras den direkt från kortet, går det att använda paypal?"

mvh
Njanja

VAT = Value-added Tax, det är moms, ja.

Den andra får du kolla på deras hemsida vilka betalningsalternativ dom stödjer.
Längst ned kan man se att dom tar kortbetalning och paypal. Faktura vet jag dock inte.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hej

Som jag sade, jag beställde en låda från xcase. Men min fråga är följande: "I min faktura står att dom kommer att leverera till min hem adress. Menar dom att den kommer att leverera till min dörr eller måste jag åka och hämta till närmaste post utlämning?"

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk

Du kommer få det med UPS eller dylikt. Dom kommer hem till dig och ringer på, om du har tur så ringer dom dig innan. Annars får du hämta på deras hämtställe.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Du kommer få det med UPS eller dylikt. Dom kommer hem till dig och ringer på, om du har tur så ringer dom dig innan. Annars får du hämta på deras hämtställe.

Hej

Tack för svaret. Hoppas att dom kommer inte att ta betalt igen för leverans till dörren. Att betala frakt en gång till.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Inaktiv

Den frakt du redan har betalat är det slutgiltiga. I det priset ingår redan hemleveransen. Kan bara tillägga att alla mina beställningar från XCase har skett via DPD / Posten

Permalänk
Medlem

Jag har inte beställt där själv, men vet många som gjort och det har gått bra. Verkar vara schyssta grejor.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag beställde min låda vecka 2 den 10-jan, sent på natten. Fick lådan igår, den 16-jan. Den fick jag levererat till min dörr. Trodde att det ska ta flera veckor innan jag får lådan, med tog bara 5 dar.
Enligt mig det inte så farligt, att det tog 5 dagar att få lådan, när det gäller grejer som man beställer från utlandet. Det var inga problem eller konstigheter alls. Första intrycket när jag öppnade kartongen var bra, jag är nöjd med den, ganska bra kvalitet.
Jag hade inte tid att flytta moderkort och resten av grejer till den nya lådan, men den kommer jag att göra under helgen, väntar bara på en CPU fläkt. Då ska vi se hur det fungerar när allt är på plats.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Hej Alla

Har någon av er beställt "Rackskåp" från xcase hemsida.
Om någon av beställde en sådant, då vill jag vet kommer den monterad i en stor kartong eller måste man montera själv?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Skrivet av njanja:

Hej Alla

Har någon av er beställt "Rackskåp" från xcase hemsida.
Om någon av beställde en sådant, då vill jag vet kommer den monterad i en stor kartong eller måste man montera själv?

mvh
Njanja

Hur stort rackskåp ska du beställa? Större kommer nog inte monterade det skulle bli sjukt jobbigt. Jag har beställt en låda från xcase förut fungerade bra

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Hur stort rackskåp ska du beställa? Större kommer nog inte monterade det skulle bli sjukt jobbigt. Jag har beställt en låda från xcase förut fungerade bra

Hej

Jag tänkte beställa:
Toten GS Cabinet 18u 1000 mm Deep 800mm Wide - 3 Fixed Shelfs + 2 Fan Units + Cable Management.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Inaktiv

Rackskåp från dem kommer levererade likt IKEA paket. Platta och monteras sedan ihop på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon244184:

Rackskåp från dem kommer levererade likt IKEA paket. Platta och monteras sedan ihop på plats.

Hej
Tack för svaret. Inom en kort tid då beställer jag en sådant.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Hej

Jag undrar en sak. För en vecka sedan beställde jag en låda från Xcase. Allt gick väldigt bra.
För två eller tre dagar sedan skickade jag 2 email till dom, fick inte svar alls. I samma veva beställde jag ett skåp från dom. Under dessa 3 dagar jag fick ett autosvar från dom att dom tog beställningen och en från PAYPAL att dom tagit pengar från kontot.

Jag upplever att dom kollar inte alls kundernas epost. Då undra jag är det något som jag måste vara orolig? Ska jag skicka mer epost eller ska jag avvakta 2 dagar till?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

@njanja: Om du känner dig orolig så ring, jag har köpt därifrån några gånger och de har alltid varit mycket trevliga via telefon!

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett 4u det kom fram snabbt och smidigt till dörren utan problem.
har även försökt beställa ett lite större rack från dem vid ett annat tillfälle men den ordern annulerande dem med motivering att frakten skulle bli för dyr fick inte veta hur dyr utan bara att det skulle bli för dyrt då det var skrymmande.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

@njanja: Om du känner dig orolig så ring, jag har köpt därifrån några gånger och de har alltid varit mycket trevliga via telefon!

Hej

Dom svarade på slutet och allt löste sig.

Skrivet av INCSlayer:

Jag har beställt ett 4u det kom fram snabbt och smidigt till dörren utan problem.
har även försökt beställa ett lite större rack från dem vid ett annat tillfälle men den ordern annulerande dem med motivering att frakten skulle bli för dyr fick inte veta hur dyr utan bara att det skulle bli för dyrt då det var skrymmande.

Hej
Jag fick nästan samma svar, att paketet är förstor och att den väger nästan 50 kg. Då annulerde dom min faktura och jag fick alla pengar tillbaka.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB