Thermaltake avtäcker chassit View 22 TG med härdat glas

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake avtäcker chassit View 22 TG med härdat glas

Den taiwanesiska tillverkaren Thermaltake har en bred portfolio av kylare, nätaggregat samt chassin. Den senare kategorin utökas nu med glasbeklädda View 22 TG.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det samma stomme som Antec P8 (och alla andra ) ?

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

"Genomskinliga sidopaneler började på allvar slå igenom relativt nyligen bland datorentusiaster."

Det var väl ungefär 10-15 år sedan det slog igenom egentligen, då skulle alla ha chassin av akrylplast som man var tvungen att hanetera med silkesvantar..

Och LED-fläktar var ju the shit, även om det nu bara var 1-3 olika färger, efter några år så var den trenden "skrikig och ful" och folk lade ner, knappt så att fönsterpaneler var godkända ett tag.

LED-patchkabel fanns också, lär ju komma i RGB snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

"Genomskinliga sidopaneler började på allvar slå igenom relativt nyligen bland datorentusiaster."

Det var väl ungefär 10-15 år sedan det slog igenom egentligen, då skulle alla ha chassin av akrylplast som man var tvungen att hanetera med silkesvantar..

Och LED-fläktar var ju the shit, även om det nu bara var 1-3 olika färger, efter några år så var den trenden "skrikig och ful" och folk lade ner, knappt så att fönsterpaneler var godkända ett tag.

LED-patchkabel fanns också, lär ju komma i RGB snart.

Att båda sidor är genomskinliga var väl inte så populärt

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Avstängd

Var riktigt nöjd med mitt gamla View 31 RGB limited... Kanske blir ett sånthär, då det är lite mindre!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffmode:

Är det samma stomme som Antec P8 (och alla andra ) ?

Kanske det. P8 och resten använder väl samma stomme som tidigare View-versioner?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Alltså är det bara jag som tycker att 120mm-fläktar känns omoderna? Det ska ju vara 140mm-fläktar nu liksom. Det finns ju ingen anledning att ha 120mm-fläktar. De väsnas mer, och flyttar mindre luft vid ett givet varvtal.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Alltså är det bara jag som tycker att 120mm-fläktar känns omoderna? Det ska ju vara 140mm-fläktar nu liksom. Det finns ju ingen anledning att ha 120mm-fläktar. De väsnas mer, och flyttar mindre luft vid ett givet varvtal.

This. All this.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

Var det inte cooler master som hade frontar med den där böjda formen för väldigt länge sen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Slewentogzz: Jojomän, Wave Master har jag för mig det hette.

Polaren hade ett sånt. Gillade det då frontluckan var av metall.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

RGB!! GLAS!!!! JAA!!!!!!! ........ Men fronten var faktiskt riktigt snygg. Om sidopanelerna hade varit i plåt istället så hade chassit kunnat varit nånting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Alltså är det bara jag som tycker att 120mm-fläktar känns omoderna? Det ska ju vara 140mm-fläktar nu liksom. Det finns ju ingen anledning att ha 120mm-fläktar. De väsnas mer, och flyttar mindre luft vid ett givet varvtal.

120mm har väl dock oftast högre statiskt tryck?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

120mm har väl dock oftast högre statiskt tryck?

Det beror på men ja det verkar som så oftast är fallet efter en snabbgoogling. Men... Det är ju bara relevant u tillämpningar som restriktiva förhållanden, cpu-fläktar, radiatorfläktar och sådant, där luften har svårt att ta sig igenom utan högt statiskt tryck. En chassifläkt har oftast fritt spelrum så högt statiskt tryck är onödigt i det sammanhanget.

Sen är det klart att det finns chassin med dålig luftgenomströmning vid fläktplatserna och ja i så fall så har 120mm sin plats.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

699kr var minsann bllligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Thermal Fake.
Bojkotten fortsätter.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@simon253: Fake och bojkott? Varför?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Alltså är det bara jag som tycker att 120mm-fläktar känns omoderna? Det ska ju vara 140mm-fläktar nu liksom. Det finns ju ingen anledning att ha 120mm-fläktar. De väsnas mer, och flyttar mindre luft vid ett givet varvtal.

I sådana här chassin så flyttas ändå lite luft då frontpanelen blockerar luftflödet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

@simon253: Fake och bojkott? Varför?

"Thermalfake" har gjort kopior på flera företags chassin. Det blev uppmärksammat när de släppte ett som var identiskt med Caselabs.
Visade sig efter lite forskning att allt de säljer i princip är kopior på andra varumärkens produkter.

Deras "Suppressor F51" är en kopia på Fractal Designs Define R5 tex.
Det verkar dock som att de har skärpt sig lite efter kritiken de fick för lite över ett år sedan. Hittar inte de sakerna som folk var sura över på deras sida längre. Så som AIO kylare.

För övrigt är deras produkter plastiga och överlag har dålig kvalitet. Men det kan ha bättrats sen jag använde något från Tt senast. Dock bör man vara beredd på att det finns en anledning prislappen är så låg.

Intressant att detta chassit tillsynes använder exakt samma stomme som Antec P8. säger dock inte att de inte fått tillåtelse att använda den eller att den bara är köpt från samma fabrik. Jag tycker faktiskt att Tt gjorde ett mycket snyggare chassi.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

"Thermalfake" har gjort kopior på flera företags chassin. Det blev uppmärksammat när de släppte ett som var identiskt med Caselabs.
Visade sig efter lite forskning att allt de säljer i princip är kopior på andra varumärkens produkter.

Deras "Suppressor F51" är en kopia på Fractal Designs Define R5 tex.
Det verkar dock som att de har skärpt sig lite efter kritiken de fick för lite över ett år sedan. Hittar inte de sakerna som folk var sura över på deras sida längre. Så som AIO kylare.

För övrigt är deras produkter plastiga och överlag har dålig kvalitet. Men det kan ha bättrats sen jag använde något från Tt senast. Dock bör man vara beredd på att det finns en anledning prislappen är så låg.

Och? Då får du bojkotta alla och kalla dom fake också. Alla snor av alla.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Samma OEM stomme som så många andra,, till och med samma oanvända monteringshål för 5.25" enheter.. Suck, det finns inte längre så mycket fantasi hos chassitillverkarna. Massproducerat OEM från Kina med små, små skillnader (läs: egna loggan) Men de är budgetärt bra, och ger fint resultat i bokslutet för aktieägarna..

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Och? Då får du bojkotta alla och kalla dom fake också. Alla snor av alla.

Inte på det sättet Thermaltake har gjort...
Klart att man kan inspireras men thermaltake har blivit tagna med att ha näst intill identiska produkter som deras konkurrenter. Vilket är olagligt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Bara jag som vill att min dator ska smälta in bara? allt ska va LEDkaos 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Inte på det sättet Thermaltake har gjort...
Klart att man kan inspireras men thermaltake har blivit tagna med att ha näst intill identiska produkter som deras konkurrenter. Vilket är olagligt.

Så olagligt kan det inte ha varit då caselab bad om ursäkt för sina anklagelser? Patent saknades har jag för mig.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Storage Jar: Finns misstankar om att det handlade om hur USAs domstolar är uppbyggda. Kortfattat kunde Thermaltake ge Caselabs stora rättegångskostnader. Minns ej vad det handlade om.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

"ventilation"

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/