Sea of Thieves Öppen Alpha! Signa innan 1e December!!!

Permalänk
Medlem

Sea of Thieves Öppen Alpha! Signa innan 1e December!!!

För er som inte vet vad det är för spel så finns det redan trådar om spelet här på sweclockers.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1432843-sea-of-thieves...

Vem kan spela Alphan?

Du som är över 18 år och har ett Xbox account. (Behöver ej äga ett Xbox eller betala sub för ett Xbox account)

Hur går jag tillväga?

1. https://wccftech.com/sea-of-thieves-technical-alpha-open/
2. https://www.seaofthieves.com/insider Signa upp som Insider
3. Bekräfta via mail (om jag mins rätt)
4. Vänta på öppen alpha
5. Spela
Tänk på att ni inte får ta bilder, spela in eller avslöja något om spelet. Finns undantag när det gäller buggar.

Se till att ni testar detta spel nu så vi kan tillsammans ha en trevlig gaming season.

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Inaktiv

Har varit tecknad Insider länge nu, detta har man längtat efter!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon288883:

Har varit tecknad Insider länge nu, detta har man längtat efter!

Skickades från m.sweclockers.com

Har redan spelat det och kan säga att det är 100 gånger roligare om man kan spela tillsammans via Discord typ

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

Det var ju inte många som svarade och jag kanske var lite sen med informationen. Men för de som ändå signat så startar alphan i dag den 14:e till den 20:e.

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

Jag och brorsan har båda kommit in!
Får hoppas att det blir kul!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Inaktiv

@Kiwiman:
Är det verkligen idag (14e) och inte imorgon fredag den 15e ?

Permalänk
Medlem

Tjena hörni! Jag lirar gärna med er om ni vill! Lägg till Tobeyforce som gamertag så kör vi. Helt ospelbart solo
Har discord!

Permalänk
Medlem

Alltså jag har spelat detta lite nu och jag fattar inte spelet, eller så var jag helt själv i min session eller vaaddå? Var är uppdragen eller questen? hahaha Jaja får ge det lite mer chanser sen, just nu går det inte att matchmakea iallafall....

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tror inte man är själv. Jag vill tro att jag såg ett annat skepp lägga till en ö som jag var på så jag flydde i ren panik då jag hade 2 kistor på min båt.

Jag tror man får köpa questen av 2 olika NPC, de första är gratis dock. Sen så får man då utföra de o får en skatt eller reward. Vet inte om man kan öppna skatten eller man bara kan sälja kistan, jag sålde mina 2 iaf.

Jag körde solo när jag testade allt detta, testade en 4-manna med men de var inte ngn som tog quest utan bara körde rakt ut till en ö, så de blev inte lika bra.

nu kommer jag inte in igen, antar servers är nere.

Permalänk
Avstängd

Satt precis och kollade någon video från detta spel men tyckte det såg rätt trist ut. Är ute efter ett äkta Sid Meier’s Pirates.
Ett äkta piratspel tycks inte göras längre. Vill ha sjöstrider, städer att erövra, skatter att söka efter och givetvis vackra jungfrur. Sånt hör till.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Stefflo:
Lite som Assassins Creed black flag fast minus alla lönnmord och mer aaaaaarrrgggghh
Det jag tyckte var rätt kul är defakto att det krävs en hel del för att segla samt att bemanna alla stationer, du kan alltså inte stå och styura skeppet och skjuta kanoner samtidigt utan det måste vara en personer som bemannar där också. Det bäddar för en hel del roliga piratpartyn tror jag om man har en stor segelbåt och ska bli duktig på sjöslag, nu sprang man som en galning när man var själv för att hålla båten igång och att lägga till blev sällan vackert då jag slammade i ankaret i full hastighet hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag greppa spelet lite mer och har grävt upp en massa skatter. Känns som det behövs mer men jag börjar gilla spelet lite faktiskt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Spelet behöver mer innehåll.
Mer och olika typer av fiender.
Hade gärna sett att man som grupp kunde uppgradera båten med nya grejer. Är det något som finns eller inte?

Hade gärna haft möjlighet att öppna skattkistorna och att dom droppat saker.
Sedan sälja dessa saker för guld.

Detta är ju bara alpha så hoppas verkligen att man lägger in nytt hela tiden.

Annars är väl spelet kul i någon timme. Tur att man inte behövt betala några pengar!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Satt precis och kollade någon video från detta spel men tyckte det såg rätt trist ut. Är ute efter ett äkta Sid Meier’s Pirates.
Ett äkta piratspel tycks inte göras längre. Vill ha sjöstrider, städer att erövra, skatter att söka efter och givetvis vackra jungfrur. Sånt hör till.

Mycket av Sid Meier's magi som inte kan återskapas i moderna spel, inte ens av Firaxis själva tyvärr.