Permalänk
Medlem

Roliga/märkliga annonser

Då och då ser man lite märkliga annonser här och var, men det blir framför allt påtagligt när man annonserar här och använder lite konstig marknadsföring. Har sett andra knasiga/roliga exempel genom åren... tänkte att det kanske kunde vara kul om andra delade med sig

Denna fick mig att klia mig i huvudet en smula... hur kom man fram till bildvalet och texten i den inklippta bilden?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Moderator
Forumledare

@trickeh2k: Jag ser inget direkt jättemysko med annonsen.
Skärmen är 24", bilden är från "The martian" som AOC sponsrar, det gröna mönstret till höger är från Elgigantens gaming-satsning (typ logga).

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@trickeh2k: Jag ser inget direkt jättemysko med annonsen.
Skärmen är 24", bilden är från "The martian" som AOC sponsrar, det gröna mönstret till höger är från Elgigantens gaming-satsning (typ logga).

Tyckte det var märkligt att man valde att dema en gamingskärm med The Martian och texten "only in cinemas"

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Moderator
Moderator

Inte granskat deras annonser så noga på ett tag men de har, åtminstone historiskt sett i perioder, gjort så väldigt ofta i sina annonser. Varje TV-apparat/skärm har burit reklam för någon viss film.

Min favorit är Pressbyråns presentkort.
"Köp ett presentkort till någon du tycker om, eller dig själv!"

.... Varför i hela helskotta skulle man köpa ett presentkort till sig själv? xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Nu hittar jag såklart inte igen annonsen men såg en annons för en HP-laptop där det stod "World's most secure laptop" man ba... jo hej du.

https://www.sweclockers.com/nyhet/24823-hp-installerar-spionp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Inte granskat deras annonser så noga på ett tag men de har, åtminstone historiskt sett i perioder, gjort så väldigt ofta i sina annonser. Varje TV-apparat/skärm har burit reklam för någon viss film.

Min favorit är Pressbyråns presentkort.
"Köp ett presentkort till någon du tycker om, eller dig själv!"

.... Varför i hela helskotta skulle man köpa ett presentkort till sig själv? xD

Varför skulle man köpa presentkort alls? Inlåsta pengar som har ett utgående datum. Nej tack.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Varför skulle man köpa presentkort alls? Inlåsta pengar som har ett utgående datum. Nej tack.

För att det är trist att lämna pengar i handen som present?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv

Har tyvärr ingen annons att bjuda på. Brukar knappt märka dom.
Jag tycker väl att all marknadsföring kring Techjättarna är lite kul då de påstår att det är PCs, att man kan lagra saker säkert i molnet, osv.. Men det handlar nog mer om min syn på sådant. Exempelvis kan inte jag förstå hur något kan kallas PC när det finns bakdörrar. Då är det ju byggt för att det ska gå att kika utan medgivande, vilket betyder att det inte är personligt. Paragrafryttar-humor kanske vi kan kalla det..

@Daemon: Varför inte? Det är ju sådant man lägger undan och glömmer bort. Så när man väl hittar det igen så blir det som en present. Lite likt påskägg, fast för vuxna. Mycket bra idé säger jag!

(Ifall det inte var självklart så är det ironi. Räknas det som trollande ifall jag inte nämner detta föresten? Alltid varit nyfiken på er tolkning där)

Permalänk
Medlem

För många år sedan såg jag en stor gul skylt med svart text bredvid dåvarande Riksväg 45 ( numera E45 ) som har etsat sej fast i hjärnan. Den är ganska fyndig för att komma från en myndighet:

DU ÄR UPPSKATTAD !
Skatteverket

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Techs:

För många år sedan såg jag en stor gul skylt med svart text bredvid dåvarande Riksväg 45 ( numera E45 ) som har etsat sej fast i hjärnan. Den är ganska fyndig för att komma från en myndighet:

DU ÄR UPPSKATTAD !
Skatteverket

Har lite svårt att se varför Skatteverket behöver marknadsföra/skylta (fått för mycket pengar av oss så måste lägga det på något?) men den var ju lite kul.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Har lite svårt att se varför Skatteverket behöver marknadsföra/skylta (fått för mycket pengar av oss så måste lägga det på något?) men den var ju lite kul.

Ärligt talat så minns jag inte exakt hur skylten var placerad för det är ju ganska länge sedan. Dom kanske hade ett kontor intill jag inte känt till eller liknande? Budskapet däremot är svårt att glömma.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk

@Xeraton: lol, det där är ju bara fel!
Skämt åsido, störtskön reklam.

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerat på att bilden ser ut att vara gjord av en praktikant på typ tio minuter? Aptöntig reklam, haha.
Fö övrigt så kan man ju undra över "no limits". Innebär det att de har oändlig räckvidd och aldrig behöver laddas? Alla kanske laddas med induktion, vad vet jag

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2