LG OLED B7 och C7 Hur ser man vilken batch eller modell som har Chromecast inbyggd?

Permalänk

LG OLED B7 och C7 Hur ser man vilken batch eller modell som har Chromecast inbyggd?

Jag har en B7 och blev positivt överraskad att den hade en inbyggd google chromecast. Jag sa det till en bekant som har en C7, han fattade inte vad jag snackade om, men till slut fattade han en inbyggd miracast.

Det står ju ingenstans alls att dessa oleds har inbyggda casts, jag var nära att köpa en google chromecast ultra.

Det borde väl vara bra ur marknadssynpunkt att framhäva detta för LG?

Så min fråga är det bara nyare batchar av tvn som har det?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Jag har en B7 och blev positivt överraskad att den hade en inbyggd google chromecast. Jag sa det till en bekant som har en C7, han fattade inte vad jag snackade om, men till slut fattade han en inbyggd miracast.

Det står ju ingenstans alls att dessa oleds har inbyggda casts, jag var nära att köpa en google chromecast ultra.

Det borde väl vara bra ur marknadssynpunkt att framhäva detta för LG?

Så min fråga är det bara nyare batchar av tvn som har det?

Jag blir inte riktigt klok på detta. Har en nyinköpt LG OLED65B7V (se mer här: https://www.sweclockers.com/forum/post/17133484).

Någon sorts cast har den, funkar utmärkt att köra ex. Netflix från min Samsung S7 utan strul. Men testade HBO Nordic-appen och då dök ingen ikon upp för att casta alls. Miracast funkar dock även till HBO Nordic med hjälp av en extra app men då tappas en massa frames så det är inte användbart.

Kanske är en betatest som LG inte gått ut med?

Nu är detta inget problem för mig då jag har en Surface Pro 4 som HTPC och kan köra HBO Nordic därifrån men det suger lite att TV:n inte har en app för HBO. Netflix, SVT Play, Amazon Prime och Viaplay funkar ju klockrent.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Ja allt är jäkligt märkligt... Ska det vara så svårt att skriva ut specsen.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Jag har en B7 och blev positivt överraskad att den hade en inbyggd google chromecast. Jag sa det till en bekant som har en C7, han fattade inte vad jag snackade om, men till slut fattade han en inbyggd miracast.

Det står ju ingenstans alls att dessa oleds har inbyggda casts, jag var nära att köpa en google chromecast ultra.

Det borde väl vara bra ur marknadssynpunkt att framhäva detta för LG?

Så min fråga är det bara nyare batchar av tvn som har det?

Tror alla LG som har Webos har Chromecaststöd. Vissa appar funkar dock inte.
Jag har en av dom första LG-tv med Webos & den har stöd för Chromecast.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Så länge appen finns installerad i tvn så kan du starta den med din telefon likt en Chromecast. Det fungerar likadant på min gamla Panasonic från 2013 och Samsung från 2016.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Precis så tex. HBO som inte har en app till webOS kommer inte funka. Men youtube, viaplay, netflix, svtplay etc.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Så länge appen finns installerad i tvn så kan du starta den med din telefon likt en Chromecast. Det fungerar likadant på min gamla Panasonic från 2013 och Samsung från 2016.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Gambit_2K:

Precis så tex. HBO som inte har en app till webOS kommer inte funka. Men youtube, viaplay, netflix, svtplay etc.

Verkar vara precis som ni skriver, finns appen på TV:n så funkar det annars inte.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Jag har en B7 och blev positivt överraskad att den hade en inbyggd google chromecast. Jag sa det till en bekant som har en C7, han fattade inte vad jag snackade om, men till slut fattade han en inbyggd miracast.

Det står ju ingenstans alls att dessa oleds har inbyggda casts, jag var nära att köpa en google chromecast ultra.

Det borde väl vara bra ur marknadssynpunkt att framhäva detta för LG?

Så min fråga är det bara nyare batchar av tvn som har det?

Hur hittar man chromecastfunktionen?

Jag har inte sett något sådant när jag gått igenom tvns gränssnitt. Ser det finns google tv och movies men det är väl något helt annat?

Permalänk
Medlem

@dammskog:
Öppna din telefon/surfplatta som är ansluten till samma wifi, sedan Youtube eller Netflix så kommer du i appen se cast symbolen högst upp till höger.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

För att förtydliga. LG WebOS har inte inbyggd Chromecast utan Connect SDK som också använder sig av DIAL protokollet som Chromecast använder sig av. Därför fungerar det att casta till LG TV.
https://www.tomsguide.com/us/lg-smart-tv-sdk,news-18657.html

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|