Samsung uppges avtäcka Galaxy S9 i februari

Permalänk
Melding Plague

Samsung uppges avtäcka Galaxy S9 i februari

Sydkoreanska Samsung har årligen utkommit med nya mobiltelefoner i produktfamiljen Galaxy, något som även kommer ske nästa år. Uppgifter till Bloomberg talar för en tidig lansering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hoppas denna inte kommer att kosta 13000:- som JagTelefonen X.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Ingen 4K skärm då får man anta ?
Trodde Samsung skulle pusha det för att locka fler med sitt GearVR.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att hemknappen kommer tillbaka.

Då S6 och S7 ser likadana ut så antar jag att S8 och S9 kommer se likadana ut.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Känns som min S6'a kommer bli min sista Samsungmobil då jag absolut avskyr det nya banan-formatet 18:9 samt den våldsamt osexiga rundade 'edge'-fronten man inte längre kan välja bort.

Permalänk
Medlem

S9 verkar bli en tråkig historia tbh.
Nästa note ryktas ju ha kommande fingeravläsare under glaset. Känns som det i så fall är något bättre att vänta på.

Permalänk
Medlem

Om produkten är färdig, så. Visst Men om de stressar ut den? Nej tack. Då väntar jag hellre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

On båda telefonerna har som dagens duo edge behöver jag inte ens kolla på dom.
Släpp åtminstone en utan för oss som inte tycker om det va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

On båda telefonerna har som dagens duo edge behöver jag inte ens kolla på dom.
Släpp åtminstone en utan för oss som inte tycker om det va?

Skickades från m.sweclockers.com

Var rätt länge sen (typ S5) jag kollade på Samsung som påtänkt telefon PGA denna Edge, Samsung ge er någon gång, släpp motsvarande också fast med vettig skärm så ska jag kolla igen....ja och så 16:9 tack, begriper inte vad 18:9 skärmar ska vara bra för...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Var rätt länge sen (typ S5) jag kollade på Samsung som påtänkt telefon PGA denna Edge, Samsung ge er någon gång, släpp motsvarande också fast med vettig skärm så ska jag kolla igen....ja och så 16:9 tack, begriper inte vad 18:9 skärmar ska vara bra för...

Kunde inte sagt det bättre.
Dessvärre sätter jag en 100-lapp på att båda kommer med skräpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Hoppas att hemknappen kommer tillbaka.

Då S6 och S7 ser likadana ut så antar jag att S8 och S9 kommer se likadana ut.

Det hoppas jag verkligen inte, borttagning av hemknappen är det bästa som Samsung har gjort.

Skrivet av ggustavsson:

Var rätt länge sen (typ S5) jag kollade på Samsung som påtänkt telefon PGA denna Edge, Samsung ge er någon gång, släpp motsvarande också fast med vettig skärm så ska jag kolla igen....ja och så 16:9 tack, begriper inte vad 18:9 skärmar ska vara bra för...

S7 är sista generationen man kunde köpa utan "Edge".

Permalänk

Edge är helt underbart, det gör skärmen behagligare. Varför tycker folk illa om det?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det hoppas jag verkligen inte, borttagning av hemknappen är det bästa som Samsung har gjort.

S7 är sista generationen man kunde köpa utan "Edge".

S7 utan Edge hade för liten skärm så var inte intressant.
Nåja finns konkurrenter som inte kör edge så inga större problem....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Det hoppas jag verkligen inte, borttagning av hemknappen är det bästa som Samsung har gjort.

Du får gärna förklara varför du inte tycker om hemknappen?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

känns inte som det finns så mycket spännande på utvecklingshorizonten för smartphones... visst, fingeravtryck under skärmen är väl mysigt men that´s it...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Edge är helt underbart, det gör skärmen behagligare. Varför tycker folk illa om det?

Som med allt annat, bakåtsträvande utan att testat och se hur nice det är. 99% av fallen iaf det är ju bara en tidsfråga innan hela tfn är skärm "ingjuten" i baken, med lr utan edge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Du får gärna förklara varför du inte tycker om hemknappen?

Ful, en till knapp som slits med tiden som kommer att gå sönder, är i vägen väldigt ofta när man försöker skriva och hoppa mellan appar då det blir att man trycker på space för man måste trycka ner hela tummen i knappen och eftersom knappen sitter så nära skärmen så blir det att man råkar trycka på space. Touch är bättre alla dagar i veckan.

Ångrar lite att jag köpte S7 och inte väntade på S8, det enda jag har att klaga på när det gäller S7an är hemknappen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Ful, en till knapp som slits med tiden som kommer att gå sönder, är i vägen väldigt ofta när man försöker skriva och hoppa mellan appar då det blir att man trycker på space för man måste trycka ner hela tummen i knappen och eftersom knappen sitter så nära skärmen så blir det att man råkar trycka på space. Touch är bättre alla dagar i veckan.

Ångrar lite att jag köpte S7 och inte väntade på S8, det enda jag har att klaga på när det gäller S7an är hemknappen.

Alla vi trycker olika jag har aldrig haft dom problemen som du har skrivit om.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Fullutrustad iMac Pro+ 2st extra skärmar:
https://www.apple.com/se/shop/buy-mac/imac-pro
Som sagt Apple gör riktigt schyssta saker inom mycket nu men det kostar. Jag själv är lite nyfiken på iPad X som kanske hamnar runt iPhone X i pris?

iPhone X är imponerande, men när den kostar 13000kr utan laddstation, hörlurar, skyddsfodral så blir det mer än vad de flesta har råd med. Telefonen är dock sjukt imponerade på alla sätt och vis.

Om avsaknaden av nämnda tillbehör är ett bekymmer bör man välja en annan telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk

Väntar på Note 9 istället;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Känns som min S6'a kommer bli min sista Samsungmobil då jag absolut avskyr det nya banan-formatet 18:9 samt den våldsamt osexiga rundade 'edge'-fronten man inte längre kan välja bort.

Tänkte precis som dig men jag fick en S8 av jobbet och nu när man tittar på sin S6 så skulle jag absolut inte vilja byta tillbaka. Det gäller bara att hitta ett bra fodral som framhäver edge-kanterna. Om 18:9 är bra eller inte kan man väl diskutera men se det mer som att man fick lite större skärm på bekostnad av att man tagit bort de fysiska knapparna. Det är många spel och appar som anpassar sig för hela skärmen.

Permalänk
Medlem

Undrar om S9an kommer vara lite mindre på "längden"..
Tycker mig ha läst det här och var, och det vore perfekt för för många.

Tycker S7an är lite för bred för handen, annars är man nöjd att inte ha rundade hörn.
Sedan om man ändå får klaga.. varför denna glas på baksidan? mer som kan gå sönder, vore bättre med ren metal etc.

Permalänk
Medlem

S8 har allt jag vill ha i en telefon faktiskt, förutom fingeravtrycksläsare inbyggd i skärmen. Jag älskar designen. Har jämfört S8 och iphone x, visst de är lika men iphone x väger en hel del mer. Sen kostar den apfan också.

Det enda jag önskar, som iofs är kopplat till Android, är något röstsystem som fungerar _bra_, att ha till t ex bilen när man kör. Brixby är ju på beta-beta-plan.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Stannar nu på S8+ tillsvidare, fick den för bra pris hos Comviq. Men alltid intressant och se vad som händer i mobilvärlden, tror inte det kommer bli ett sådant "WOW" moment med s9, använder aldrig koder på min telefon så bryr mig inte om scanners hit och dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Edge är helt underbart, det gör skärmen behagligare. Varför tycker folk illa om det?

Hade nyss S7 Edge och nu S8+

Edge på S7 var riktigt dålig.. fick fantomtryck HELA tiden kollade på telefonen säkert 100 tals gånger för att den vibrerade när jag tog upp den .

På S8 är det problemet löst och gillar den skarpt!

Permalänk
Medlem

Tar gärna den senaste kameratekniken och sätter i en lite mindre telefon med större batteri och "sämre" skärm som drar mindre batteri.

Kan jag få det tack?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Väntar på nya A3 2018 (nedkrympt S8) för att se om den kan ersätta min gamla S4.

Har A3 2017 som jobbmobil och den är väldigt smidig, samt har IP-klassningen från S7an. Dock bara 720p iom 4,7"-skärmen.
Vill inte ha något större än ca 5" för det blir så otympligt att hantera och få plats i jeansfickorna.

Men det är lurigt att få 1080p på mindre än 5" om man ska köra Android. Särskilt om man gillar vatten-/dammtåligheten hos Samsungs S- och A-serier

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Är fan sugen att gå tillbaka till samsung. Hade en galaxy s3 med amoled skärm. Sen köptenjag sony z5 compact, ingen amolednskärm, 4.6". Hatar lcd, de ska va amoled. samsungs skärmar är bäst. Synd att s9 säkert kommer kosta kring 8k. 9k för + och 10k för note 9. Får leva med min Sony några år till

Permalänk
Medlem

Slog till på en S8+ för att testa Gear VR. Stranger Things är så coolt!
(upplösningen duger nu, även om 4K kommer göra det ännu bättre)

Folk verkar inte gilla Bixby, men jag tycker hon klarar det jag säger bra. Använder den dedikerade knappen ofta. Har gjort lite specialskrivna svar till henne, som då får hon att verka smartare än hon är, skitkul för att lura oinsatta kompisar.

Prestanda å kamera skiter jag i, allt är toppklass ändå. Men Gear VR kräver ju Samsung. Kurvorna går att leva med, blir inga feltryck nu iallafall, det är fixat. Youtube HDR är vansinnigt sexigt, även om det är begränsat till 1080p i appen.

Sex tusen tycker jag är smärtgränsen, tror S9 kommer ligga över den ett bra tag. Nu kan jag stå mig till S10 utan problem. Då borde 4K vara klart!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Nytt skit hela tiden, oorkah!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3