Samsung uppges avtäcka Galaxy S9 i februari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Nytt skit hela tiden, oorkah!

Ja, det är alltid en refresh av föregångaren every year.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownage:

Är fan sugen att gå tillbaka till samsung. Hade en galaxy s3 med amoled skärm. Sen köptenjag sony z5 compact, ingen amolednskärm, 4.6". Hatar lcd, de ska va amoled. samsungs skärmar är bäst. Synd att s9 säkert kommer kosta kring 8k. 9k för + och 10k för note 9. Får leva med min Sony några år till

Vill man ha topprestanda i ett litet format, utan att ha kollat runt, så är ju Sony enda alternativet känns det som.
Ryktas ju även att dom har en ny design på gång till nästa år, förhoppningsvis kanske man får se den under MBWC i februari, sen har dom ju dom senaste åren visat att dom är riktigt snabba med uppdateringar osv vilket känns betryggande.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ännu en lur med en icke vanilla rom, och folk kommer köpa och sedan gnälla på att dom inte får uppdateringar m.m.
Det tillsamman med ett gui som suger så mkt balle så det finns inte

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

En sida påstår 725 dollar

"We're expecting £639 / $725 / AU$1200 based on current projections, as we're expecting the Galaxy S9 to come in around the same price as its predecessor. Given we're not expecting massive design changes, we doubt too high a price rise."

Va nära att köpa S8 från tele2 då dom fortfarande har kampanj på den och säga upp abonnemanget, men nu tror jag ja väntar på S9 istället

Sitter med en Galaxy Alpha just nu, har absolut inget emot Samsung telefoner, gillar dom skarpt iaf S3 och Alpha som jag haft.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd rensad ***

Jag har rensat +10 inlägg om en cykel-/biljämförelse. Trådar blir svåra att läsa när diskussionen övergår till att handla om jämförelserna och inte trådens ämne.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Kommer de ta bort AUX månntro?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Tycker Samsung har gått ner sig på senare tid. S8an är en flopp i mina ögon även om många tycker annorlunda. Missförstå mig inte. Prestandamässigt och bildmässigt är det en toppenlur, men funktioner som Bixby eller iris-scanner går knappt att använda. Dessutom sitter fingerläsaren väldigt dumt till.

Fundamentala saker som att låsa upp telefonen borde inte vara så krångliga. Ska man även ha en röstfunktion så får man se till att den går att använda >helt< handsfree och att man spar tid, annars är det ingen mening.

Får hoppas att 9an är mer polerad annars blir det Huawei eller OnePlus nästa gång.

Visa signatur

Asus Prime Z370-A | Intel 8700k @ 4700mhz |16gb DDR4 3200mhz |Samsung 960 Evo | Asus Strix ROG 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devverz:

Tycker Samsung har gått ner sig på senare tid. S8an är en flopp i mina ögon även om många tycker annorlunda. Missförstå mig inte. Prestandamässigt och bildmässigt är det en toppenlur, men funktioner som Bixby eller iris-scanner går knappt att använda. Dessutom sitter fingerläsaren väldigt dumt till.

Fundamentala saker som att låsa upp telefonen borde inte vara så krångliga. Ska man även ha en röstfunktion så får man se till att den går att använda >helt< handsfree och att man spar tid, annars är det ingen mening.

Får hoppas att 9an är mer polerad annars blir det Huawei eller OnePlus nästa gång.

Indeed, många bra poänger. Ska man dessutom gå på dom läckta bilderna på S9’s design så ser det fortfarande inte bra ut med placeringen av fingertrycksläsaren. Dom flesta tillverkare har dom inte precis inpå varandra, utan några mm/cm avstånd.
Känns som att det fortfarande kommer bli en klagopunkt hos många recensenter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Ännu en lur med en icke vanilla rom, och folk kommer köpa och sedan gnälla på att dom inte får uppdateringar m.m.
Det tillsamman med ett gui som suger så mkt balle så det finns inte

Finns väl ingen telefon som har "vanila rom" idag, förutom Googles egna ocker telefoner som inte ens säljs i Sverige.
Vet fortfarande inte riktigt vad folk stör sig på i Samsungs gui, skillnaden är obetydlig mot min oneplus och Note-serien har features som är grymma.
Sen att Samsung historiskt haft orimligt mycket bloatware,, som inte hade varit ett problem om det gick att avinstallera skräpet.

Finns andra märken som ligger betydligt längre upp på köp aldrig märken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Finns väl ingen telefon som har "vanila rom" idag, förutom Googles egna ocker telefoner som inte ens säljs i Sverige.

Inga problem att importera. Skulle aldrig kunna tänka mig något annat än vanilla när man väl vant sig vid det nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Inga problem att importera. Skulle aldrig kunna tänka mig något annat än vanilla när man väl vant sig vid det nu!

Skulle aldrig våga importera en telefon för 10k, har haft tillräckligt med huvudvärk i mitt liv.
Sen kan Google behålla sin skräpskärm från LG för 10k.
Min gräns går runt 6k för en telefon, är fortfarande en förbrukningsvara som i princip inte går att laga.
Var sugen på Nexus telefonerna, men pixels ockerpriser är för mig fullständigt ointressant.
Hade nog köpte en Nexus för ett par år sedan om det inte var historiens sämsta CPU 810, skippade hela generationen.

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Ja, det är alltid en refresh av föregångaren every year.

Det är alltid lika kul o höra, ingen som klagar på samma sätt när det gäller bilar, dom om något är ju samma utseende i flera år per modell..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Google borde tvinga tillverkarna att uppdatera sina telefoner när nya versioner av OS kommer. Att de har max typ 3 mån från uppdateringen släppts till den implementerats i tillverkarnas telefoner.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Har själv en S8a och är grymt nöjd, får se hur S9an blir men som flera redan har sagt så lär den bli lik S8an.

Permalänk
Medlem

Har en S8+ nu så kommer inte köpa en S9 men jag hoppas att dom behåller 3.5mm och tar bort böjda kanterna på skärmen, och åtgärdar placeringen av fingeravtrycksläsaren.

Permalänk
Medlem

@KimTjik:

Hahaha, va gillar inte konstant återkommande bil analogi?

Kanske är i minoritet men kan lätt nöja mig med en slöare SoC, nåt i stil med SD660 räcker långt för mig bara får topp prestanda på andra områden som skärm, kamera m.m.
För mig är det en telefon/sms, surf apparat och kamera så ge mig det i ett stiligt paket med mer batteritid så vore jag tacksam, gillar utseendet på både S8 och Note 8 men S9 lär inte erbjuda vad jag vill ha, fast så igen hur pass energieffektiv kan en topp SoC vara idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Har en S8+ nu så kommer inte köpa en S9 men jag hoppas att dom behåller 3.5mm och tar bort böjda kanterna på skärmen, och åtgärdar placeringen av fingeravtrycksläsaren.

1/3 rätt om man går efter dina kriterier och dom läckta bilderna. Edge skiten tror jag dom kommer fortsätta med en lång tid tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Lego Master
Skrivet av RVX:

On båda telefonerna har som dagens duo edge behöver jag inte ens kolla på dom.
Släpp åtminstone en utan för oss som inte tycker om det va?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker du inte om det, så tycker du fel. Fråga Samsungs fokusgrupper och deras marknadsundersökningar. Alla gillar Edge. Alla. Om du tror att du inte tycker om det så är du felinformerad. All Hail Edge.

Men nej, jag håller med. Platt skärm och billigare mobil vore att föredra. Ser inte vad edge-skärmarna tillför.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Tycker du inte om det, så tycker du fel. Fråga Samsungs fokusgrupper och deras marknadsundersökningar. Alla gillar Edge. Alla. Om du tror att du inte tycker om det så är du felinformerad. All Hail Edge.

Men nej, jag håller med. Platt skärm och billigare mobil vore att föredra. Ser inte vad edge-skärmarna tillför.

grejen med det hela är ju att dom envisas med att släppa alla sina toppmodeller med skräpet, ger inte ens oss son kunder chansen att välja. Man gjorde det med galaxy s7 duon, varför envisas dom?
I min mening tillför dom Inte ett skit, dom enbart efvkudf till försämrad ergonomi och svårare att kolla på telefonen från sidan...inte för att det händer direkt ofta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X