Fallout 4 problem stängs ner

Permalänk

Fallout 4 problem stängs ner

Tja!
Har kunnat spelat nu ett bra tag utan att spelet krånglat, men nu igår började det , ärligt vet inte om det är steam men kan va så.
Spelet funkar som jag testat nu att starta upp utan att ha nätverkssladden i att köra offline utan nätet, stoppar jag i den så funkar det inte, även om sladden är i och väljer koppla ner via steam(offline),så går det inte??sladden måste ur ?!

Kan säga spelet startar upp med första filmvisningen, sedan kommer man till den andra för att fortsätta spelet genom att trycka på valfri tangent..där släcks spelet ner vid typ enter tryck, mus tryck what ever, samma sak.

Ärligt några förslag fattar nada

Uppskattar ideer då detta är det ända jag spelar

// mvh

Permalänk
Medlem

Installera om spelet hade varit mitt tips

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk

@mr.knasen: Kan vara någonting lurt med drivaren till nätverkskortet?

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

@mr.knasen: Kan vara någonting lurt med drivaren till nätverkskortet?

även det ! kolla om leverantör har en äldre mjukvara av drivrutinen, avinstallera sen installera den äldre drivisen

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Skrivet av Stefan93:

Installera om spelet hade varit mitt tips

Steam och Spelet även operativet är om installerat pg av detta, samma sak

Permalänk
Skrivet av Stefan93:

även det ! kolla om leverantör har en äldre mjukvara av drivrutinen, avinstallera sen installera den äldre drivisen

Ok ska kolla upp det givetvis drivrutinerna är från skivan,kan ju va att dom är för gamla med kanske?o andra sidan så gjorde Live Update 6 en uppdatering på många drivisar inkl.nätverkskortet fast hur fräscha är dom ? är ett Krait B250 mobo så det är ju fräscha grejor och har funkat i säkert 1 år utan problem.

Permalänk
Skrivet av mr.knasen:

Ok ska kolla upp det givetvis drivrutinerna är från skivan,kan ju va att dom är för gamla med kanske?o andra sidan så gjorde Live Update 6 en uppdatering på många drivisar inkl.nätverkskortet fast hur fräscha är dom ? är ett Krait B250 mobo så det är ju fräscha grejor och har funkat i säkert 1 år utan problem.

Uppdatering av problemet

Provat uppdaterat drivrutinen till nätverkskortet, av installation och installation, samma sak fortfarande blir fan knäpp på det här?
Så nu lurar jag spelet med att dra ut kabeln till nätet ,sedan när spelet har gått förbi start problemet så stoppar jag i sladden och då är det inga problem.

Alltså QE%/&R%)(%%/ ????

Permalänk
Lego Master

Jag har samma problem (startade en annan tråd om det), och kan verifiera att problemet försvinner om jag drar ut kabeln eller inaktiverar nätverkskortet i Windows. Det verkar inte hjälpa att blockera Fallout4.exe i brandväggen, så länge nätverkskortet är aktivt och datorn överlag har åtkomst till internet så vägrar Fallout 4 starta.

Goddamn weird problem.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Gäller inte samma spel men, jag har liknandee problem med ett annat bethesda spel.
Quake champions, efter senaste patchen så kraschsr spelet vid uppstart. Spelet laddas som vanligt och när man väl kommer fram till stt spelet försöker ansluta till servern då kraschsr det ut till windows.

Jag löste mitt problem genom att köra VPN mot Tyskland, då funkar spelet utan problem.
Det verkar som att bethesda har problem med dom nordiska servrarna kamske?

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Lego Master
Skrivet av hajvan:

Gäller inte samma spel men, jag har liknandee problem med ett annat bethesda spel.
Quake champions, efter senaste patchen så kraschsr spelet vid uppstart. Spelet laddas som vanligt och när man väl kommer fram till stt spelet försöker ansluta till servern då kraschsr det ut till windows.

Jag löste mitt problem genom att köra VPN mot Tyskland, då funkar spelet utan problem.
Det verkar som att bethesda har problem med dom nordiska servrarna kamske?

Men hur fel har man implementerat ett serveranrop om det kan mörda hela processen utan ens ett felmeddelande?

Har en VPN-tjänst, kanske ska prova att sätta igång den och köra F4 igen. Kanske räcker?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:
Jadu det är frågan, Quake är i open beta stadie och storpatchades för 3 dagar sen. Då dök detta problem upp för många.
Dock fungerar spelet som vanligt för andra delar av världen.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Jag har samma problem (startade en annan tråd om det), och kan verifiera att problemet försvinner om jag drar ut kabeln eller inaktiverar nätverkskortet i Windows. Det verkar inte hjälpa att blockera Fallout4.exe i brandväggen, så länge nätverkskortet är aktivt och datorn överlag har åtkomst till internet så vägrar Fallout 4 starta.

Goddamn weird problem.

Verkar va ett problem just nu för många enligt forum, lösningen för mig att blockera fallout i brandvägen( windows brandvägg) där jag la till det som en regel, vet ej hur det funkar med andra, men det funkar bra för mig.

Permalänk
Lego Master

@mr.knasen:
Well, när jag väl skapade en bättre brandväggsregel för att uttryckligen hindra fallout4.exe att ansluta utåt så funkade det för mig med.
Men hur tusan har detta gått till? När kom senaste patchen för Fallout 4? Eller är det knas på serversidan?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield