ringer på dörren, körandes i hyrbil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

om jag tar bort ringklockan då bankar de ju istället

Skickades från m.sweclockers.com

Ta bort dörren också då?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frong:

Civilpolis måste vara en mardröm i din värld.

Skall alla yrken ha uniform?

näe kanske inte folk som sitter på kontor o skolpersonal typ, men i övrigt nästan alla, polis, byggarbetare, miltär, vårdpersonal, postiljoner, budfirmor, butikspersonal, kockar, charkuterister, bagare....

vadå är det fel att man önskar att folk hade lite yrkesstolthet? jag skulle aldrig gå ovårdad till jobbet o klädd hursomhelst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrisj:

Ta bort dörren också då?

det blir ju kyligt....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

mysteriet löst annars, det var en budfirma, låg ett paket kastat utanför, sånt slarv! någon hade ju kunnat stjäla det!

Skickades från m.sweclockers.com

Så om jag fattat dig rätt:

1) personen Ringer på
2) du kollar ut och ser en hyrbil köra iväg
3) du springer runt i cirklar och undrar vem som ringer på i en hyrbil
4) du springer ytterligare runt i cirklar för att säkerställa sig om att du verkligen såg en hyrbil
5) lägger upp en tråd på sweclockers om vem det kan vara som kör runt i en hyrbil
6) Ställer krav att samtliga personer som ringer på din dörr skall ha en uniform med logga, där loggan helst skall vara upplyst och täcka minst 60% av överkroppen för förtydligande att personen faktiskt ringer på dörren är i tjänst och ej som privatperson.
7) går ut genom dörren och ser ett paket liggandes utanför.
8) Klagar på att budfirman lämnat ditt paket liggandes utanför för att du var för rädd för att öppna dörren

har jag förstått detta rätt?

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

[...] men tänk om man ringer på sådär bara hos min 80 åriga mommo, hon kan ju stryka med av stressen!

Så det går i släkten?

Skämt åsido, statistiskt sett går det nog en jäkla massa reko hyrbils-körande-dörrplingare på varje bandit-hyrbils-körande-dörrplingare. För din egen skull rekommenderar jag att du öppnar nästa gång, så kanske du med tiden ser att det inte är så farligt. På så sätt slipper du ju också risken med att någon snor ditt paket.

God jul på dig!

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tommty:

Så om jag fattat dig rätt:

1) personen Ringer på
2) du kollar ut och ser en hyrbil köra iväg
3) du springer runt i cirklar och undrar vem som ringer på i en hyrbil
4) du springer ytterligare runt i cirklar för att säkerställa sig om att du verkligen såg en hyrbil
5) lägger upp en tråd på sweclockers om vem det kan vara som kör runt i en hyrbil
6) Ställer krav att samtliga personer som ringer på din dörr skall ha en uniform med logga, där loggan helst skall vara upplyst och täcka minst 60% av överkroppen för förtydligande att personen faktiskt ringer på dörren är i tjänst och ej som privatperson.
7) går ut genom dörren och ser ett paket liggandes utanför.

har jag förstått detta rätt?

nu när du säger sådär så låter det ju lite löjligt... jag har bara sovit 5 timmar inatt, var ju tvungen att kolla efter spöken i varenda vrå ;P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha, underbart.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

Så om jag fattat dig rätt:
7) går ut genom dörren och ser ett paket liggandes utanför.

har jag förstått detta rätt?

Du glömde
8) Klagar på att budfirman lämnat ditt paket liggandes utanför för att du var för rädd för att öppna dörren

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gorian:

Så det går i släkten?

Skämt åsido, statistiskt sett går det nog en jäkla massa reko hyrbils-körande-dörrplingare på varje bandit-hyrbils-körande-dörrplingare. För din egen skull rekommenderar jag att du öppnar nästa gång, så kanske du med tiden ser att det inte är så farligt. På så sätt slipper du ju också risken med att någon snor ditt paket.

God jul på dig!

nå nja, mommon å fammon är väl alltid nojiga.
haha, jo det är bättre att öppna nästa gång, bättre än att grubbla hela förmiddan. ( med slagträ nära till hands, ifall att)

God Jul på dig själv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för denna tråden, gjorde min dag xD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zippeer:

Du glömde
8) Klagar på att budfirman lämnat ditt paket liggandes utanför för att du var för rädd för att öppna dörren

ja ett sånt sätt, tänk om någon snott mitt 1080Ti!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Zippeer: givetvis skall detta finnas med i listan!

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

ja ditt svar bekräftade bara att sverige e halfass, skulle du vilja gå till kirurgen om han satt i mysbyxor o nätbrynja???

ja skulle rösta för skoluniform. då kan inte bortskämda snorungar med gucci kläder håna andra för att de har "billiga" kläder.

Skickades från m.sweclockers.com

Min läkare som opererade mig hade på sig mjukisbyxor, ja. Vad har hans kläder att göra med hans kunskaper?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elghinnarisa:

Min läkare som opererade mig hade på sig mjukisbyxor, ja. Vad har hans kläder att göra med hans kunskaper?

skills kan han ha men man skall väl ha steril läkaruniform när man opererar?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

skills kan han ha men man skall väl ha steril läkaruniform när man opererar?!

Skickades från m.sweclockers.com

Under operationen, ja. Men då är jag sövd, så för allt jag vet så dansade dom nakna, även om jag ej tror det.

Men innan och efter när han var runt på sjukhuset var det mjukisbyxor och någon typ av turtleneck han hade.

Hur så?

Tyckte det var ganska uppenbart själv att du inte syftade på att personen i fråga skulle ha mjukisar på sig under själva operationen.

Vem vet, dom kanske har sterila mjukisar idag för den delen? I don't know, I ain't a doctor.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

mysteriet löst annars, det var en budfirma, låg ett paket kastat utanför, sånt slarv! någon hade ju kunnat stjäla det!

Skickades från m.sweclockers.com

Tog det dig 2 timmar efter att du sett någon du anser misstänkt att öppna och kolla dörren?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hehe, fast lätt att bli paranoid i dessa tider. Värsta inbrottsvågen i år. Flera hus i vårat område som blivit länsade.

Rent allmänt tycker jag det är mindre dörrförsäljning nuförtiden vilket är bra. Hur irriterande är det inte när det kommer nån stolle som babblar i flera minuter innan man får en syl i vädret för att säga att man inte är intresserad. Man ska egentligen bara öppna och säga Nej tack ! och stänga men snäll som är vill man inte vara otrevlig.

Tur att mobilen iaf har appar så man slipper svara hehe.
Har iof kamera till dörrn men svårt att veta vad det gäller om det inte är synliga loggor eller nått.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elghinnarisa:

Under operationen, ja. Men då är jag sövd, så för allt jag vet så dansade dom nakna, även om jag ej tror det.

Men innan och efter när han var runt på sjukhuset var det mjukisbyxor och någon typ av turtleneck han hade.

Hur så?

Tyckte det var ganska uppenbart själv att du inte syftade på att personen i fråga skulle ha mjukisar på sig under själva operationen.

Vem vet, dom kanske har sterila mjukisar idag för den delen? I don't know, I ain't a doctor.

självklart menade jag att uniform skall vara på under yrkesutövandet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Tog det dig 2 timmar efter att du sett någon du anser misstänkt att öppna och kolla dörren?

ja vadå, jag hade inget ärende utomhus förens då..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myllerman:

Hehe, fast lätt att bli paranoid i dessa tider. Värsta inbrottsvågen i år. Flera hus i vårat område som blivit länsade.

Rent allmänt tycker jag det är mindre dörrförsäljning nuförtiden vilket är bra. Hur irriterande är det inte när det kommer nån stolle som babblar i flera minuter innan man får en syl i vädret för att säga att man inte är intresserad. Man ska egentligen bara öppna och säga Nej tack ! och stänga men snäll som är vill man inte vara otrevlig.

Tur att mobilen iaf har appar så man slipper svara hehe.
Har iof kamera till dörrn men svårt att veta vad det gäller om det inte är synliga loggor eller nått.

se där, någon som förstår min tanke. tack!

kidsen här på swec har väl inte vett att vara paranoida ännu, de har inte "been through some wild shit" som undertecknad ännu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Åh herregud...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av anon284015:

mysteriet löst annars, det var en budfirma, låg ett paket kastat utanför, sånt slarv! någon hade ju kunnat stjäla det!

Skickades från m.sweclockers.com

en budfirma? hur många finns det som kör hyrbil ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Tror inte det är Jehovas vittnen i alla fall, dem brukar alltid promenera.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frong:

Åh herregud...

citera så man vet vad du herregudar åt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grönahunden:

en budfirma? hur många finns det som kör hyrbil ?

ja det kändes skumt därför, jag blev förvånad att det var en budfirma, hyrbil?? märkligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon284015:

ja det kändes skumt därför, jag blev förvånad att det var en budfirma, hyrbil?? märkligt

Skickades från m.sweclockers.com

vilken budfirma?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SE_Larsson:

Tror inte det är Jehovas vittnen i alla fall, dem brukar alltid promenera.

har inte haft jehovas än, bara mormoner, men jag behöver inte fler fruar, har redan en som säger att jag spelar för mycket, behöver inte höra samma gnäll i stereo...eller surround...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

se där, någon som förstår min tanke. tack!

kidsen här på swec har väl inte vett att vara paranoida ännu, de har inte "been through some wild shit" som undertecknad ännu

Skickades från m.sweclockers.com

Mm, inte ens bilarna får man ha i fred längre.
Dom länsar BMW och andra märken här ute också. Rycker ratten och allt som går att bända loss typ
Tur man har gammal bil så man slipper oroa sig.

Permalänk
Skrivet av anon284015:

ja det kändes skumt därför, jag blev förvånad att det var en budfirma, hyrbil?? märkligt

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju inte så märkligt om man ser på mängden post som ska ut denna vecka. Finns det inga bilar, trasiga bilar. mm. Då är det klart dom hyr en eller flera bilar.

Ikea skickar ofta ut saker med bud som ska bytas ut. Ibland skickar dom personal i hyrbilar också för att leverera saker. Service kallas det.
Har fått hem grejer med bud ifrån Ikea flertalet gånger när något har varit trasigt som behövs omgående. T.ex delar till en sängstomme.

Permalänk
Medlem

Bilen kan vara på verkstad, inget märkligt med en hyrbil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian