Feedback om SweClockers annonser, sponsorskap, banners och samarbeten

Permalänk
Medlem

har aldrig noterat hamburgerreklam här tidigare, men mycket riktigt längst ner på sidan idag har jag reklam för Burger King

Har också adblock installerat i Chrome, men undantar hela Sweclockers domänen, så jag ser all reklam (dels för att jag vill åt exakt den typen av reklam, men också för finansiering) dock får jag ändrå ett meddelande att stänga av adblock... hur som, om det blir mer och mer matreklam och mindre datorkomponenter så finns det ju en risk att även jag tröttnar.

Permalänk

På vilket sätt är inte hamburgare relaterat till hårdvara?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Det jag menar är att reklamen borde ju hålla någon som helst relevans till den sidan man är inne på. Är man inne på ett datorforum borde det väl vara självklart att annonserna är datorrelaterade. Det finns en uppsjö av annonser av datorföretagen, varför blanda in annat?

Går man in på en sida som säljer, ska vi säga lampor, då tycker ju inte jag att det ska komma annonser om motorsågar där. Visst I-landsproblem, men ändå.

Aldrig fått reklam gällande McD, som redan nämnts så känns den väl mest som riktad gentemot dig och dina sökningar?

Ser heller inte problemet, jag kollar inte reklamen utan har den på för att ge stöd åt forumet. Spelar ingen roll om det är Inet, Bosses Pizza eller Hemtex.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Donken tycker såklart att det bara är tjockisar med dåliga matvanor som hänger på Sweclockers. Alltså annonserar de här

DVS: VI VILL INTE BLI DÖMDA!!!

Haha, man ju nästan kunna att annonsen kan ha en gnutta relevans helt enkelt. Men precis som du säger, man ska inte dömma en nörd efter form på magen.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Jag är ganska hundra på att det går alldeles utmärkt att driva sweclockers på enbart dator/elektronik sidor. När du börjar blanda in annat så är det nog girigheten som talar.

Det är klart att det finns ett vinstmotiv, Sweclockers/Geeks publishing är som vilket annat företag som helst. Det går säkert att driva sidan med ett plus/minus noll-resultat men då kan man ju fråga sig om intresset att driva siten hade funnits över huvud taget. Dessutom känner jag att jag vill stödja siten eftersom det publiceras den typ av innehåll jag finner intressant, både från privata forumbesökare och via div. tester och recensioner.

I stort sett alla hobbydrivna siter och forum läggs ner så småningom bl.a. p.g.a. ekonomiska bekymmer och att man helt enkelt inte känner att man har tid och möjlighet att offra så mycket av sitt liv för att driva ett forum ideellt.

Tittar man på finansresultaten så är det inte heller några direkta förmögenheter vi snackar om.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Det jag menar är att reklamen borde ju hålla någon som helst relevans till den sidan man är inne på. Är man inne på ett datorforum borde det väl vara självklart att annonserna är datorrelaterade. Det finns en uppsjö av annonser av datorföretagen, varför blanda in annat?

Går man in på en sida som säljer, ska vi säga lampor, då tycker ju inte jag att det ska komma annonser om motorsågar där. Visst I-landsproblem, men ändå.

Jag ser bara inte problemet med det. En helt annan sak hade varit popup-rutor och ryska kvinnor i din närhet-annonser. Det är helt normala annonser som finns där för att swec ska kunna finansieras. Själv ser jag inte ens annonserna längre då man aldrig kollar på dom ställena annonserna alltid placeras.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Hedersmedlem

@Blub *Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett reklam på swec på länge, har inaktiverat adblock och AVAST-plugin, känns fel då jag gärna vill att swec tjänar pengar på mitt besök.
Någon som har samma "problem"?

Visa signatur

[Ryzen R7 5800X3D] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [2x16GB Kingston Fury @3733MHz CL16] [Red Devil AMD Radeon™ RX 6750 XT]

Permalänk
Medlem

SweClockers är ett forum fyllt med såväl äldre som ungdomar (insert 'framtida arbetare' here) som är intresserade av teknik, hårdvara och mjukvara osv. Försvarsmakten kan således hitta framtida IT-proffs och datorkunniga hackers till FRA och annat som de sysslar med. Alltså inte helt konstigt att de försöker få napp här likt på andra teknologiskt inriktade siter här i Sverige, t.ex IDG där jag ofta ser Försvarsmaktens annonser.

Bara en liten funderar på att Försvarsmakten kan försöka hitta tekniskt kunniga här bland oss. Det finns säkert även folk mitt bland oss här på SweC som jobbar inom Försvarsmakten.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Rörliga annonser?

Hoppade till vid skrivbordet idag då en annons började blinka med nätverkskablar och bös (iofs inte särskilt snabbt), tycker vi har varit väldigt förskonade från dessa rörliga annonser här på swec innan

Vill minnas att jag läst från Dimestam (det var kanske länge sen?) att man inte skulle ha rörliga, eller om det bara skulle finnas i undantagsfall:S

Permalänk
Geeks
Grundare

@misiler:

Lite får man stå ut med :). Denna faller inom vad som är okej men ser till att @hallestad feedbackar annonsören. Bra att du uttrycker vad du tycker, tack!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

@Edin:

Tack för svaret, inga problem, blev mest förvånad

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av misiler:

@Edin:

Tack för svaret, inga problem, blev mest förvånad

De verkar ha lyssnat på dig, den blinkar tusan inte lila mycket nu eller vad säger du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

@Edin:

Ny (2017-01-17):

Gammal (2017-01-10):

Båda är lokala kopior som jag sparat. Tyvärr verkar det inte vara gjort så stor skillnad

Den är ju inte särskilt farlig, dock den enda rörliga annonsen på hela sidan just nu som jag lyckades F5:a fram

Fortsätt kämpa med era annonser, det är därför jag och många andra är återkommande läsare utan adblock hos er!

Som ett apokalyptiskt exempel bifogar jag en screenshot på DI, som förhoppningsvis ska vara seriösare än kvällspressen. Notera den totala avsaknaden av relevant innehåll trots att jag betalar premiummedlemskap (49:-/6 mån, student) för att överhuvudtaget kunna använda sidan.

EDIT: Behöver kanske tilläggas att jag kör adblock rakt över på alla andra sidor utom swec normalt sett, även DI.

Permalänk
Geeks
Grundare

@misiler:

Då är jag med, tyckte det vart en förändring men det måste ha varit mobiltelefonen som säckade ihop :-P.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Betalar företagen olika mycket baserat på antal visningar? Jag är nog en av få som faktiskt är intresserad av reklamen och det är lite trist med den dåliga variationen.

På desktopsidan visas i stort sett bara Asus Zenfone-reklamen med några få undantag och i mobilen är det istället gaminglaptops från El-Giganten/Acer och Dustin/MSI som dominerar. Ibland blinkar någon annan intressant reklam förbi och man får uppdatera sidan 20-30 gånger för att få fram den igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av ågren:

Betalar företagen olika mycket baserat på antal visningar? Jag är nog en av få som faktiskt är intresserad av reklamen och det är lite trist med den dåliga variationen.

På desktopsidan visas i stort sett bara Asus Zenfone-reklamen med några få undantag och i mobilen är det istället gaminglaptops från El-Giganten/Acer och Dustin/MSI som dominerar. Ibland blinkar någon annan intressant reklam förbi och man får uppdatera sidan 20-30 gånger för att få fram den igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det varierar hur många olika annonser som snurrar på sajten. Vissa annonskunder kan boka väldigt många visningar för t.ex. en större kampanj medan andra bokar färre. Ofta är det ganska säsongsberoende också.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

eVGA har fortsatt sin cashback-annons snurrande. Förvisso en trevlig annons, jag blev glad när jag såg den då jag tittar på ny GPU nu, men tiden för cashback gick ut för 2.5 månad sedan så det känns lite inaktuellt.

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Geeks
Säljchef

@Dr Gluttonius: Tjenare! En äldre annons som letat sig kvar som du säger. Ber om ursäkt för detta.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

All reklam verkar inte köra https.
Jag får lite "felmeddelanden" i min browser

Permalänk
Legendarisk

@henkiii: Tack för rapporten, tror att @emil gräver i det där.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Nu är det någon ny reklam som täcker hela sidan när man kommer in.

https://streamable.com/ixh1j

Aktiverar jag uBlock försvinner problemet.

Permalänk
Medlem

Nu tror jag bestämt det är nån ad som laddar felaktigt. Får den mest hela tiden, den gör redirects i nån form av loop tills chrome ger upp. Sen lägger den en tom ruta över hela sajten så enda sättet att se sajten är att inspektera elementet i chrome och ta bort den.

GET https://cm.g.doubleclick.net/pixel?google_nid=ak_dmp&google_h...
net::ERR_TOO_MANY_REDIRECTS

Är en sån här som täcker hela skärmen:
<div id="abgac" class="abgac" aria-hidden="true"></div>

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av No0Vad:

Nu är det någon ny reklam som täcker hela sidan när man kommer in.

https://streamable.com/ixh1j

Aktiverar jag uBlock försvinner problemet.

Skrivet av Nioreh83:

Nu tror jag bestämt det är nån ad som laddar felaktigt. Får den mest hela tiden, den gör redirects i nån form av loop tills chrome ger upp. Sen lägger den en tom ruta över hela sajten så enda sättet att se sajten är att inspektera elementet i chrome och ta bort den.

GET https://cm.g.doubleclick.net/pixel?google_nid=ak_dmp&google_h...
net::ERR_TOO_MANY_REDIRECTS

Är en sån här som täcker hela skärmen:
<div id="abgac" class="abgac" aria-hidden="true"></div>

Ber om ursäkt för strulet. Jag som stressat liveade en annons med felaktig kod. Åtgärdat.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Ber om ursäkt för strulet. Jag som stressat liveade en annons med felaktig kod. Åtgärdat.

Den är tillbaka igen.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roughack:

Den är tillbaka igen.

Fast den här gången endast på mobilsidan, iallafall för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Roughack:

Den är tillbaka igen.

Skrivet av Bakgrund:

Fast den här gången endast på mobilsidan, iallafall för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för rapporter! Jag har bekräftat problemet själv, och pingat @Emil. Han är dock på CES i Las Vegas, så tidszonerna ställer till det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fast den här gången endast på mobilsidan, iallafall för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

För mig är det med Chrome på Windows 10.
Använder för övrigt aldrig mobilsidan då jag verkligen hatar, med passion, sådana styggelser.

Skrivet av emilakered:

Tack för rapporter! Jag har bekräftat problemet själv, och pingat @Emil. Han är dock på CES i Las Vegas, så tidszonerna ställer till det.

Nice nice.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Just nu får jag ingen reklam alls.

Testat en annan dator och får då upp höger banner, men topbanner är en ledsen gubbe

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Geeks
Säljchef

@flukke: Kvarstår detta problem?

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com