Permalänk

Garderobrensning

Efter Black Friday så finns det nu ett par saker i garderoben som inte längre kommer till användning.

Bud som gäller på alla saker och bud ges i kommentatorfältet.
Alla saker finns att hämta i centrala Göteborg, inget kan skickas då det inte finns saker att skicka det i.

1. Fractal Design Define R2
Köpt 2009 på Inet. Har varit med väldigt länge och front USB fungerar inte längre.
Ljuddämpningsmaterialet på insidan av chassit är från den tiden då Fractal Design hade problem med det och är lite klistrigt.
Funkar bra som ett NAS chassi då det finns många hårddiskplatser. Följer även med en DVD spelare i toppen av chassit.

2. Fractal Design Define Mini C
Köpt för ett par månader sedan på Inet. Fattas för tillfället ett PCI skydd på baksidan och "Hard cover" på ovansidan. Ska se om inte de också ligger längre in i garderoben. 2st 120mm fläktar i fronten medföljer.

3. Corsair H100i GTX
Inga fläktar medföljer men alla skruvar finns. Är köpt begagnat för ett par år sedan här på Swec men har fungerat fint hittils och har inte hört några konstiga ljud från den. Har både anordning för Intel och AMD AM4(Ryzen). Vet inte om AMD AM4 är bakåtkompitabelt med äldra versioner.

4. Supermicro X9SCM-F Socket 1155
Server moderkort från Supermicro inkl I/O sköld. Sitter en Intel Xeon E3-1230 CPU som kan följa med.

5. XFX Radeon R9 390 DD 8GB
Kortet gick lite varmt i mitt chassi, ca 60c i idel. Kan troligtvis fixas med ny kylpasta och bättre luftflöde i chassit. Funkar annars bra och har inte märkt problem när jag har spelat eller liknande.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Var snäll och tänk på miljön innan du väljer att skriva ut svaret ovan

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag är lite sugen på Supermicro X9SCM-F med en processor. Har du något riktpris på detta?
Typ 1000kr + frakt eller ligger jag helt off?

mvh
z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Börjar med 900+ frakt för r9 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Hejsan!

Jag är lite sugen på Supermicro X9SCM-F med en processor. Har du något riktpris på detta?
Typ 1000kr + frakt eller ligger jag helt off?

mvh
z

Förutom att det står att inte frakt är möjligt så...

Bjuder 250kr för Corsair H100i GTX. Ålder som är okänd och avsaknad av fläktar får avgöra

Permalänk
Medlem

1. Fractal Design Define R2

2. Fractal Design Define Mini C

3. Corsair H100i GTX

5. XFX Radeon R9 390 DD 8GB

1500kr, hämtas

Permalänk
Medlem

R9 390 8GB, 1000kr + frakt

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk
Medlem

Vad har du fått för temps under load? Vilket chassi har använts? Testat utan sidopanel? Köpt nytt?Alltid haft värmeproblem?

Permalänk
Skrivet av zonar:

Typ 1000kr + frakt eller ligger jag helt off?

Skrivet av ponben59:

900+ frakt för r9 390

Skrivet av lazat:

R9 390 8GB, 1000kr + frakt

Har tyärr inte möjlighet att skicka grejerna som jag skrev i annonsen.

Skrivet av MsSmith:

Bjuder 250kr för Corsair H100i GTX.

Har fått ett bättre bud på flera av grejerna.

Skrivet av ponben59:

Vad har du fått för temps under load? Vilket chassi har använts? Testat utan sidopanel? Köpt nytt?Alltid haft värmeproblem?

Jag hade dålig koll på temperaturen under load innan jag bytte ut det, men skulle tro att det landade runt 80c i dåligt ventilerat chassi. Jag började kolla temperaturen först när jag flyttade det in i ett serverchassi och märkte att toppen av chassit blev varmt. Jag är ända ägaren av kortet och köpte det från netonnet för ca 2-3 år sedan.

Visa signatur

Var snäll och tänk på miljön innan du väljer att skriva ut svaret ovan

Permalänk
Medlem

1000 för r9 390. Hämtas

Permalänk
Skrivet av pyroo:

1000 för r9 390. Hämtas

Har en kille som ska hämta imorgon, om inte det går igenom så står du på tur.

Visa signatur

Var snäll och tänk på miljön innan du väljer att skriva ut svaret ovan

Permalänk
Medlem

Är det inte budgivning? Ger 1100

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lägger ett skambud på Supermicro X9SCM-F + Xeon, på 300:- Kan hämta.

Permalänk
Skrivet av pyroo:

Är det inte budgivning? Ger 1100

Skickades från m.sweclockers.com

Grafikkortet har blivit sålt.

Skrivet av nmc:

Lägger ett skambud på Supermicro X9SCM-F + Xeon, på 300:- Kan hämta.

Tyvärr alldeles för lite för att jag ska kunna acceptera.

Visa signatur

Var snäll och tänk på miljön innan du väljer att skriva ut svaret ovan

Permalänk
Medlem

100:- För Fractal Design Define R2. Jag hämtar den i så fall.

Permalänk
Medlem

Bjuder 800kr för Supermicro X9SCM-F + Xeon.

EDIT: Förutsatt att jag lyckas få tag i någon jag känner i Gbg som kan hämta, sorry, läste på tok för dåligt.

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk

Chassi kvar?