Permalänk

Surfplatta till mor?

Min far vill köpa en surfplatta till min mor när hon fyller år (75) eftersom hon gärna sitter i soffan om kvällarna och "pillar på mobilen". Det handlar om Internet, Facebook, Youtube och *enklare* spel.

Pris max 2000 kr (möjligen någon hundralapp till om det gör någon större skillnad)

- 9 - 11 tum
- Helst minst Android 6.0 (så man inte köper en alldeles för gammal modell)
- WiFi - Ja
- Bluetooth - Ej nödvändigt
- 4G - Nej

När jag söker på Prisjakt dyker det upp två kandidater som verkar hyfsade:

- Lenovo TAB 2 A10-70 ZA00 16GB
- Samsung Galaxy Tab A 10.1 SM-T580 16GB

Synpunkter på dessa?

(Jag har kollat några reviews och videor och båda verkar vara bra - ett plus till Lenovo för att inte ha "back-knappen" under tummen i "Landscape-läge".)

Vill gärna få tips om andra liknande plattor som är prisvärda.

Permalänk
Medlem

En begagnad ipad air eller en begagnad ipad air 2 skulle jag rekommendera.

Elgiganten kommer sälja senaste Ipad (ej pro) för 3290 kr under mellandagsrean om det måste vara nytt.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av PlogarN97:

En begagnad ipad air eller en begagnad ipad air 2 skulle jag rekommendera.

Second that. iOS är helt överlägset Android till det jag uppfattar att plattan ska användas till.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har en Lenovo TAB 2 A10-70 till den yngsta tjejen. Hon är väldigt nöjd med denna , den används till facebook , spotify och lite lättare spel.
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Tack för tipsen - men hon är inget geni på varken Android eller Windows... att blanda in ett tredje OS vill jag inte ens föreställa mig

Dessutom är jag ganska rädd för att köpa sådana här prylar begagnat och privat med allt vad det innebär...

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Tab A 10.1. Har Android 7.0 men får Oreo 8.0 nästa år. Web/youtube/Netflix osv.
https://us.community.samsung.com/t5/Tablets/Tab-A-10-1-2016-t...

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Tenclast T10 som släpptes nyligen går att beställa från Kina för ca 2000, inklusive frakt

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Skrivet av shineonyou:

Tack för tipsen - men hon är inget geni på varken Android eller Windows... att blanda in ett tredje OS vill jag inte ens föreställa mig

IOS är annars det mest nybörjarvänliga i mitt tycke.

Skickades från m.sweclockers.com