Bästa tillfället att köpa TV? 65/OLED

Permalänk

Bästa tillfället att köpa TV? 65/OLED

Tjena, har varit på jakt efter ny TV ett tag nu men inte hittat något som varit värt att köpa.

Storleken vet jag att den skall vara 65, 4K o HDR är ett måste.
Problemet jag har är att jag inte vill punga ut 20k+ men samtidigt så vill jag ha en OLED TV.
Bör man gå på en TV för runt 10k som inte är OLED eller vänta tills man kan hitta en OLED för <20k?

Ingen aning när/hur marknaden ser ut och hur priserna ändras.
Det är inte akut direkt men vill gärna ha TVn innan nästa Game of Thrones säsong börjar

God Jul på er!

Permalänk
Medlem

Bäst TV för pengarna just nu är:
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/55-60tum/lg-oled...

Den finns också i 65":
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/63tumochstorre/l...

Men det är 2k över din budget. Du kommer inte billigare så här i en bra modell.
Jag hade själv mål på 10k för en tv. Jag ångrade absolut inte att jag la 4k på oled 55"aren.

Permalänk
Medlem

Har du helt mörkt rum, används TVn mestadels till film eller sport?

Förstår inte hur en 55" tv kan vara bäst för pengarna för en som vill ha en 65". Oled har bättre svärta, thats it.

65mu7075 finns till vettigt pris nu.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Har du helt mörkt rum, används TVn mestadels till film eller sport?

Förstår inte hur en 55" tv kan vara bäst för pengarna för en som vill ha en 65". Oled har bättre svärta, thats it.

65mu7075 finns till vettigt pris nu.

That’s it räcker ta mig fan med OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ILTotoRiina:

Tjena, har varit på jakt efter ny TV ett tag nu men inte hittat något som varit värt att köpa.

Storleken vet jag att den skall vara 65, 4K o HDR är ett måste.
Problemet jag har är att jag inte vill punga ut 20k+ men samtidigt så vill jag ha en OLED TV.
Bör man gå på en TV för runt 10k som inte är OLED eller vänta tills man kan hitta en OLED för <20k?

Ingen aning när/hur marknaden ser ut och hur priserna ändras.
Det är inte akut direkt men vill gärna ha TVn innan nästa Game of Thrones säsong börjar

God Jul på er!

Lägga 10k på en tv nu, med vetskapen om att man ska byta ut den snart för 20k... Istället för att lägga 22k nu och sitta med det man vill ha på direkten.

I första scenariot lägger du ju mer pengar totalt samt får börja med en produkt som du inte vill ha:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk

@Heinel: Du måste nog ha misstolkat mig. Står mellan att köpa en billig(are) TV och bara nöja mig med den då det fortfarande blir en uppgradering från 1080p till 4k och HDR ELLER gå all in och köpa en OLED.

Köper jag den billigare så kommer ja inte köpa en OLED om ett halvår direkt utan kommer hålla kvar den i några år tills jag känner att den börjar bli utdaterad.