Permalänk
Medlem

Köpråd, G-Sync skärm för spel.

Tjo!

Jag tänker uppgradera skärm i närtid men har gått vilse i djungeln.

Jag har för närvarande ett gtx 980Ti men tänker i närtid uppgradera till ett 1080Ti men väntar först för att se om det kommer något vettigt från Volta.

Jag använder endast just den datorn till spel, inget annat. Jag spelar inte twitchspel så som CS etc speciellt ofta så är inte så fokuserad på just 144hz men jag uppskattar den mjuka och följsamma upplevelsen som högre uppdateringsfrekvenser ger över lag. Men inte mer än jag uppskattar högre bildkvalitet så det är prio. Jag är inte ute efter 4k i dagsläget då det är relativt tungdrivet.

Idag har jag en Acer Predator XB240HA till den. En G-sync 1080p 144hz skärm som jag över lag varit nöjd med. Men jag är övertygad om att det finns skärmar som erbjuder högre kvalitet än så.

Prislapp är inget problem. Men det skall mycket till innan jag lägger ut 12k för en skärm.

Har någon något tips om vad som kan passa mina preferenser?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Bildexpert 📺

@Alucius: Vad du vekar fråga efter är en Premiumskärm: https://www.sweclockers.com/artikel/24890-guide-till-bildskar...

Alltså större pixelmatris och bra bildkvalitet men också högre frekvenser för spel.