Permalänk
Medlem

Planer inför 2018?

Har ni några planer inför 2018 nu när 2017 börjar lida mot sitt slut.
Ekonomiska, tekniska eller kanske personlig utveckling?

Jag har ekonomiska planer ska börja sätta upp olika mål för mitt sparande första etappen blir 10 000kr sedan 20 000kr när första målet är nått.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv

Börja träna mer och bli mer utvilad, slösa mindre pengar på datorteknik de närmsta åren. Det finns så otroligt mycket jag borde läsa på, men att sova och träna är för mig viktigare.
Sedan spara pengar inför datamaskin köpet år 2020 som för mig kommer bli imponerade.

Nu beror köpet på teknik och prisutvecklingen, men mitt mål är runt 2st 20 core hostmaskiner med totalt 500GB ddr5 ram, 30TB ssd etc. 1TB gränsen hade varit gött att spräcka innan 2020, men jag tror inte ddr5 kommer innan dess och blir billigt.

Permalänk
Medlem

Min plan får nog bli att få en plan på plats. Nåt sånt. Jag skulle vilja förbättra mig själv på många plan men att konkretisera dessa, att definiera mål, är också att etablera kriterier för misslyckande. Och jag är mycket feg, fegare än normalt. Mer ovan att hantera problem och motgångar än gemene man. Tror jag.

Permalänk
Medlem

Enda konkreta planen är att fortsätta träna och gå ner i vikt.
Gick ner 20 kg under 2017 och tänkte gå ner 10 till under 2018.
(+ alla kg man gått upp igen under julhelgen. )

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Bulkat upp mig till 94kg då är det dags att bli lean machine till sommarn

Permalänk
Medlem

Jobbat i två år sen jag blev klar med universitetet. Så nu tar jag lite paus.
I januari åker jag till thailand > vietnam > hong kong > japan och är borta i 3-5 månader (kanske är överskattat sånt här å då blir det kortare. Eller om det är grynt kul då blir det mer åt5 månader)

Japan är huvudresmålet, men det kan väl vara kul å dyka eller något i thailand också.

Ska även läsa en strökurs i SQL på distans under resan. Behövs i mitt jobb.

Aldrig varit i Asien tidigare, men det bli nog en bra grej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Överleva.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Överleva.

Vissa sätter ribban högt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

-Byta jobb
-Ta tag i träningen
-Läsa mer böcker
-Spendera mindre tid vid datorn
-Förhoppningsvis träffa rätt tjej
-Börja med aktier igen

------- Dra ner rejält på sociala medier och att sitta med telefonen överlag. -------

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Har ni några planer inför 2018 nu när 2017 börjar lida mot sitt slut.
Ekonomiska, tekniska eller kanske personlig utveckling?

Jag har ekonomiska planer ska börja sätta upp olika mål för mitt sparande första etappen blir 10 000kr sedan 20 000kr när första målet är nått.

Jag kan bara rekommendera en del av dessa tipsen. Att vara ekonomisk är inte att vara snål. Lycka till med sparandet!

https://financer.com/sv/spara-pengar/

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Träna lite mera än innan, spara ihop lite mer pengar och träffa nytt folk. Måste börja smått.

Visa signatur

|Phanteks Evolv ATX TG | Asus Maximus Rog X Formula | Intel i7 8700k | 32 GB Gskill 4133mhz | Asus GTX 1080 Ti Strix OC | 2x Samsung 850 PRO 1 TB och 850 PRO 128 GB | Seasonic Prime ULTRA 1000W Titanium |

Permalänk

Spara mer pengar...

Visa signatur
Permalänk

Sova, träna, spara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Uppgradera till Volta - GTX 1180 Ti.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Min plan får nog bli att få en plan på plats. Nåt sånt. Jag skulle vilja förbättra mig själv på många plan men att konkretisera dessa, att definiera mål, är också att etablera kriterier för misslyckande. Och jag är mycket feg, fegare än normalt. Mer ovan att hantera problem och motgångar än gemene man. Tror jag.

Börja jobba som kundvärd på östgötapendeln. Då kommer feghet försvinna på sikt.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Företaget jag jobbade gick i konken så nytt jobb från 1a Februari som ska satsas på

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Börja jobba som kundvärd på östgötapendeln. Då kommer feghet försvinna på sikt.

Tror absolut det skulle vara nyttigt. Tror dock inte att det är så pass nyttigt att jag är beredd att lämna mitt nuvarande jobb för det

Permalänk
Medlem

Siktar på att köpa hus nästa år. Gärna ett med ett schysst krypin för datorhörnan!

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd

Bygga en riktig datorhörna är ett projekt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag och min sambos planer:

  • Vi ska börja året med ett godisförbud samt gå 10.000 steg om dagen i januari. Vi har varsin Fitbit som håller koll på oss. Efter januari får vi se om vi sätter något nytt mål, men det hoppas jag ju. Jag själv brukar vara någorlunda aktiv med promenader, jogging, cykling etc, men nu blir det svårare för min sambo eftersom...

  • ...vi blir föräldrar i vår, om allt går som det ska. Jag har övertalat sambon om att vi inte ska ta reda på kön, så det ska bli spännande att se vad det blir I samband med det här måste vi köpa barnvagn mm, och det blir antagligen till att kika på begagnatmarknaden. Med tillökningen blir det lite trångt hemma. Det är det redan nu iof, vi har bott i en etta på dryga 40 kvadrat i över 3 år nu. Men med anledning av detta ska vi...

  • ...flytta från Örebro till Stockholm. Vi har våra rötter där båda två, och det ska bli så skönt att komma närmre familj och vänner. Vi har köpt en lägenhet som byggs i detta nu, så vi väntar egentligen bara på inflytt i augusti. Till detta måste vi spara ytterligare ca 70-80.000 totalt.

  • Sedan hoppas jag själv på att mot slutet av året kunna köpa i alla fall en av följande saker: TV, soffa, köksbord med stolar, bil, cykel till sambon, bärbar dator, högtalarsystem. Vi får väl se om det blir något av det, efter flytten och allt känns det som att vi kommer vara rätt så barskrapade.

  • Jag hoppas komma iväg på en weekend utomlands med en polare (födelsedagspresent, han fick välja när men inte vart)

  • Sist men inte minst måste jag bestämma mig angående mitt jobb. Jag är rätt less på jobbet och helt säker på att jag inte vill fortsätta där allt för länge. Samtidigt står en del dörrar och möjligheter öppna på företaget, och med barn och flytt och allt känns det ostrategiskt att byta. Men vart vill jag egentligen?

Ja, det där var några av planerna. Sedan finns det lite annat smått och gott som känns kul att ha som mål. Typ att komma ut på en liten vandringsresa, att rensa ut garderoben och en del annat hemma mm. Förutom det som man vet kommer hända är det också spännande att fundera på om det är något som man inte vet kommer hända under året. Vid varje nyår brukar jag tänka tillbaka på året som varit - vad visste jag skulle hända och vad visste jag inte? Tex vid nyår 2016/2017 visste jag att vi skulle iväg på en månadslång USA-resa under året, men inte att det skulle bli året då sambon blev gravid. What happens in Vegas...

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Påbörja en ME/CFS utredning och eventuellt bli heltidssjukskriven resten av livet. Blev sjuk för ett och ett halvt år sen och har nu inväntat utredning i ca 6 månader. Förlorat flickvän och jobb på grund av sjukdomen och ligger just nu på en soffa och orkar inte mycket mer än att hänga här.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

1. Försöka sköta om min kropp bättre genom bättre matrutiner osv. Levt väldigt ohälsosamt senaste 2 åren pga en del saker.
2. Göra högskoleprovet igen och hoppas det går lite bättre när man pluggat in lite matte (skrev 0.8 förra året, var typ 8 år sedan man satt i en skolbänk och pluggade inget till det, märkte matten var helt åt skogen så fick extremt lågt på mattedelen, engelska läs gick jättebra dock så vägde upp lite)
3. Söka in till någon utbildning så något händer i ens liv, försöka göra något av en iaf.
4. Försöka hitta annan lägenhet, där jag bor nu tär sönder mig, 8 lägenheter här, alla 1or. 6 av dom är invandrare, 5 utav dessa har typ 5+ folk över varje jävla kväll/natt. Springer in och ut konstant och vaknar nonstop av detta på nätterna. Driver mig till vansinne, pratat med dom men dom fattar ju inget och ringt störningsjouren. Men eftersom det inte är "pågående" störning så kan dom inte göra något, dvs ingen musik osv. Luktar fan gör det också, blir väl så när man är 5+ i varje lägenhet på 25-30kvm och osar ner. Vill bara lägga mig vid 22-23 och sova, men det kan man glömma här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Påbörja en ME/CFS utredning och eventuellt bli heltidssjukskriven resten av livet. Blev sjuk för ett och ett halvt år sen och har nu inväntat utredning i ca 6 månader. Förlorat flickvän och jobb på grund av sjukdomen och ligger just nu på en soffa och orkar inte mycket mer än att hänga här.

Samma här fast vanlig utbrändhet vilket är två olika saker. Jag orkar inte ens se Starswars på bio, för ansträngande att ta dit och tillbaka och sedan dessa stolar.. Nu vet jag inte i din situation, men mildare som min är det många som är i.

Nå lycka till för dig, om du är arbetsbefriad så tror jag så mycket motion dom möjligt kan vara bra, förutom den lilla hjälp man kan få av sjukvården.

Permalänk

@Chris_Kadaver: Fy, jag lider med dig...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kommer äntligen sluta gymnasiet!!! Så kommer som 18åring antingen att söka in till försvarsmakten och försöka ta lumpen, eller så blir det ett halvt slappt år och sedan börja studera mot ingenjör(?). Inte helt säker på vad det blir men förhoppningsvis gör jag lumpen till hösten!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Skrivet av Klonk97:

Kommer äntligen sluta gymnasiet!!! Så kommer som 18åring antingen att söka in till försvarsmakten och försöka ta lumpen, eller så blir det ett halvt slappt år och sedan börja studera mot ingenjör(?). Inte helt säker på vad det blir men förhoppningsvis gör jag lumpen till hösten!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Lumpen är något jag ångrat något fruktansvärt att jag inte gjorde. Det borde vara obligatorisk. Bra att du gör den.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Ska fortsätta snickra på min stuga och bygga om den till permanentboende. Förhoppningsvis installera solceller, lära mig odla och köra motorsåg m.m med målet att bli relativt självförsörjande och kunna jobba betydligt mindre. När det gäller personlig utveckling ska jag gå med i grupper för att lära mig social interaktion m.m då jag är autistisk. Vara ute mera i naturen är också ett mål.

Permalänk
Inaktiv

Som en person skrivit ovan, spendera mindre tid på sociala medier. Hade nästan lite ångest efter att ha tappat dagar med en av mina vänner på Snapchat, och kände att vafan är detta, man kan ju inte må dåligt över att en siffra bredvid ett namn försvinner... Så har helt enkelt bestämt mig för betydligt mindre snaptid, betydligt mer umgås irl istället.....

I övrigt är det dax för gymnasieval strax, Teknik inriktning Samhällsbyggande och Miljö står som förstaval, och Design och Produktutveckling som andraval, vilka båda är inriktningar som känns väldigt "rätt".

Känns iaf som att 2018 kommer bli ett år med många nya möjligheter!

Permalänk
Medlem

Ta sig an i kragen och sova mer. Varannan vecka sisådär har man flera dagar rad haft sömn på mindre än 5 timmar/natt.

Permalänk
Medlem

Klassikern, gå ner i vikt. Helst 30 kg eller så. Slösa mindre pengar på onyttigheter och spara mer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p