Permalänk
Medlem

Lirar dessa fyra minnen ihop? (bild)

Hej!

Håller på att bygga en extradator utav äldre överblivna delar.
skulle dessa fyra minnen fungera tillsammans eller bör jag endast använda två av dom?

https://i.imgur.com/f4fRXRZ.jpg

Tack.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Du kan testa, i bästa fall så fungerar den som det ska annars så vill den inte posta.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

mycket troligt att det fungerar, men har du otur kanske den inte postar eller får random krascher.

Se till att ställa in manuell spänning, hastighet och timings till det långsammaste minnet. Jag har blandade minnen ganska ofta och det har alltid fungerat

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Cirap:

mycket troligt att det fungerar, men har du otur kanske den inte postar eller får random krascher.

Se till att ställa in manuell spänning, hastighet och timings till det långsammaste minnet. Jag har blandade minnen ganska ofta och det har alltid fungerat

jag tror inställning görs per automatik.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

jag tror inställning görs per automatik.

Jo, någon slags inställning görs automatiskt, men inte säkert att den gör den bästa inställningen automatiskt. Exempelvis att den sätter 1.55V när man bör ha 1.65V eller att den tar tajtare timings än vad det sämsta minnet klarar av... Därav bättre att dubbelkolla allt när man blandar minnen

Permalänk
Medlem

@Cirap: okej, gör man detta i bios?

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några större problem med att blanda minnen som är så lika som dessa förutom om det är en märkesdator och då är det oftast att moderkortet inte stödjer det.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av oldeback:

@Cirap: okej, gör man detta i bios?

ja precis, men det kan skifta lite exakt var i BIOS/UEFI det finns, ofta i någon undermeny för överklockning eller liknande. Leta efter typ DRAM Voltage, DRAM Timing, DRAM Latency och liknande. Ofta står det på AUTO