Ta bort "vattenstämpeln" Din version av Windows är inte Aktiverad

Permalänk
Avstängd

Ta bort "vattenstämpeln" Din version av Windows är inte Aktiverad

Hej.

Jag har en oaktiverad Windows 10 installation som jag skulle vilja ta bort vattenstämpeln Din version av Windows är inte Aktiverad som finns nere i högra hörnet på skärmen.

Jag följde en Youtube guide där man gjorde en ändring i registret för att få bort den, och det gick bra! efter register ändringen + en omstart av datorn så försvann texten, men ack och ve efter c.a 15-20 minuter så återuppstod den som Jesus själv...

Någon som vet någon permanent lösning på problemet? förutom att köpa en ny licens då...

Bakgrunds storyn är den att jag hade en äkta Windows 7 licens som blev gratis uppgraderad till Win 10, men efter Moderkortsbyte så blev Win 10 inaktiverad även trots att jag hade gjort om mitt inloggningskonto till ett Miscrosoft konto (så att all licens info ska ha lagrats i Molnet). Jag ringde då Microsoft support som då bestämt hävdade att jag måste köpa en helt ny licens.

De ifrågasatte tom med varför jag hade köpt nytt moderkort etc?! puckon.

Jag har inga problem med att köra oaktiverat, bara jag får bort texten... Microsoft får knappast 1300 kr av mig bara för att jag bytt moderkort.

Permalänk

Om du hade en giltig licens tidigare brukar det ibland fungera att ringa Microsoft support och förklara situation och fråga om du kan få den aktiverad

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AquaRelliux:

Om du hade en giltig licens tidigare brukar det ibland fungera att ringa Microsoft support och förklara situation och fråga om du kan få den aktiverad

Jag har försökt, de sa att jag inte hade en riktig Win10 licens, utan en Win7 licens som blivit uppgraderad till Win10 och att jag då var tvungen att köpa en ny licens... De kom med vettiga frågor som "Varför har du bytt ditt Moderkort för?" etc etc.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Är det här "legit" ? när jag kollade licenser via Windows Store så låg de typ på 1300 Kronor...

Permalänk
Hedersmedlem

@Dredd Tråd låst

Jag har låst tråden eftersom den strider mot §7 om förbud mot diskussion om piratkopiering i SweClockers regler.
Vänligen läs igenom forumets regler innan du postar nya trådar. https://www.sweclockers.com/forum/regler

/Giplet, Moderator

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!