Permalänk
Medlem

Input lag på en Philips 65PUS7502

Hur testar man input lag på en Philips 65PUS7502?

Är i startgroparna på att köpa en sådan tv.
Hittade en polsk sida som det stod att den hade 120ms i input lag..... Måste vara något fel

Andra sidor hittar jag inget om input lag eller ms i specen

Tydligen ska tvn ha philips bästa bildprocessor i sig. P5

Ok, jag hittade In film mode, we measure an input lag of 53.2 ms, which is pretty decent, and is still fine for a casual gamer. In the game mode, the lag drops to 32.3 ms which is an excellent result. We also see these two results in HDR mode. The screen is a decent choice for gamers.

Är det hemska siffror?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Bildexpert 📺

@kotz: Det är medelmåttiga siffror idag. För fem-sex år sedan hade 32 ms ansetts vara mycket bra och "perfekt för spel". Så frågan är hur viktiga dessa siffror är egentligen. Lätt att inbilla sig saker med hjälp av siffrornas kraft.

Jag har en genomgång av vilka latenser som är vanliga på TV-apparaterna i guiden till 2016/2017-utbudet, länkad i signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@kotz: Det är medelmåttiga siffror idag. För fem-sex år sedan hade 32 ms ansetts vara mycket bra och "perfekt för spel". Så frågan är hur viktiga dessa siffror är egentligen. Lätt att inbilla sig saker med hjälp av siffrornas kraft.

Jag har en genomgång av vilka latenser som är vanliga på TV-apparaterna i guiden till 2016/2017-utbudet, länkad i signatur

Då borde ju 32ms vara bra? Då din artikel nämner att input lag uppstår när mycket effekter ska visas på skärmen?

För 5 år sedan hade en tv kass bildbendlings cpu samt mindre att tänka på kontra nu?
Stänga av all extra flashiga funktioner borde ge mindre input lag?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Bildexpert 📺

@kotz: Input lag/latenser är en fördröjning i elektroniken hos TV:n. Tiden det tar för TV att gå från signal till att alstra ljus i bildpanelens pixlar.

Vad spelläget gör är att det stänger mycket av den extra bildbearbetning, brusfilter, interpolering etc. som skapar högre latens.