Permalänk
Medlem

LG

Vill bara varna om LGs TV apparater.
Köp inte deras jävla dynga

Har haft en LG lite över ett år, utan tvekan det sämsta köp någonsin.

Kan inte koppla datorn till TVn, bilden flimrar, den hittar inte HDMI signal, och ger en massa gröna pixlar
Kan inte se på fucking rederiet(eller dylikt) på SVT play som APP på skiten, den krashar i tid och otid, och framkallar extremt konstiga buggar, t.ex att den spelar upp ljudet, men bilden är helt fryst och man kan inte göra NÅGOT förutom tvångsavstängning
Kan inte ens öppna appjäveln för NETFLIX, ingenting händer, även vid fabriksåterställning
Appen Cmore finns inte överhuvudtaget, och kan inte se via den värdelösa webbläsaren på skräpTVn

Har dessutom, fått en service på skiten, dom bytte hela moderkortet i TVn, HELT utan resultat, och med tanke på vad man måste skriva på för reparation/service är det väldigt stora risker

Man skriver basically på att hittar dom inget fel får man pröjsa ca 1000kr för felsökning, och vägrar man så tar dom TVn helt enkelt

Har haft en lång jävla diskussion med LGs support att jag vill returnera TVn och bojkotta LG HELT förevigt, men självklart är det inget alternativ

Så gör det enda jag kan nu, VARNA för skräpet, usel skit, en TV för 8000kr, som påstås kunna spela upp i 144Hz och 4k när den kombinationen är omöjlig utan DVI, efter jädra massa googlingar hur det fungerar

TVn jag har är en "49UH750V"

Permalänk
Medlem

Jag gillar LG.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

Har ägt fem olika TV-modeller från LG och två av dessa fem var defekta från fabrik så ja, man kan ju undra hur deras kvalitetskontroll fungerar. Dock tycker jag att deras support är utmärkt, snabba och hjälpsamma. De två defekta exemplar jag fick byttes snabbt ut mot fungerande exemplar (i ett av fallen även mot en nyare och bättre modell) helt kostnadsfritt.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

Att smarttv tenderar bugga är rätt så vanligt.

googlar jag modellnamnet ser jag då varken att den har någon dvi port eller stöd för 144hz?
Var det någon säljare som föreslog den stödde detta när du köpte tvn?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst pga. upprepade brott mot §3.1 samt tveksamt diskussionsvärde.

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...