Permalänk
Medlem

4790 / 4790K

Hej Sweclockers!

Jag tänkte uppgradera mitt 1150-system en sista gång för att få ut så mycket som möjligt av plattformen. Jag söker därför efter en 4790K-processor, alternativt 4790. Om det är någon som har uppgraderat sitt system och sitter på ett överblivet exemplar så tar jag den gärna! Priset måste vara rimligt men är förhandlingsbart.

Allra helst gör jag affären mellan 4 ögon, går inte det så ser jag helst att den jag gör affärer med, liksom jag, har tidigare referenser här på Sweclockers.

(En 4770/K kan eventuellt också vara av intresse)

Hör av er med vad ni har att erbjuda så tar vi det hela därifrån!

Alex

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en 4790k, har suttit under vatten på 4.7ghz men har snurrat på 4.9ghz under bench. Letar efter 2000:- och jag skickar med ett rockit88 delidding tool och liquid metal för den pengen. Du står för frakt. Har tyvärr bara 1 referens men hoppas det trillar in fler under veckan då jag sålt av mitt system i delar.

Permalänk
Medlem

@Slajm Låter intressant! Jag kan givetvis inte låta bli att förhandla en smula så står du för frakten (spårbart) har vi en deal! (hur hade du tänkt skicka, har du original emballage?)

Tar du Swish?

Permalänk
Medlem

@ClubT: 2000:- + frakt med spårbart då det springer iväg med rek.paket. Det är tyvärr min smärtgräns. Med tanke på OC potential + delidder och liquid metal. Deliddern kostade mig 600kr att ta in i sverige :/ Jag har orginal låda med kylaren men jag har slarvat bort den lilla plasthållaren som CPU'n sitter i. Kan få till det med anti-stat påse lite snyggt i orginal kartongen. Finns kvitto såklart

Swish går jättebra. Sista inlämning för paket är 16 hos mig så det blir förns imorn jag skickar om du ändå är intresserad

Permalänk
Medlem

@Slajm hur har du använt datorn? och hur gammal är processorn?

Permalänk
Medlem

@ClubT: 2015-12-16 köptes den. Haft 2 tillfällen där jag benchat och då har den körts i 4.9ghz. Annars hr den snurrat på 4.6 @1.2v under custom loop. Endast som spelburk, aldrig sysslat med folding, mining eller media creation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Slajm Ähh va fan, man lever ju bara en gång. Du har en deal! Skriv PM med instruktioner och vad jag blir skyldig med frakt. Se till att packa den ordentligt!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad. Köpte CPUn från Slajm.