The Elder Scrolls Online

Permalänk

Har en snabb fråga: Varför går spell damage/weapon damage ner för varje level man går upp? Borde inte skadan gå upp ju starkare man blir?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Har en snabb fråga: Varför går spell damage/weapon damage ner för varje level man går upp? Borde inte skadan gå upp ju starkare man blir?

Kort svar: Det bror på hur "battle-leveling"-systemet fungerar. Försök ha din utrustning i så nära din egen level som möjligt för att inte vara för vek.

Långt svar: Innan patchen "One Tamriel" var allt i spelet en fast level. Startområdena var typ lvl 1-5, nästa område 5-10, etc, etc, precis som i de flesta MMO. Det gick alltså inte särskilt bra att gå var som helst i världen, eftersom man då fick stryk ganska snabbt.
När det ändrades i patchen, just för att alla ska kunna gå och questa överallt, så "Battle levlades" alla till ungefär lvl 50 med 160 CP. När man är låg level och inte har mycket skills upplåsta eller några bra sets med utrustning så får man en ganska generös bonus till sina stats för att man ska kunna överleva även i områden som tidigare var för farliga. Denna bonus baseras dels på din level och dels på hur bra gear du har. Har du gear av bra kvalitet som är nära din egen level får du större bonus, har du dåligt gear av låg level så får du mindre bonus. När du levlar upp så kan man märka att bonusen blir mindre just eftersom ditt gear nu är lägre level än vad du är.
Detta sker ända tills du når lvl 50 med 160CP, då kommer din bonus vara Noll och endast dina egna stats och gearets faktiska värden spelar roll.

Hoppas detta förklarar det hela

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att questerna är lite "konstiga" i Morrowind expansionen? Tycker questerna är väldigt glesa och att man måste gå hur långt som helst mellan dem.
Håller på med en quest just nu, finns inga mer i staden jag är i, och de vill jag ska dra mil från där jag är.

(Röda ringen är dit jag ska.)
Jag kollade på kartan för se vart jag skulle, och såg det är lååångt bort.

Visst, expansionen är ny och inte alla som spelar än. Men någon här som i forumet som vet lite mer om hur questerna är i Morrowind?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Jag har precis börjat spela. Någon som är med i en svensk/skandinavisk guild som är öppen för fler medlemmar?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Hej hur funkar Eso att köra med en vän? Kan man sharea quests osv ?
Hur fungerar det på Ps4 ? Har tidigare enbart kört på pc , är det mycket lagg i form av fps drops osv?
Skall köra Pve.
Tack
Lars J Mandel

Permalänk
Medlem

@Goteborgan: Händer väl bara i början innan du låst upp några wayshrines öht, annars tycker jag att det mest bara är att teleportera dit man ska. Du kan ju spendera 30-40 minuter med att springa runt hela Vvardenfell och låsa upp alla wayshrines innan du questar vidare, så gör du livet lättare för dig själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

@Goteborgan: Händer väl bara i början innan du låst upp några wayshrines öht, annars tycker jag att det mest bara är att teleportera dit man ska. Du kan ju spendera 30-40 minuter med att springa runt hela Vvardenfell och låsa upp alla wayshrines innan du questar vidare, så gör du livet lättare för dig själv?

Jo, visst. Dock nu var det i maj jag postade det. Visst är inte klar än, mest för tog en pause efter någon vecka.
Men tycker fortfarande questerna gjorde ofta såna hopp. Vet ej varför.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Skulle ni säga att man kan njuta av spelet och ha roligt även fast man har väldigt begränsat med speltid och mestadels kommer spela solo (just på grund av tidsbristen blir det svårt att spela med andra)

Permalänk
Skrivet av Guestah:

Skulle ni säga att man kan njuta av spelet och ha roligt även fast man har väldigt begränsat med speltid och mestadels kommer spela solo (just på grund av tidsbristen blir det svårt att spela med andra)

Det är så jag spelar det, och jag njuter av den tid jag lägger.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Det är så jag spelar det, och jag njuter av den tid jag lägger.

Tack för svaret då kanske det blir ett inköp till xboxen så man kan spela i soffan.

Permalänk

Jag är nog "till åren kommen", och har inte så bra koll på utvecklingen som har skett med spel sedan tiden med Nintendo 8-bitars.
Har spelat en del Skyrim innan, och provar nu på Elder Srcolls online, när det är gratisvecka på Steam.
Min fråga är, vad är det som skiljer dessa två spelen?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2981274 (Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited)

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3782593 (Elder Scrolls Online: Gold Edition)

Om jag köper Gold Edition, så får man bla med Thives Guild och Dark Brotherhood. Kan man köra dom kampanjerna utan att betala för ESO Online-medlemskap?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Jag är nog "till åren kommen", och har inte så bra koll på utvecklingen som har skett med spel sedan tiden med Nintendo 8-bitars.
Har spelat en del Skyrim innan, och provar nu på Elder Srcolls online, när det är gratisvecka på Steam.
Min fråga är, vad är det som skiljer dessa två spelen?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2981274 (Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited)

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3782593 (Elder Scrolls Online: Gold Edition)

Om jag köper Gold Edition, så får man bla med Thives Guild och Dark Brotherhood. Kan man köra dom kampanjerna utan att betala för ESO Online-medlemskap?

Saxat från Steam: "The Elder Scrolls Online: Gold Edition comes bundled with 4 DLC Game Packs: Imperial City, Orsinium, Thieves Guild, and Dark Brotherhood."

Så ja, du kan spela dessa utan ESO-plus då.

Permalänk

@Spiek: Thanks!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Jag är nog "till åren kommen", och har inte så bra koll på utvecklingen som har skett med spel sedan tiden med Nintendo 8-bitars.

Ja du, vem är inte det nuförtiden?

Citat:

Kan man köra dom kampanjerna utan att betala för ESO Online-medlemskap?

Bra fråga! Det har jag också undrat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Det är så jag spelar det, och jag njuter av den tid jag lägger.

Intressant. Hur är det jämfört med Skyrim och tidigare single player-versioner av Elder Scrolls-spelen tycker du?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av Spicebeast:

Ja du, vem är inte det nuförtiden?

Bra fråga! Det har jag också undrat.

Skrämmande när man tänker efter...haha!

Jag köpte Elder Scrolls Online - Tamriel Unlimited [Gold Edition] på rea på Steam, och kan spela Dark Brotherhood och Thives Guild utan att betala...mer än vad jag gav för spelet.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3782593

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Jag köpte Elder Scrolls Online - Tamriel Unlimited [Gold Edition] på rea på Steam, och kan spela Dark Brotherhood och Thives Guild utan att betala...mer än vad jag gav för spelet.

Var det värt pengarna? Jag spelade det någon gång för längesen när Steam körde en sådan där fri helg. Verkade lite halvkul men kändes inte som något jag kunde sänka 1000 timmar i.

Permalänk
Skrivet av Spicebeast:

Var det värt pengarna? Jag spelade det någon gång för längesen när Steam körde en sådan där fri helg. Verkade lite halvkul men kändes inte som något jag kunde sänka 1000 timmar i.

Dom hade gratis test-helg på Steam förra helgen, så jag spelade mest Morrowind-delen då. Jag köpte Tamriel Unlimited [Gold Edition] och Morrowind, då dom hade 50% på dom i samband med frihelgen.
Jag har hittills spelat ca 40 timmar. för halva priset är det ok, men ingen "tappar hakan"-känsla. Det är en ny rea på Steam snart, så ta en koll då. Tror det var den 21/12 som rean startar?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Skrivet av blunden:

Intressant. Hur är det jämfört med Skyrim och tidigare single player-versioner av Elder Scrolls-spelen tycker du?

De är roliga på olika sätt, jag gillar skarpt att kunna samarbeta med andra och inte bara köra själv... Samtidigt kan man köra själv om man känner för det. Jag gillar också att crafting items och liknande man samlar återkommer efter ett tag, det hade jag velat ha i Skyrim också...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Det är en ny rea på Steam snart, så ta en koll då. Tror det var den 21/12 som rean startar?

Steams vinter-REA, ja. Där hade jag faktiskt tänkt storhandla den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

De är roliga på olika sätt, jag gillar skarpt att kunna samarbeta med andra och inte bara köra själv... Samtidigt kan man köra själv om man känner för det. Jag gillar också att crafting items och liknande man samlar återkommer efter ett tag, det hade jag velat ha i Skyrim också...

Tyvärr spelar ingen av mina kompisar spelet och är det som de flesta andra MMO:er springer väl folk runt som idioter vilket är väldigt distraherande. Är folk vettigare i detta spel?

Finns det en tydlig story i spelet eller är det mer som de dynamiska uppdragen i Skyrim som spelet genererar utöver själva huvud-storyn?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited hos cdkeys.com kostar dryga 40 kr. Ingen aning om det fungerar som det ska, men det gick iaf att aktivera koden och starta nedladdningen.

Permalänk
Medlem

Ett par dagar efter man är level 50 och utan att köra en enda veteran eller trial så har man ju det bästa gearet som går att få, fattar inte vitsen med att spela. Vad jag sett så finns det ju lite alternativ till gear men som magic warden är exempelvis Julianos och Necropotence samt nån monsterhelm rekommenderat och det fixa jag på ett par timmar när man väl blev 50.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Finns det kvar något free trial alternativ till ESO PC ?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

ESO crowns er på tilbud (sv. rea) akkurat nå over jul og nytt år! Kan være verdt å legge opp et lager innfor neste års spillende for de som fortsatt spiller ESO!

21000 Crowns koster ca 575 SEK
5500 Crowns koster ca 207 SEK

Bare for å nevne noen eksempel på priser...

Godt Nytt År Sweclocker!

Permalänk

Någon som har koll på hur test servrarna fungerar ?

Jag fick en beta nyckel till beta testandet av Summerset expansionen men behöver då updatera launchern till test realm men vad jag undrar är då KAN jag fortfarande spela på mina vanliga karaktärer om jag nu väljer att gå med i summerset betan ?

Och efterhand kan jag ha kvar karaktären jag skapade i betan ?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Någon som har koll på hur test servrarna fungerar ?

Jag fick en beta nyckel till beta testandet av Summerset expansionen men behöver då updatera launchern till test realm men vad jag undrar är då KAN jag fortfarande spela på mina vanliga karaktärer om jag nu väljer att gå med i summerset betan ?

Och efterhand kan jag ha kvar karaktären jag skapade i betan ?

Osäker om du kan klona dina karaktärer från Live till PTS men tror det. Men allt du gör på PTS stannar där, så inget går över till Live versionen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Någon som lirar?

Permalänk
Medlem

Har precis återkommit efter en låååång paus.
Spelade ca 6 månader från release. Återkom för ett par veckor sedan. Har levlat upp en Warden till L50Cp180. Känner mig rätt vilsen med nya zoner och dungeons. Men kul att se att det är väldigt mycket folk som spelar. Dock tråkigt att se exploiters/powergrinders som likt en svärm bi attackera en dungeon eller zonboss.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Denne_Syd:

Någon som lirar?

Jag spelar dagligen! Bara att lägga till mig om du lirar på PC, samma namn här som på ESO!

Skrivet av Nautilus011:

Har precis återkommit efter en låååång paus.
Spelade ca 6 månader från release. Återkom för ett par veckor sedan. Har levlat upp en Warden till L50Cp180. Känner mig rätt vilsen med nya zoner och dungeons. Men kul att se att det är väldigt mycket folk som spelar. Dock tråkigt att se exploiters/powergrinders som likt en svärm bi attackera en dungeon eller zonboss.

Ja det finns en hel del som håller på med powergrind.. Personligen gillar jag det inte.. Om du känner dig vilsen så kan du spela med mig, jag har upptäckt nästan hela Tamriel och hjälper dig mer än gärna om du lirar på PC. Samma namn som här!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!